• jolita0

TOP 10 svetainių dizaino tendencijų 2020 metams






Šiais laikais, kai visi apkraunami pranešimais bei dešimtimis langų naršyklėse, tampa vis sunkiau atkreipti žmonių dėmesį. Dėl šios priežasties, ateinančiais metais internetinių svetainių kūrėjai turėtų siekti intuityvumo ir naudojimo aiškumo, sklandumo. Siekiant išsiskirti iš minios ir atkreipti vartotojų dėmesį, svetainės turi aiškiai skleisti savo žinutę.

Vadovaudamiesi toliau pateikiamomis 2020 metų internetinių svetainių tendencijomis užtikrinsite, kad jūsų svetainė nebus perkrauta ir netvarkinga, bet tuo pačiu joje bus įdėtas visas reikiamas turinys ir vaizdinė medžiaga. Be to, šie patarimai padės jums sukurti stilingą ir šiuolaikišką internetinę svetainę.


TOP 10 internetinių svetainių tendencijų 2020 metams

1. Didelis šriftas ir elementai

2. Turinys padalintame ekrane

3. Spalvų blokai

4. Daug baltos erdvės

5. Atidengtas tinklelis ir langai

6. Fluorescenciniai 3D skaitmeniniai kūriniai

7. Persidengiantys sluoksniai

8. Judesys ir interaktyvumas

9. Pilno ekrano formos

10. Pritaikytos iliustracijos


01. Didelis šriftas ir elementai

Siekiant aiškios, momentinės komunikacijos, internetinėse svetainėse teikiama pirmenybė dideliems elementams. Tai gali būti taikoma beveik viskam: šriftui, nuotraukoms, vaizdo įrašams ar meniu ikonoms.

Šių elementų padidinimas pritraukia lankytojų dėmesį ir leidžia akimirksniu suprasti svetainę bei jos paskirtį. Taip pat, tokie elementai atrodo puikiai visų dydžių ekranuose. Norėdami pritaikyti šią tendenciją savo svetainei, patariame sumažinti elementų kiekį kiekviename puslapyje. Turėkite omenyje, kad per didelis kiekis padidintų elementų gali būti pribloškiantis ir neveiksmingas.

Kai kuriose internetinėse svetainėse ši tendencija pritaikoma naudojant didelio dydžio nuotraukas ir tekstus. Toks turinio išdėstymas puikiai perteikia svarbiausią informaciją.


02. Turinys padalintame ekrane

Norite perteikti dvi vienodai svarbias idėjas ir tai padaryti tvarkingai? Apmąstykite ekrano padalijimo idėją į dvi dalis per vidurį. Taip suteiksite abejoms idėjoms vienodą sklaidą.

Šis įtraukiantis dizaino sprendimas padalina stačiakampio formos ekraną į dvi dalis. Taip pat galite padaryti, kad abi ekrano pusės veiktų skirtingai, pavyzdžiui, kad abi ekrano pusės slinktų žemyn skirtingu greičiu.

Norėdami apjungti skirtingas ekrano puses, įterpkite bendrą elementą ekrano centre. Tai gali būti logotipas, tekstas arba raginimo veikti (angl. call-to-action) mygtukas. Šis sprendimas padės sukurti balansą.


03. Spalvų blokai

Kai kurios internetinės svetainės dalija savo ekraną į daugiau dalių, naudojant įvairaus dydžio ir spalvų kvadratus bei stačiakampius. Šis sprendimas gali padėti perteikti daugiau nei vieną žinutę tuo pačiu metu, bet nesukuriant betvarkės jausmo.

Į kiekvieną bloką įterpus nuotrauką ar tekstą, internetinės svetainės lankytojui taps lengviau sekti informaciją, kuri yra suskaidyta į mažesnes, lengviau suprantamas dalis. Blokus patariame spalvinti, naudojant prekės ženklo spalvų gamą.

Nevalia pamiršti, kad šis patarimas skatina kurti vizualiai stilingą ir tvarkingą įvaizdį, o ne sudaryti įspūdį, kad tai – atsitiktinai sugeneruotas koliažas. Spalviniai blokai turi kurti pastovumo ir tęstinumo jausmą, tai neleis lankytojui pasimesti. Įsitikinkite, kad blokai sulygiuoti (čia gali padėti tinklelis) ir kad vaizdinė medžiaga tarpusavyje dera bei papildo viena kitą.


04. Daug baltos erdvės

Balta erdvė – tai terminas, apibūdinantis tarpus, esančius tarp svetainės elementų. Tai suteikia svetainei erdvės ir balanso jausmą. Nors dažniausiai balta erdvė iš tikrųjų ir yra balta, ji gali būti ir kitokios spalvos, priklausomai nuo svetainės fono spalvos. Šią erdvę sudaro tarpai tarp teksto pavadinimų ir pastraipų, taip pat erdvė, supanti vaizdinę medžiagą bei lapo paraštes.

Kadangi baltos erdvės esmė – tuščių erdvių palikimas, kai kam gali atrodyti, kad tai – erdvės švaistymas. Kai iš tiesų, balta erdvė leidžia atsikvėpti. Ji gali palengvinti skaitomumą, išryškinti svarbius dizaino elementus, tokius kaip raginimo veikti mygtukas, atskiras sekcijas bei sukurti tvarkingos ir švarios svetainės įvaizdį.

Nors balta erdvė visada buvo svarbia internetinių svetainių dizaino dalimi, 2020 metais bus matomas jos augimas kartu su vaizdine medžiaga ir šriftu. Pavyzdyje matomas derantis dizainas, kurį sudaro profesionaliai išdėstyti tekstai, ryškios nuotraukos lyg plūduriuojančios erdvėje. Bendrai svetainė toli gražu nėra minimalistinė, nuotraukos yra didelės, paryškintos ir spalvotos.


05. Atidengtas tinklelis ir langai

Internetinių svetainių kūrėjai semiasi įkvėpimo iš technologijų. Vis plačiau plinta ikonografija, kurią gerai pažįstame iš operacinių sistemų ir programėlių.

Stačiakampiai ir plonos linijos padalina ekraną į tam tikrus skyrius, kurie padeda skaitytojo dėmesį nukreipti numatyta kryptimi. Tinklelis ir jo gairės, anksčiau slėptos, dabar pradėtos rodyti, kadangi internetinių svetainių kūrėjai ėmė pabrėžti ekrano ir jo sudedamųjų dalių segmentus bei blokus.

Formos, primenančios iššokančias reklamas ar naršyklės langus, dabar tapo vientisa puslapio dalimi. Šios formos gali priminti senąsias kompiuterių dienas.


06. Fluorescenciniai 3D skaitmeniniai kūriniai

Fluorescenciniai 3D vaizdai internetines svetaines nušviečia ryškiomis, neoninėmis spalvomis. Tokios vizualizacijos bent trumpam tampa saldainiais akims ir į save atkreipia lankytojų dėmesį, kadangi jos smarkiai išsiskiria iš švaraus, minimalistinio fono.

Skaitmeninių 3D meno kūrinių naudojimas nėra naujas dalykas, tačiau dabar jie tampa vis populiaresni. Galbūt tai galima susieti su tuo, kad 3D modeliavimo programos yra labiau prieinamos dabar nei anksčiau. Suderinus šią technologiją su fluorescencinėmis spalvomis, išgaunamas futuristinis rezultatas, suteikiantis bet kokiai svetainei daugiau individualumo.

Svarbu pažymėti, kad šią tendenciją reikia naudoti saikingai. Fluorescencines spalvas naudokite kaip antrines arba papildančias, bet ne pagrindines. Balansui išlaikyti fone naudokite neutralias spalvas: baltą, juodą, pilką ir pan.


07. Persidengiantys sluoksniai

Elementų sluoksniavimas – puikus būdas suteikti gylio 2D ekranams, kuris sukelia jausmą, kad svetainėje yra daugiau nei4 kampai. Sluoksniavimo efektas gali būti sukurtas vieno elemento dalį uždengiant kitu arba leidžiant papildomam turiniui iššokti priekyje visų.

Nors šioje technikoje naudojama daug vaizdinės medžiagos, sudėtos viena ant kitos, atlikus tai teisingai ir skoningai, puslapis atrodys prasmingesnis ir tvarkingesnis. Tai pasiekiama, naudojant daug baltos erdvės (kaip minėta anksčiau) ir hierarchiją, kuomet vieni elementai yra didesni už kitus.

Šią techniką galite sukurti naudodami „lightbox“, „parallax scrolling“ efektą arba apgalvotai sudėdami nuotraukas ar tekstą vieną ant kito.


08. Judesys ir interaktyvumas

Vaizdo įrašai ir animacijos yra toli gražu ne naujiena. Nepaisant to, judesys yra puiki priemonė lankytojo dėmesio sutelkimui, ypač kuriant internetines svetaines tokiu metu, kai žmonių dėmesio sutelkimo laikas trumpėja. Mūsų akys automatiškai krypsta judančių elementų link. Tai faktas, kuriuo galime pasinaudoti, siekdami sudaryti palankų įvaizdį apie svetainę.

Judesys būna įvairių rūšių, pradedant mikro-animacijomis, kurios suteikia atsaką užvedus žymeklį arba spustelėjus jas, baigiant tipografija, judančia per visą ekraną.

Jei norite, kad ši tendencija būtų naudinga jums, pagalvokite apie tas sritis, į kurias norėtumėte atkreipti didžiausią dėmesį savo internetinėje svetainėje. Turėkite omenyje, kad netinkamai naudojami judesio elementai gali blaškyti, todėl gerai apgalvokite strategines vietas, į kurias bus atkreipiamas dėmesys.


09. Pilno ekrano formos

Kaip jau supratote, ateinančiais metais dominuos dizainai, kuriuose bus naudojami dideli elementai ir balta erdvė. Natūralu, kad ši tendencija neaplenks ir internetinių informacijos pildymo formų.

Internetinės informacijos pildymo formos sudaro didelę dalį mūsų veiklos internete – nuo prisiregistravimo iki pristatymo adreso pildymo apsiperkant internete ir dar daugiau. Bet dažnai šios formos yra nepatogios akiai ir taip atbaido lankytojus nuo jų pildymo. To galite išvengti ekrane padidinę formos užimamą plotą. Dažnai pastebima, kad pilno ekrano formos labiau įtraukia lankytojus.

Kitas būdas labiau įtraukti lankytojus į formų pildymą – realaus laiko atsakas. Tai atsakas, suteikiamas iškart vietoje, kai vartotojas pildo formą. Pavyzdžiui, subtilūs dizaino pakitimai, simbolizuojantys, kad laukas buvo užpildytas, arba baigiamoji žinutė, pranešanti, kad forma buvo sėkmingai užpildyta.


10. Pritaikytos iliustracijos

Tinklalapiai naudoja daugybę vaizdinių priemonių pasakodami savo istoriją. Svetainių kūrėjai naudoja iliustracijas, piktogramas, nuotraukas ir dar daugiau. Bet priešingai nei anksčiau, tai nėra tik vietos užėmimo ar spalvos įnešimo į puslapį priemonė. Dabar vaizdinė medžiaga naudojama kaip papildanti, žinutę sustiprinanti priemonė.

Iš tiesų, tinkamos iliustracijos įterpimas gali daug ką įtakoti. Palyginimui, įsivaizduokite riedlentininko tinklaraštį ir jo dizainą, o tuomet įsivaizduokite nevyriausybinės organizacijos internetinę svetainę ir jos dizainą. Šiose dviejose internetinėse svetainėse juk nenaudotumėte vienodų vaizdinių medžiagų.

Norėdami suformuoti darnią vaizdinės medžiagos kalbą, kuri atvaizduos jūsų prekinio ženklo viziją, ieškokite vektorių, unikalių iliustracijų ir piktogramų. Taip pat skirkite laiko naršymui aukštos kokybės nuotraukų ir iliustracijų svetainėse, kuriose rasite vaizdinę medžiagą, tinkančią jūsų prekės ženklo specifiniams poreikiams.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania