Kas yra SEO? Paieškos sistemos optimizavimo vadovas pradedantiesiems


Šiandieniniame pasaulyje visi žinome, kad „Google“ paieškos platformoje galime rasti atsakymus į beveik visus mums iškilusius klausimus. Tad nenuostabu, kad dauguma verslų stengiasi padaryti viską, kad jų informacija atsirastų „Google“ paieškos rezultatuose. Būtent tai ir yra pagrindinis SEO tikslas.

Šiame straipsnyje aptarsime, ko reikia siekiant sėkmingai įgyvendinti SEO bei kaip atitikti visus SEO standartus.


Kas yra SEO?

SEO arba paieškos sistemų optimizavimas yra tinklalapių optimizavimo procesas, kurio pagrindinis tikslas – padidinti vartotojų srautą į jūsų tinklalapį iš „Google“ organinės paieškos.

Kitaip tariant, jūsų tinklalapis turi atitikti tam tikras užuominas, kurių ieško tokios platformos kaip „Google“. SEO iš esmės yra procesas, kurio metu užtikrinama, kad paieškos sistemos atpažins jūsų turinį kaip galimą geriausią atsakymą į tam tikras paieškos užklausas.


Kaip veikia paieškos sistemos?

SEO iš esmės yra strategija apie tai, kaip patekti į paieškos sistemas. Bet kaip veikia paieškos sistemos? Iš kur jie žino, ką talpinate savo tinklalapyje?


Paieškos sistemos naudoja robotus, kurie tikrina tinklalapius internete, kad nustatytų, kokį turinį jie talpina. Surinkę pakankamai informacijos, jie įtraukia šiuos puslapius į savo indeksą (tai lyg didelė biblioteka, kurioje saugoma visa surinkta informacija, kuri gali virsti atsakymu į pateiktas užklausas). Tada jų algoritmas iš esmės suderina vartotojo paieškos užklausą su atitinkama informacija jų indekse, suteikdamas ieškotojams tikslų atsakymą į jų užklausą.


Svarbu paminėti, kad „Google“ neskelbia jų algoritmo specifikos, todėl neįmanoma tiksliai žinoti, kaip atsižvelgiama į įvairias SEO strategijas.


Puslapio ir ne puslapio SEO

SEO veikia daugybė skirtingų veiksnių. Kadangi negalime tiksliai žinoti, kas labiausiai veikia paieškos sistemų reitingą, rekomenduojama, kad jūsų SEO strategija apimtų kelias skirtingas taktikas. Tai iš esmės galima suskirstyti į dvi kategorijas: puslapio ir ne puslapio SEO.


Puslapio SEO yra tai, ką darote, talpinate savo tinklalapyje, pradedant dizainu ir tekstu, baigiant metaduomenimis, alternatyviuoju tekstu ir kt. Ne puslapio SEO yra veiksmai, kuriuos atliekate už savo tinklalapio ribų. Tai apima išorines nuorodas, socialinių tinklų įrašus ir kitus tinklalapio reklamavimo būdus.


Tiek puslapio, tiek ne puslapio SEO yra labai svarbūs norint pritraukti kuo didesnį srautą lankytojų ir galiausiai informuoti „Google“, kad jūsų tinklalapis yra reikšmingas ir aktualus jiems.


Kaip įdiegti SEO?

Svarbu paminėti, kad pirmas žingsnis įgyvendinant geriausią SEO praktiką – išskirtinio tinklalapio sukūrimas. Įsitikinkite, kad jūsų tinklalapyje yra lengva naršyti, jis užtikrina puikią vartotojo patirtį, o informacija, kurią norite perduoti – aiškiai pateikta.


Tačiau SEO yra daug daugiau nei tik profesionaliai atrodanti svetainė. Štai keletas svarbiausių SEO taktikų, į kurias reikia atsižvelgti.


01. Raktinių žodžių tyrimas

Raktinių žodžių tyrimas yra procesas, kurio metu surandami geriausi ir tinkamiausi žodžiai. Šiuos žodžius galite naudoti tinklalapyje, kad atsidurtumėte paieškos sistemų rezultatų viršuje. Atlikdami keletą tyrimų ir naudodami profesionalias raktinių žodžių tyrimo priemones galite suprasti, kaip žmonės visame pasaulyje yra linkę ieškoti dalykų, susijusių su jūsų produktu ar paslauga.


02. Pritaikymas mobiliesiems (angl. mobile friendliness)

Šiandieniniame pasaulyje daugiau nei 50% žmonių ieškodami atsakymų į įvairius klausimus naudojasi mobiliaisiais telefonais. Tai reiškia, kad jūsų tinklalapis turi būtų pritaikytas mobiliam naršymui. Paieškos sistemos dažnai tikrina mobiliąją tinklalapio versiją, kad nustatytų, ar tokį tinklapį gali įtraukti į paieškos rezultatus, jei užklausa yra pateikiama iš mobiliojo telefono. Štai kodėl mobilioji tinklalapio versija turi būti išbaigta ir patogi naršyti.


03. Puslapio greitis

Vienas iš veiksnių, į kuriuos „Google“ atsižvelgia – tinklalapio greitis arba įkėlimo laikas. Vienas iš paprasčiausių būdų, kaip užtikrinti, kad jūsų tinklalapis būtų greitai įkeliamas – neperkraukite jo vizualais ar funkcijomis, kurios nėra gyvybiškai svarbios. Optimizuokite paveikslėlių dydžius ir laikykitės vieno ar dviejų šriftų. Tai padės jūsų tinklalapį paversti profesionaliu, taip pat išlaikyti greitą jo įkėlimą.


04. Autoritetingumas (angl. authoritativeness)

Svarbus elementas siekiant sulaukti pasitikėjimo tiek iš žmonių, tiek iš „Google“ – jūsų autoriteto įrodymas. Mes esame linkę pasitikėti ekspertais, todėl ieškome patarimų iš žmonių, kurie išmano savo sritį. „Google“ daro tą patį. Tinklalapiai, kuriuose pateikiama informacija yra profesionali ir patikima, turi galimybę patekti į pirmuosius paieškos rezultatus. Įgyti autoritetą galima įvairiais būdais. Paprasčiausias būdas – tiksliai aptarti daiktą ar paslaugą, apie kurią žinote daugiausiai. Todėl rašykite tinklaraščius, nuolat atnaujinkite tinklalapio turinį.


05. Išorinis susiejimas (angl. external linking)

Išorinis susiejimas arba atgalinės nuorodos yra kitų tinklalapių nukreipimas būtent į jūsų tinklalapį. Tai yra svarbi SEO strategija, kadangi ji didina tinklalapio autoritetingumą. Taip pat, tai skatina didesnį lankytojų srautą į tinklalapį.


06. Vidinis susiejimas (ang. internal linking)

Kita susiejimo strategija – vidinis susiejimas arba susiejimas tarp jūsų tinklalapio puslapių. Tai padeda pritraukti lankytojų srautą į atskirus tinklalapio puslapius, atkreipiant dėmesį į juose pateikiama informaciją. Tai taip užtikrina, kad tinklalapis yra patogus naršyti ir jame galima lengvai rasti tai, ko ieško lankytojai.


07. Metaduomenys

Metaduomenys nurodo informaciją, kurią pateikiate „Google“, kad apibūdintumėte, kas yra jūsų tinklalapis. Kai atliekate paiešką sistemoje, kiekvienas matomas rezultatas pateikiamas su antrašte ir aprašymu, leidžiančiu sužinoti, kokį turinį rasite tame tinklalapyje. Šios antraštės ir aprašymai vadinami metaduomenimis.


Daugelis SEO ekspertų mano, kad meta pavadinimai arba pavadinimų žymos ir meta aprašymai yra vieni stipriausių SEO signalų, kuriuos galite siųsti „Google“ paieškos sistemos algoritmui. Todėl labai svarbu pabandyti įtraukti svarbiausius raktinius žodžius į pavadinimo žymą. Metaduomenys turi pagrindinį SEO pranašumą. Tai suteikia jums galimybę valdyti tekstą, kurį ieškotojai mato pirmą kartą susidūrę su jūsų tinklalapiu.


08. Alternatyvus tekstas (angl. alt text)

Alternatyvus tekstas yra nedidelis aprašymas, kurį pateikiate kaip jūsų tinklalapio vaizdų apibūdinimą. Jis yra įterptas į tinklalapio HTML ir yra svarbi SEO strategijos dalis. Internetinius puslapius tikrinantys robotai negali interpretuoti vaizdų, todėl jiems reikia alternatyvaus teksto, kad užfiksuotų tai, ką vaizduoja vaizdai.


Naudojant alternatyvųjį tekstą, vaizdai gali būti rodomi „Google“ paieškose dažniau. Vaizdai vis labiau populiarėja, todėl kuo geresnis alternatyvusis tekstas, tuo didesnė tikimybė, kad jūsų vaizdas pateks į algoritmą ir bus reitinguojamas į aukštesnę paieškos rezultatų poziciją.


Tolimesni žingsniai

Dabar, kai žinote, kokios yra pagrindinės SEO strategijos, gali kilti klausimas – nuo ko gi pradėti. Paprastas būdas tai padaryti – naudoti „Wix“ SEO vedlį . Šis įrankis suteiks individualizuotas SEO rekomendacijas pagal jūsų tinklalapio poreikius. Be abejo, kiekvieną strategiją galėsite įgyvendinti ir savarankiškai.


Kitas svarbus SEO aspektas yra priežiūra. Nuolat peržiūrėkite savo tinklalapį, kad įsitikintumėte, jog viskas veikia tinkamai ir yra atnaujinta.


Galiausiai, rekomenduojame reguliariai tikrinti metriką, kad suprastumėte, kaip jūsų svetainė auga dėl jūsų SEO darbo. Savo tinklalapių reitingus galite patikrinti naudodami SEO įrankius, tokius kaip „Ahrefs“. Kitaip tariant, galite patikrinti, ar jūsų svetainė pakilo paieškos rezultatų reitinge. Žinoma, atkreipkite dėmesį, pagal kuriuos raktinius žodžius jūsų svetainė reitinguojama geriausiai. Taip pat, galite naudoti „Wix“ tinklalapio srauto analizės įrankį, kuris padės suprasti, kiek naujų lankytojų sulaukėte ir iš kur jie atsirado.


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania