Svarbūs patarimai norintiems kurti podkastus



Podkastas (liet. „tinklalaidė“) – tradicinis radijo laidos formatas, kurio pagrindinis tikslas yra sudominti ir įtraukti auditoriją. Tai yra puiki alternatyva įprastam blog‘ui arba laidai, jeigu nesiekiate tapti „YouTube“ platformos žvaigždėmis ir jums puikiai sekasi dėstyti savo mintis žodžiu!

Paskutiniu metu podkasto populiarumas auga, nes tai yra daug patogesnis būdas auditorijai pasisavinti informaciją – tokio tipo laidų galima klausytis bet kur. Visgi, šio turinio formato parengimas reikalauja daug pastangų, todėl pateikiame 5 svarbiausius patarimus, kurie padės norintiems kurti sėkmingus podkastus.

1. Tikslų apsibrėžimas

Ar žinote, koks yra pirmas dalykas, kurį reikia padaryti prieš lekiant į įrašų studiją? Pirmiausia, apsibrėžkite savo tikslą, nes tai svarbiausias žingsnis norint kurti sėkmingą podkastą. Galbūt jūs siekiate pralinksminti žmones? O gal informuoti? Apgalvokite tai ir imkitės veiksmų! Taip pat nepamirškite susiplanuoti pirmųjų temų. Būtent šie podkastai jūsų klausytojams nurodys, ko galima tikėtis tolimesnėse laidose. Jeigu laidą kuriate ne vienas – su bendrakūrėju padiskutuokite, ko tikitės vienas iš kito, ar sutariate dėl tikslų, pasiskirstykite pareigybėmis.

2. Iššūkių suvokimas

Kuriant savo podkastą jūsų laukia daug smagaus laiko. Visgi, tikėtina, kad susidursite su sunkumais, kurie yra neišvengiami. Štai keli galimi iššūkiai:

  • Jūsų pasirinkta tema jau dabar yra sukurti keli podkastai ir greičiausiai jūs kalbėsite visiškai tuos pačius dalykus net keliuose savo epizoduose. Tačiau nepamirškite, kad podkastų pasaulyje vis dar nėra jūsų asmeninės nuomonės ir interpretacijos – pasitikėkite savimi!

  • Kurkite ne dėl populiarumo, bet dėl to, kad jums yra smagu bei įdomu. Didelė tikimybė, kad itin greitai nutrauksite laidų kūrimą, jeigu tikėsitės didžiulės sėkmės po pirmojo epizodo.

  • Podkasto kūrimas gali tapti jūsų darbu ir kartais jūs nebenorėsite kurti naujo turinio. Ką daryti tokiomis akimirkomis? Prisiversti ir... kurti!

3. Įrangos pasiruošimas

Gera tema ir įrašymo prietaisas – puiki pradžia. Visgi, norint kurti kokybišką podkastą, teks investuoti ir įsigyti mikrofoną, balso įrašymo ir tvarkymo įrangą. Kokį mikrofoną pasirinkti? Viskas priklauso nuo to, kaip planuojate įrašinėti garsą, bet rekomenduojame šiek tiek viršyti savo nusistatytą biudžetą ir įsigyti kokybišką produktą. Įrašius pokalbį, jums reikės įrankio su kuriuo galėtumėte tvarkyti įrašą – ištrinti tylos pauzes, pridėti garso efektų bei foninės muzikos. Rinktis galite iš daugybės programų, bet mes rekomenduojame nemokamą įrašų tvarkymo programėlę – „Audacity“. Be to, pasirinkus foninę muziką turite nepažeisti autorinių teisių. Geriausias sprendimas šiuo atveju – nemokamos muzikos „YouTube“ garso biblioteka (angl. Sound Library).

4. Laidos trukmė, turinys ir tvarkaraštis

Visi epizodai turėtų būti panašios trukmės. Aukso viduriukas – nuo 40 minučių iki valandos. Laikykitės to paties formato, nes klausytojai greitai įpras prie įrašo trukmės ir susikurs savus lūkesčius jūsų podkastui. Galite juos trikdyti, jeigu vieną savaitę jūsų laida truks 40 minučių, o kitą – 20 minučių.

Tam, kad žinutė, kurią norite perduoti klausytojams, būtų suprasta, mintis reikėtų pasižymėti ir kaskart turėti prieš savo akis. Šis būdas leis išvengti nukrypimų nuo temos. Ar verta pasirašyti visą scenarijų? Ne. Klausytojai tikrai jaus, jeigu skaitysite iš anksto pasiruoštą tekstą.

Labai svarbu apsvarstyti, kaip dažnai leisite podkastus ir laikytis numatyto grafiko. Dar svarbiau – nepasilikti įrašinėjimo ir montavimo darbų paskutiniam vakarui. Juk kartais reikia grįžti prie savo darbo kitą dieną ir dar kartą jį peržvelgti.

5. Viešinimas

Manote, kad podkastų katalogai yra neverti jūsų laiko? Pagalvokite dar kartą, nes tai gali prisidėti prie jūsų kuriamo turinio populiarumo! Dalinkitės laidomis skirtingose platformose, tokiose kaip „iTunes“, „Google Play“ ar „SoundCloud“. Taip pat nepamirškite ir socialinių tinklų, kurie gali padėti išlaikyti klausytojų dėmesį ilgą laiką. Čia galėsite ne tik dalintis savo laidomis, bet ir atrasti auditoriją, bendrauti su sekėjais.

Žinoma, nepamirškite ir savo internetinio tinklalapio, kuriame taip pat galite talpinti sukurtą turinį, informaciją apie save, aprašyti podkastą, nurodyti savo kontaktinius duomenis, kuriais lankytojai galėtų kreiptis su įvairiais pasiūlymais. Tinklalapis – puiki vieta prekės ženklo plėtrai.


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania