Smulkiojo verslo rinkodara: 25 mažo biudžeto rinkodaros strategijos


Rinkodaros kampanija smulkiajam verslui nereikalauja didelių išlaidų. Priešingai, daugelis efektyvių rinkodaros veiksmų – nuo svetainės kūrimo iki rinkodaros socialiniuose tinkluose – gali būti sėkmingai įgyvendinami turint mažą biudžetą. Šiandien rinkodaros galimybių gausu, tačiau nuo ko pradėti?


Norėdami padėti rasti geriausią variantą jūsų poreikiams, sukūrėme net 25 rinkodaros strategijas smulkiajam verslui, kurias galite įgyvendinti net ir turėdami nedidelį biudžetą. Pasisemkite įkvėpimo, peržiūrėkite praktinius patarimus ir pradėkite reklamuoti savo verslą.


1. Susikurkite profesionalų tinklalapį

Siekiant skleisti žinią apie jūsų prekinį ženklą, būtina būti matomiems internete. Atsižvelgiant į tai, siūlome susikurti profesionalią bendrovės svetainę, kuri taps visos informacijos, susijusios su jūsų verslu, centru. Taip sustiprinsite bendrovės patikimumą, o žmonėms taps lengviau jus rasti internete.


2. Domėkitės savo industrija

Sprendžiant, kaip reklamuoti savo verslą, svarbu žinoti savo padėtį konkurentų ir tikslinės auditorijos atžvilgiu. Tyrinėdami kitas savo srities bendroves ir pažindami potencialus klientus, geriau suprasite, kurios rinkodaros strategijos taps efektyviausios jūsų prekės ženklui.


Norėdami sužinoti daugiau apie savo konkurentus, atlikite SSGG (angl. SWOT) analizę – tai padės sukurti sėkmingą rinkodaros planą, pagrįstą konkurentų stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis, taip pat aiškiomis galimybėmis ir galimomis grėsmėmis jūsų industrijoje.


Tuo pačiu metu nepamirškite ir apie rinkos tyrimus, kurie padės pažinti savo produkto tikslinę auditoriją. Tai leis jums apibrėžti tikslinę rinką, išanalizuoti produkto poreikį ir nustatyti klientus, kuriems tai bus naudinga.


3. Suformuokite savo prekinio ženklo identitetą

Prekinio ženklo identiteto sukūrimas – viena iš pirminių smulkiojo verslo rinkodaros strategijos dalių. Šis procesas apima viską: nuo prekės ženklo spalvų pasirinkimo iki kalbos ir komunikacijos tono nustatymo.


Vienas iš svarbiausių prekės ženklo identiteto elementų yra logotipas. Geras logotipas gali sustiprinti klientų suvokimą apie jūsų verslą ir išsiskirti iš konkurentų. Kadangi logotipas – prekės ženklo veidas, jis turėtų aiškiai atspindėti verslą. Naudodamiesi logotipo kūrimo priemone, vos per kelias minutes galite susikurti jūsų prekės ženklui tinkantį logotipą, kurį galėsite naudoti socialiniuose tinkluose, skrajutėse ar kitur.


4. Pasiruoškite savo verslo pristatymą

Dalyvaudami įvairiose konferencijose ar kalbėdami telefonu, galite bendrauti su potencialais klientais ar verslo partneriais. Norėdami išnaudoti visas galimybes, turėkite pasiruošę trumpą verslo pristatymą (angl. elevator pitch) – 30 sekundžių iš anksto parengtos kalbos, kuri pristatytų jūsų bendrovės veiklą ir naudą. Puikiai paruoštas pristatymas taps įsimintinas, atskleis ne tik jūsų produktą ar paslaugą, bet ir bendrovės tikslą, misiją ir vertybes.


5. Susikurkite tinklaraštį

Tinklaraščio kūrimas – viena iš svarbiausių smulkaus verslo rinkodaros praktikų. Pagrindinis tinklaraščio rašymo tikslas yra pateikti pagrindines įžvalgas jūsų sričiai aktualioms temoms. Be to, nuolat skelbdami atnaujinimus, pagerinsite savo tinklalapio SEO.


Rašydami naudingą ir informatyvų turinį apie savo industriją, galite pabrėžti savo patirtį taip suteikdami vertę skaitytojams. Tai padės jums įtvirtinti prekės ženklą, pagerinti suvokimą apie siūlomas paslaugas ir pritraukti bei išlaikyti klientus. Ieškančius įkvėpimo rašymui, kviečiame peržiūrėti šiuos tinklaraščio pavyzdžius.


6. Sukurkite turinio rinkodaros strategiją

Tinklaraščio kūrimas yra tik pirmas žingsnis kuriant platesnę turinio rinkodaros strategiją.

Inboud marketing“ – ypač smulkiajam verslui aktuali rinkodaros strategija, kai potencialiems klientams kuriamas vertingas, įtraukiantis turinys. Būtent turinio rinkodara ir formuoja šios rinkodaros strategijos pagrindą. Nors tinklaraščio įrašai yra labiausiai paplitusi turinio rinkodaros forma, galbūt norėsite išbandyti ir daugiau turinio parinkčių:


· Internetiniai seminarai

· Internetiniai kursai

· El. knygos

· Infografikai

· Tinklalaidės (angl. podcasts)

· Vaizdo tinklaraščiai

· „YouTube“ vaizdo įrašai

· Atvejų analizės

· Atvejų vadovai

· Skaidrių pristatymai

· Šablonai

· Viktorinos


7. Rašykite ekspertinius komentarus (angl. guest posts)

Kurdami rinkodarą smulkiajam verslui, turėtumėte siekti viešinti turinį ne tik savo tinklaraščiuose ar verslo leidiniuose. Rašykite strateginius įrašus ir ekspertinius komentarus skirtingose medijose. Tokiu būdu pritrauksite vartotojų srautą į savo svetainę, taip pat galėsite kelti bendrovės, kaip lyderio savo srityje, reputaciją. Susisiekite su verslo ir technologijų portalų redaktoriais arba paskelbkite savo komentarą „LinkedIn“ platformoje. Nepamirškite į šiuos komentarus įtraukti atgalinių nuorodų, kurios nukreips skaitytojus į jūsų svetainę.


8. Optimizuokite SEO

Kad būsimi klientai rastų jūsų svetainę, turėsite patobulinti savo SEO. SEO, žinomas kaip paieškos sistemų optimizavimas, yra vartotojų srauto didinimo procesas užimant aukštesnį reitingą „Google“ ir kitose paieškos sistemose. Kadangi ši skaitmeninės rinkodaros strategija turi galią padaryti jūsų prekės ženklą kuo labiau matomą internete, SEO yra pagrindinė smulkaus verslo rinkodaros praktika.

Norėdami pagerinti savo svetainės SEO, talpinkite tokius strateginius žodžius ir frazes, kurie sulaukia didelės paieškos apimties jūsų svetainėje. Šiuos terminus galite rasti atlikdami raktinių žodžių tyrimus tokiose platformose, kaip „Ahrefs“, „SEMrush“, „Google Analytics“ ir kt.


Nepamirškite pasirūpinti technine paieškos sistemų optimizavimo puse. Tai reiškia, kad turite moderuoti savo svetainę, kad pašalintumėte bet kokias vidinės struktūros problemas, taip pat pagerintumėte puslapio greitį ir optimizuotumėte svetainės dizainą mobiliesiems.


9. Generuokite viešųjų ryšių pranešimus

Kai jūsų verslas pasiekia kažką išskirtinio, pavyzdžiui, naujo produkto pristatymą ar įspūdingą finansavimo etapą, nepamirškite pasinaudoti viešųjų ryšių priemonėmis, kad padidintumėte įvykio žinomumą.


Tai galite padaryti samdydami viešųjų ryšių specialistą arba patys rašydami pranešimus spaudai. Nedvejodami kreipkitės į didelių technologijų ar verslo leidinių, susijusių su jūsų niša, redaktorius.


10. Išbandykite PPC

PPC (angl. Pay-Per-Click) yra interneto reklamos rūšis, naudojama „Google“, „Facebook“ ir kitose platformose. Naudojantis PPC, reklamuojantysis moka kiekvieną kartą, kai yra paspaudžiama ant pranešimo ar įrašo. Tai yra naudinga smulkaus verslo rinkodaros praktika, kuri gali išplėsti prekės ženklo žinomumą ir padidinti pasiekiamumą.


Nors PPC reklama yra mokama, jos kaina už rezultatą yra mažesnė nei daugelio kitų reklamos būdų. Net jei jūsų rinkodaros biudžetas yra ribotas, verta dalį jo skirti tam, kad sukurtumėte bent saujelę skelbimų.


Kiekvienai platformai reikalinga skirtinga skelbimų optimizavimo ir tobulinimo strategija. Peržiūrėkite šiuos vadovus „Google“, „Facebook“, „YouTube“ ir „Instagram“ reklamoms.


11. Rašykite įtikinamus CTA

„Call to action” arba sutrumpintai CTA yra raginimas veikti, kai jūsų tikslinė auditorija, vedama instrukcijų, skatinama greitai imtis veiksmų, pavyzdžiui, užsisakyti naujienlaiškį, pradėti nemokamą bandomąją versiją arba įsigyti produktą.


CTAs kokybė iš tikrųjų gali nulemti, ar lankytojas paliks jūsų svetainę, ar taps klientu. Norėdami parašyti įtikinamus CTAs, atminkite, kad jie turi būti kuo trumpesni, aiškesni ir tikslesni. Taip pat turėtumėte naudoti spalvas, kad jie akivaizdžiai išsiskirtų iš viso turinio.


12. Sukurkite veiksmingus nukreipiamuosius puslapius

Nukreipiamasis puslapis (angl. landing page) – sukurtas tam tikram produktui ar paslaugai parduoti ir yra atskiras nuo pagrindinio tinklalapio. Jo tikslas yra nukreipti auditoriją taip, kad ji atliktų pirkimą ir tokiu būdu būtų generuojami potencialūs klientai.


Kurdami nukreipiamąjį puslapį, būtinai pasirinkite akį traukiantį dizainą, kuris įtikintų žmones paspausti mygtuką. Jei jums trūksta įkvėpimo, peržiūrėkite šiuos 10 geriausių nukreipiamųjų puslapių pavyzdžių.


13. Siųskite strateginės rinkodaros el. laiškus

Elektroninio pašto rinkodara yra dar viena efektyvi smulkaus verslo rinkodaros taktika. Savo tikslinei auditorijai pateikite tokį turinį, kuris ją tikrai sudomintų. Sekėjams pasiūlykite įdomius tinklaraščio įrašus, naudingus nemokamus išteklius – taip jūsų el. laiškai bus suprantami kaip vertinga informacija jos gavėjui.


Siūlome pabandyti įprasti naujienlaiškius siųsti kas savaitę, kad prenumeratoriai galėtų tikėtis reguliaraus informacijos srauto. Kai jau turėsite pritraukę daugiau prenumeratorių, galėsite siųsti tikslingus el. laiškus, atsižvelgdami į tai, ką kiekvienas klientų segmentas mėgsta ir kam teikia pirmenybę.


Norėdami paskatinti žmones prenumeruoti jūsų naujienlaiškius, apdovanokite naujus prenumeratorius specialiu pasiūlymu, pavyzdžiui, nemokama el. knyga ar savo parduotuvės nuolaidos kodu.


14. Išbandykite socialinių tinklų rinkodarą

Socialinių tinklų rinkodara – tai procesas, padedantis reklamuoti savo prekės prekės ženklą tokiose platformose, kaip „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“ ir kt. Tai apima bendradarbiavimą su sekėjais, siekiant padidinti prekės ženklo žinomumą, sukurti lojalumą prekės ženklui ir parduoti. Norėdami pradėti, išsiaiškinkite, kuriose platformose jūsų klientai praleidžia daugiausiai laiko. Galbūt jie žiūri „YouTube“ vaizdo įrašus, o gal naršo „Instagram“ arba „Pinterest“?


Remdamiesi išvadomis, sukurkite įmonės puslapį atitinkamose platformose. Būtinai viešinkite tokį turinį, kuris atspindi prekės ženklo įvaizdį, atliepia jūsų tikslinę auditoriją ir kuria pridėtinę vertę. Komentarų skiltyje taip pat turėtumėte bendrauti su savo auditorija, nes tai yra efektyvus būdas užmegzti tvirtus, ilgalaikius santykius su klientais.


15. Didinkite vietinį žinomumą

Tradicinės rinkodaros naudojimas taip pat gali padėti jūsų smulkiajam verslui padidinti prekės ženklo populiarumą tarp vietos bendruomenės narių. Pradėdami nuo pačių mažiausių dalykų – galite suburti ištikimą gerbėjų ratą dar pačiuose ankstyvuosiuose verslo etapuose.


Remkite vietinius renginius ir siūlykite savo firminius produktus naudojimui vietinėse pardavimo vietose, festivaliuose ir rengiamose dirbtuvėse. Jūs taip pat galite įsitraukti į bendruomenės projektus, tokius kaip lėšų rinkimas mokykloms, maisto išvežiojimas ir kitos ne pelno siekiančios iniciatyvos. Tai ne tik padidins jūsų prekės ženklo matomumą, bet ir pritrauks jūsų gerą darbą palaikančius klientus.


16. Sukurkite prekės ženklo bendruomenę

Vykdydami visus rinkodaros veiksmus, stenkitės auginti savo prekės ženklo internetinę bendruomenę. Subūrę savo klientus ir gerbėjus sukursite ištikimą sekėjų būrį, kuris bus linkęs rekomenduoti jūsų produktus.


Be turinio kūrimo socialiniuose tinkluose ir vietinių renginių rėmimo, yra daugybė kitų būdų kūrybingai suburti bendruomenę: savo svetainėje galite patalpinti klausimų ir atsakymų skiltį, tiesiogiai transliuoti vaizdo įrašus, kuriuose matomi jūsų darbo užkulisiai, ir pridėti forumą, kuriame jūsų klientai galėtų bendrauti tarpusavyje.


17. Inicijuokite vartotojų įsitraukimą

Vis labiau populiarėjant socialinėms medijoms, vartotojų įsitraukimas tapo itin svarbia smulkaus verslo rinkodaros strategijos dalimi. Skatinimas veikti potencialiems klientams yra puikus būdas padidinti įsitraukimo rodiklius internete.


Skatinkite žmones dalytis turiniu organizuodami internetinius konkursus, iššūkius socialinėse medijose ir pan. Pabandykite sutelkti savo auditorijos susidomėjimą siūlydami nugalėtojams prizus, pavyzdžiui, nuolaidas ir kuponus produkcijai. Kuo daugiau žmonių dalinsis įrašais apie jūsų produktą, tuo labiau padidinsite savo pasiekiamumą ir prekės ženklo žinomumą.


Taip pat galite įgyvendinti panašius skatinimo būdus norėdami pritraukti naujus klientus. Persiuntimo programos yra efektyvus būdas pritraukti potencialių klientų, nes tikėtina, kad žmonės greičiausiai įsiklausys į patikimo draugo rekomendaciją.


18. Teikite nemokamas konsultacijas

Norėdami pritraukti naujus klientus, pabandykite pasiūlyti nemokamas konsultacijas. Tai išties puikus būdas įtikinti būtent tuos klientus, kurie vis dar dvejoja, ar pirkti jūsų produktą/paslaugą, ar ne.

Svarbu paminėti, kad visgi nereiktų per daug spausti klientų pirkti. Verčiau didinkite suinteresuotumą jūsų produktu parodydami, kaip jis patenkina klientų norus ir poreikius.


19. Eksperimentuokite su partizanine rinkodara

Partizaninė rinkodara yra mažo biudžeto strategija, padedanti reklamuoti savo verslą kūrybingais, netradiciniais būdais. Ši technika remiasi netikėtumo elementu ir apima viską – nuo „viral“ vaizdo įrašų iki gatvės meno ar reklaminių triukų.


Kad partizaninė rinkodara būtų efektyvi, eikite į viešumą su kuo nors sunkiai įsivaizduojamu, įsimintinu ir neįtikėtinu, kaip ir šiuose kūrybinguose partizaninės rinkodaros pavyzdžiuose.


20. Palaikykite tvirtus santykius su klientais

Gilių ir prasmingų ryšių su auditorija užmezgimas yra subtili rinkodaros strategija, padedanti skatinti klientų lojalumą. Visos jūsų komandos – nuo rinkodaros iki pardavimo ir klientų aptarnavimo – turėtų atidžiai įsiklausyti į klientų poreikius ir kantriai bei pagarbiai suteikti visokeriopą pagalbą. Įdėkite pastangų ir įsiklausykite į klientų poreikius aktyviai palaikydami pokalbius socialiniuose tinkluose, taip pat atsižvelkite į klientų atsiliepimus.


Ypač svarbu yra nepamiršti susisiekti ir su buvusiais klientais. Net po to, kai klientai jau bus atlikę pirkimą, toliau apgalvotai stenkitės juos įtraukti ir pateikite vertingą turinį. Jei parodysite nuolatinį rūpestį, jie kur kas labiau bus linkę pas jus sugrįžti. Tyrimai parodė, kad 93% klientų greičiausiai pakartotinai pirks įmonėse, kurios siūlo kokybišką klientų aptarnavimą.


21. Prašykite klientų atsiliepimų

Tai, ką apie jus kalba patenkinti klientai, visada skambės kur kas labiau įtikinamai nei tai, ką patys galvojate apie save. Dėl šios priežasties svarbu paprašyti klientų atsiliepimų ar pasisakymų, kuriuose kalbama apie teigiamą patirtį bendradarbiaujant su jumis.


Sukurkite savo prekės ženklo reputaciją strategiškai pateikdami šias klientų rekomendacijas internete. Būtinai patalpinkite atsiliepimus savo svetainėje ir socialinių tinklų puslapiuose.


22. Dalyvaukite konferencijose

Kai galvojate, kaip reklamuoti savo verslą, pasidomėkite įvairiomis konferencijomis jūsų regione. Dalyvavimas profesionaliame renginyje, susijusiame su jūsų veiklos sritimi, yra efektyvus būdas pritraukti potencialių klientų ir verslo partnerių dėmesį.


Jūs taip pat galite žengti dar vieną žingsnį į priekį ir padaryti pristatymą apie savo verslą. Pabrėžkite, kaip jūsų verslas išsiskiria iš konkurentų, ir naudokite tai, kad sukeltumėte susidomėjimą prekės ženklu. Įtraukę į pristatymą originalių, įtikinamų įžvalgų, galėsite įsitvirtinti kaip lyderis, siūlantis rimtus ir perspektyvius sprendimus.


23. Megzkite pažintis asmeniškai ir internetu

Pasinaudokite profesionalių, socialinių renginių pranašumais ir taip leiskite žmonėms sužinoti apie jūsų verslą. Be pažinčių mezgimo konferencijose, dalyvaukite paskaitose ir dirbtuvėse, kur būsite tikri, kad susidursite su kitais tos pačios srities profesionalais.


Be to, susikurkite bendrovės „LinkedIn“ puslapį, kad galėtumėte pasidalinti tuo, kuo užsiimate, ir susisiekti su kitais verslininkais. Įmonės puslapyje turėtų būti nuoroda į jūsų svetainę, taip pat pateiktas verslo aprašymas. Jame taip pat gali būti apgalvotų, aktualių įrašų, kurie pritrauktų klientus, partnerius ir investuotojus.


24. Ieškokite bendrosios rinkodaros galimybių

Bendroji rinkodara yra metodas, kai dvi įmonės kartu vykdo bendrą prekės ženklo reklaminę kampaniją. Ši praktika yra abipusiškai naudinga, nes ji naudoja abiejų bendrovių išteklius, kad pasiektų platesnę auditoriją.


Norėdami atrasti bendrosios rinkodaros galimybių, kreipkitės į vietinį tos pačios srities verslą, kuris nėra jūsų konkurentas, bet siūlo panašius produktus panašiai tikslinei auditorijai. Apsvarstykite galimybę reklamuoti vieni kitus socialiniuose tinkluose, el. pašto naujienlaiškiuose ir tinklaraščiuose. Tokiu būdu suteiksite papildomą reklamą partnerių kompanijai, o jų gerbėjai savo ruožtu daugiau sužinos apie jūsų prekės ženklą.


25. Kurkite prasmingą partnerystę

Kurdami savo smulkaus verslo rinkodaros strategiją, nepamirškite, kad jūsų profesiniai ryšiai gali tapti atsidavusiais prekės ženklo ambasadoriais. Dėl šios priežasties svarbu užmegzti ir palaikyti verslo santykius su įmonės partneriais ir kitais tos pačios srities atstovais.


Net kai tiesioginis bendravimas yra ribotas, palaikykite ryšį su partneriais tokiose profesionaliose platformose kaip „LinkedIn“, reguliariai juos stebėkite ir būkite atviri bendradarbiavimui įgyvendinant jums aktualius projektus. Jei jie tiki jūsų atliekamu darbu, greičiausiai jus rekomenduos potencialiems klientams, kurie pasitaikys jų kelyje.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania