Socialinis klausymas: kas tai yra ir kodėl taip svarbu jūsų verslui



Jei esate verslas, kuris teikia pirmenybę naujoms žinioms, neatsilikti nuo socialinių tinklų yra tik viena iš svarbių dalių virtualiame pasaulyje. Mes kalbame ne tik apie reguliarų dalinimąsi įrašais, bet ir apie atsakymus į klientų klausimus bei problemas, kas yra svarbus žingsnis jūsų verslo plėtojimui internete. Vis dėlto, jei jūs dažnai apsikraunate „Twitter“ ir „Facebook“ įrašais bei „Instagram“ žinutėmis, įsivaizduokite, kiek žmonių aptaria jūsų verslą ar produktą, tiesiogiai nepaminėdami jūsų?

Socialiniuose tinkluose vyksta tiek daug pokalbių, kad keletas su jūsų įmone susijusių diskusijų gali likti nepastebėtos, jei nesate paminėti arba pažymėti pačiame įraše. Jei šie pokalbiai lieka nepastebėti, jūs prarandate galimybes padėti esamiems klientams ir rasti potencialių naujų, taip pat išspręsti problemas, kurios galėjo kilti iš anksčiau. Be to, šios diskusijos leidžia jums pamatyti, ką kiti mano apie jūsų verslą. Tai vadinama socialiniu klausymu, ir tai yra gyvybiškai svarbi taktika siekiant pagerinti savo prekės ženklo įvaizdį.


Žemiau papasakosime, kas yra socialinis klausymasis ir kaip jūs galite jį pritaikyti savo verslui.


Kas yra socialinis klausymas?


Socialinis klausymas – tai aktyvus stebėjimas pokalbių vykstančių socialiniuose tinkluose apie jūsų prekinį ženklą, produktus, konkurentus ar kitus su industrija susijusius ir aktualius raktažodžius. Tada jūs bandote rasti atsaką į tuos pokalbius. Tai gali būti tiesioginio atsakymo į įrašą arba marketingo strategijos pakoregavimo forma, priklausomai nuo atsiliepimo, kurį radote.

Socialinis klausymas leidžia prekiniam ženklui būti aktyviam pokalbiuose apie save, didinti pasitikėjimą įmone, socialinį aktualumą ir auditorijos pasitikėjimą.

Socialinis klausymas taip pat leidžia matyti, kokia nuomonė yra suformuota apie prekinį ženklą socialiniuose tinkluose, įvertinant, ar gautas atsakymas yra teigiamas, neigiamas ar neutralus. Žinodami tai, galite atitinkamai reaguoti, pakeisdami formuluotę, reklamos strategiją ir dar daugiau, kad galėtumėte padidinti teigiamas reakcijas.


Socialinis klausymas prieš socialinį stebėjimą


Jei esate naujas socialinių medijų valdymo pasaulyje, terminai „socialinis klausymas“ ir „socialinis stebėjimas“ gali atrodyti vienodi, tačiau taip nėra. Nors abu yra panašūs, kiekvienas turi savo tikslą ir naudą.

Socialinis stebėjimas yra atsakas į klientų komentarus, klausimus ir problemas, su kuriomis jie susidūrė. Pirmiausia jis taikomas, siekiant gauti komentatorių. Tai ne tik be galo svarbu klientams, bet ir Jums, norint pagerinti savo prekės ženklo komunikaciją socialiniuose tinkluose, neįdedant daug pastangų.

Kita vertus, socialinis klausymas yra iniciatyvus. Tai parodo didesnį socialinio stebėjimo paveikslą: kaip žmonės kalba apie jūsų prekės ženklą pokalbiuose, kuriuose nesate pažymėti? Daugeliui įmonių, kurie nedalyvauja socialiniame klausyme, šie pokalbiai yra taip pat toli kaip tamsusis internetas, ir šie vertingi duomenys prarandami. Taip pat, tai nėra tik apie jūsų prekinį ženklą. Socialinis klausymas aprėpia visą industriją, taip jūs galite nustatyti tendencijas, sekti konkurenciją ir leisti savo klientams žinoti, kad esate ten, kur jiems reikia.


Kodėl svarbus socialinis klausymas?


Dabar, kai žinote skirtumus tarp socialinio stebėjimo ir klausymo, truputį paprasčiau suprasti, kodėl pastarasis yra svarbus. Trumpai tariant, tai suteikia įžvalgas, kurių socialinis stebėjimas negali suteikti. Tai nereiškia, kad ši taktika nėra svarbi, tačiau čia yra įžvalgos, kurių negalėtumėte rasti, vykdydami socialinį stebėjimą.


· Iniciatyvi taktika: padeda imtis iniciatyvos ir sukurti galimybes, nelaukiant jų.

· Atpažinkite laimingus klientus: nustebinkite ir nudžiuginkite patenkintus klientus padėkodami jiems, suteikdami specialius pasiūlymus ar privalumus.

· Raskite nelaimingus klientus: kreipkitės į nepatenkintus klientus ir pasiūlykite problemos sprendimo būdų.

· Nustatykite nuomonės formuotojus savo srityje: raskite socialinius profilius, kurie yra sutelkę dėmesį jūsų srityje.

· Atpažinkite tendencijas savo srityje: suteikite aktualius, įdomius įrašus, kurie atitinka to laiko populiarią temą jūsų srityje.

· Atkreipkite dėmesį į potencialius klientus: pasirodykite, kai žmonės ieško pasiūlymų jūsų srityje.

· Suteikite klientų aptarnavimą: pasiūlykite pagalbą arba priminkite, kad jūs esate, jei jiems reikės pagalbos.

· Venkite viešųjų ryšių košmarų: reaguokite į prekiniam ženklui potencialiai grėsmingas situacijas, prieš joms kylant.

· Supraskite, ką žmonės galvoja apie jūsų prekinį ženklą: nepaminėdami arba nepažymėdami jūsų savo įraše, žmonės laisviau kalbės apie jūsų įmonę, tai padės jums geriau suprasti, ką iš tikrųjų apie jus mano klientai. Tokie klientų atsiliepimai yra neįkainojami.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania