Prekės ženklo identitetas. Iš ko jis susideda? I dalis


Daugumai puikiai žinomi ir atpažįstami prekės ženklai užimantys rinkos lyderių pozicijas išsiskiria vienu bendru bruožu – tvirtu identitetu. Tokių prekės ženklų kaip „Nike“, „Starbucks“ ar „Google“ sukurtas ilgalaikis įspūdis ir tarptautinis vartotojų pripažinimas puikiai atspindi veiksmingai išnaudotas prekės ženklo identiteto bei pozicionavimo galimybes.


Siekiant atrasti tinkamiausią prekės ženklo identitetą, svarbu atlikti keletą žingsnių, kuriuos rekomenduojama įgyvendinti pradiniame verslo kūrimo etape. Tačiau vis dėlto, jei asmeninį verslą jau esate pradėję, savo pozicionavimą rinkoje visuomet galite atnaujinti, patobulinti ir taip užtikrinti aktyvesnį tikslinės auditorijos įsitraukimą.

Šiame įraše pristatysime pagrindinius prekės ženklo identiteto kūrimo etapus, nepaisant to, kuriame verslo plėtros ar kūrimo etape esate.


Kas yra prekės ženklo identitetas?

Sėkmingas prekės ženklo kūrimas rinkoje (angl. branding) priklauso nuo tinkamai pasirinkto ir aiškaus prekės ženklo identiteto, kuris apima konkretaus prekės ženklo tono ir autentiško vizualinio turinio, padedančio pristatyti verslo misiją, pasirinkimus.

Veiksmingas prekės ženklo identitetas turėtų gebėti tikslinei auditorijai suprantamu ir patraukliu būdu atspindėti verslo viziją. Tai padėtų kryptingai formuoti prekės ženklo nuolatinių klientų ratą, ugdyti lojalumą ir pastarųjų pasitikėjimą.


Prekės ženklo identitetas apima elementus, kurie kuria jūsų prekės ženklo autentiškumą rinkoje. Pavyzdžiui, pasirinkta tam tikra naudojamų spalvų paletė ar vartojamoji kalba naudojama išorinei komunikacijai.


Kodėl prekės ženklo identitetas yra svarbus?


Prekės ženklas vis dėlto yra kur kas daugiau nei pasirinktas logotipas. Jis apibrėžia pagrindinę verslo misiją, viziją ir vertybes. Tinkamai puoselėjamas prekės ženklo identitetas padeda išsiskirti konkurencingoje rinkoje, sukurti tarpasmeninį ryši su tiksline auditorija, ugdyti vartotojų pasitikėjimą, lojalumą ir skatina įsitraukimą.


Todėl perpratę savo prekės ženklo identitetą galėsite užtikrinti lengvesnį verslo augimą.

Stiprus prekės ženklo identitetas daro įtaką:

  • vartotojų lojalumui ir pasitikėjimui verslu;

  • vidinei ir išorinei prekės ženklo pozicionavimo sėkmei;

  • prekės ženklo nuoseklumui;

  • naujų vartotojų pritraukimui;

  • konkurenciniam pranašumui.


Prekės ženklo identiteto elementai


Prekės ženklo identitetas apima skirtingus elementus, kurie turėtų tarpusavyje derėti ir papildyti vienas kitą. Kiekvienas iš elementų turi savo paskirtį ir padeda sukurti bei išlaikyti kryptingą prekės ženklo identitetą:

Prekės ženklo pavadinimas

Prekės ženklo pavadinimas yra identiteto dalis, kuri turėtų atspindėti verslo asmenybę, misiją, viziją, vertybes ir pasirinktą toną. Iš tiesų, kai kurie pavadinimai yra tokie sėkmingi, kad ilgainiui tampa konkrečių produktų sinonimais ir kasdieninės kalbos dalimi. Pavyzdžiui, kalbėdami apie indų ploviklį, neretai šį produktą įvardiname „Fairy“.

Kurdami prekės ženklo pavadinimą reikšminga remtis verslo vertybėmis ir tiksline auditorija. Rekomenduojame atlikti ir lingvistinį tyrimą, kuris padės įsitikinti, ar pasirinktas pavadinimas yra tinkamas naudoti visuose kontekstuose. Tarptautiniame „Wix“ tinklalapyje galite rasti straipsnį, kuris padės susikurti tinkamiausią pavadinimą ir išbandyti verslo pavadinimų generatorių.


Pasirinktas prekės ženklo balso tonas


Jei jūsų prekės ženklas galėtų kalbėti, kaip jis skambėtų? Autoritetingai, linksmai ar būtų skatinantis veikti?

Prekės ženklo tono pasirinkimui neretai daro įtaką kalba, kurią pasirinksite komunikacijai su tiksline auditorija. Kryptingai naudodami prekės ženklo toną tinklalapyje, UX tekstuose, rinkodaros ar komunikacijos kanaluose ar ant produktų pakuočių, suasmeninsite prekės ženklą ir sukursite savitą stilių.

Pasirinktas prekės ženklo tonas neapsiriboja vien komunikacija su potencialiais klientais. Jis taip pat turėtų būti naudojamas vidinėje komunikacijoje su darbuotojais, tiekėjais, partneriais ir kitomis suinteresuotomis šalimis. Išlaikydami nuoseklų toną vidinėje ir išorinėje verslo aplinkoje, užtikrinsite prekės ženklo atpažįstamumą.

Logotipas

Tikriausiai daugelis galėtume sutikti, kad logotipas yra tiesioginis prekės ženklo veidas. Ir visai nesvarbu, ar nuspręsite pasisamdyti grafikos dizainerį, ar logotipą susikurti patys, prekės ženklo identitetas turėtų būti šio kūrybos proceso atspirties taškas. Pagrindinis tikslas turėtų būti siekis sukurti logotipą, kuris vartotojui bus lengvai atpažįstamas ir įsimenamas. Todėl labai svarbu įsitikinti, ar logotipas yra unikalus ir geba atspindi verslo viziją, misiją, vertybes.


Prekės ženklo logotipas turėtų atspindėti prekės ženklo identitetą ir puoselėjamas vertybes. Konkrečios spalvos, naudojamos formos ir tipologija gali padėti atskleisti prekės ženklo autentiškumą. Šis mažas, tačiau galingas simbolis reprezentuos jūsų verslą. Rekomenduojame peržvelgti šias kūrybiškas logotipų idėjas inspiracijai.


Naudojamų spalvų paletė

Pasirinktos spalvos formuoja vartotojų ilgalaikį įspūdį ir sukelia konkrečias emocijas, todėl sąmoningas spalvų paletės pasirinkimas gali kelti susijaudinimą, ugdyti artumą, draugišką ryšį, simbolizuoti eleganciją ar rimtumą.

Pasirinkta prekės ženklo spalvų paletė turėtų būti nuosekliai naudojama ir verslo rinkodaros veiksmuose. Tyrimai atskleidė, kad gerai žinomos spalvos naudojimas net 80 proc. pagerina prekės ženklo atpažįstamumą. Pavyzdžiui, raudona spalva neatsiejamai susijusi su prekės ženklu „Coca-Cola“, o balta – su „Apple“. Taigi, ilgainiui, vartotojai, pasirinktą pagrindinę spalvą pradės asocijuoti su jūsų verslu ir norės susipažinti.


Tipografija

Prekės ženklo šriftas, visai kaip publikuojamas turinys, geba nupasakoti verslo istoriją. Taigi, nors šrifto pasirinkimas gali atrodyti labai subtilus sprendimas, būtent tipologija yra pagrindinis prekės ženklo kuriamo identiteto dizaino elementas.

Pasirinkite šrifto stilių, kuris gebės atspindėti norimo pranešimą tikslą ir stilistiškai derės su kitais prekės ženklo dizaino elementais. Taip pat, rekomenduojame apsvarstyti, kaip norėtumėte, kad tekstas būtų išdėstytas atsižvelgdami į svarbius dizaino principus. Pavyzdžiui, vizualinę hierarchiją, tarpus tarp objektų, lygiavimą ir panašiai.


Vizualinis turinys

Vizualinis turinys, pavyzdžiui, nuotraukos ar maketai, padeda perduoti norimą ir sustipriną dizainą, todėl šis elementas yra ypač svarbus prekės ženklo identitetui. Nuotraukos suteikia galimybę pasidalinti norima istorija, sukelia jausmus be papildomo rašytinio konteksto. Taigi, vizualinio turinio pasirinkimas geba aktualizuoti norimą pranešimą ir padeda pasiekti tikslinę auditoriją.


Vizualinius elementus pasirinkite pagrįstai, kurie gebėtų įtraukti bei atitiktų jūsų tikslinės auditorijos norus. Taip pat, ypač svarbu įsitikinti, kad naudojamas vizualinis turinys yra aukštos kokybės, o formatas pasirinktas konkrečiam komunikacijos kanalui.


Susipažinus su prekės ženklo identiteto dedamaisiais elementais nemažiau svarbu suprasti apsibrėžto identiteto kūrimo ir puoselėjimo galimybes, kurios padeda veiksmingai plėsti verslą. Šiais patarimais pasidalinsime jau visai greitai antroje įrašo apie prekės ženklo identitetą dalyje.

32 peržiūros