Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania

  • jolita0

Kas yra mini tekstas (angl. microcopy) ir kaip jį pritaikyti savo svetainėje?







Viena svarbiausių svetainės dalių yra jos dizainas. Jis padeda per nuotraukas, tipografiją, spalvų paletę ir dar daug kitų elementų atskleisti jūsų verslo istoriją. Tai faktoriai, pritraukiantys ir nukreipiantys lankytojų dėmesį reikiama linkme, nustatantys toną bei formuojantys lankytojo patirtį. Tačiau yra dar viena maža, bet be galo svarbi detalė internetinėse svetainėse – mini tekstas.

Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra mini tekstas, kodėl jis svarbus ir pristatysime geriausius panaudojimo būdus bei pavyzdžius, iš kurių galėsite pasimokyti.

Kas yra mini tekstas?

Mini tekstas – tai terminas, skirtas apibūdinti mažą kiekį informacijos, kurį vartotojas mato savo internetinėje svetainėje ar mobiliojoje aplikacijoje. Jis padeda suprasti funkcijas ir atlikti užduotis. Nors ir nedideli, bet šie teksto fragmentai gali smarkiai pagerinti bendrą vartotojo patirtį ir svetainės konversiją.

Nuolat susiduriame su mini tekstais to net nepastebėdami. Tai gali būti įspėjamieji ženklai programėlėse arba tekstas, atsirandantis paieškos lauke, prieš suvedant užklausą. Dar keli mini tekstų pavyzdžiai: tekstas, raginantis užsiprenumeruoti naujienlaiškį, skatinimo veikti mygtukuose (angl. call-to-action) bei paaiškinamasis tekstas. Jis taip pat naudojamas kraunantis internetiniam puslapiui ir dažnai derinamas su įtraukiančia animacija.

Kodėl mini tekstai yra reikšmingi vartotojų patirčiai?

Šie nedideli teksto fragmentai nesąmoningai formuoja vartotojo pasitenkinimą produktu. Vėliau tai gali teigiamai paveikti vartotojo požiūrį į jūsų prekės ženklą.

Tinkamas mini tekstas ne tik paaiškins, ką daryti ar kur eiti, užtikrinant sklandų judėjimą internetinėje svetainėje, bet ir sukels pasitenkinimo jausmą atlikus norimą veiksmą, pavyzdžiui, sukūrus paskyrą ar įvykdžius pirkimą. Šie maži pasitenkinimo momentai turi didelę reikšmę, kai kalbama apie vartotojo patirtį svetainėje ar programėlėje.

Patarimai sėkmingam mini tekstų rašymui

Tikriausiai jau ne kartą susidūrėte su mini tekstų terminu. UX (User Experience) aktualumas didėja, todėl galime pastebėti, kad mini tekstai nėra tik trumpalaikė tendencija. Nesvarbu, ar dirbate kartu su profesionaliu tekstu rašytoju ar vienas – šie patarimai padės parašyti sėkmingus UX mini tekstus.


01. Susiliekite su prekinio ženklo identitetu

Įsitikinkite, kad aiškiai suprantate savo prekinio ženklo identitetą. Taip galėsite nustatyti kalbėjimo toną ir išlaikyti jį visuose mini tekstuose.

Pasvarstykite, kaip norite, kad jaustųsi vartotojai ir tuomet paklauskite savęs, kokias charakteristikas reikėtų pabrėžti.

Pavyzdys: suasmeninkite mygtukų tekstus, žaisdami su mini tekstais, kurie atspindi jūsų prekinio ženklo toną. Vietoje įprasto mygtuko „Pradėti“ naudokite labiau įtraukiančias frazes.


02. Paverskite tai pokalbiu

Šiais laikais svetainių vaizdinis turinys yra orientuotas į žmogų. Tai galima pasiekti internetinės svetainės spalvų paletės, animacijų ir kitų vizualinių sprendimų pagalba, prie to prisideda ir mini tekstai.

Nepamirškite, kad jūs rašote tikriems žmonėms. Įsivaizduokite, kad jūs panaikinate ekraną, skiriantį jus ir vartotoją. Juk bendraudami gyvai jūs nenaudotumėte formalios kalbos ar techninių terminų. Verčiau jūs informaciją dėstytumėte paprastu, draugišku tonu. Būtent toks ir turi būti mini tekstas.

Pavyzdys: vartotojai yra raginami susikurti logotipą. Tekstas parašytas antruoju asmeniu („Tu“ forma), tiesiogiai kreipiantis į vartotoją, lygiai taip pat kaip ir gyvame pokalbyje. Taip pat verta atkreipti dėmesį į skatinimo veikti mygtuko tekstą, kuriame parašyta „Pirmyn“.


03. Laikykitės aiškumo ir glaustumo

Priešingai nei blogo įrašai ar kiti ilgo turinio tekstai, mini tekstai turi būti aiškūs ir glausti. Turite išmokti pateikti informaciją trumpai ir aiškiai, bet ne per daug formaliai ar griežtai.

Pažindami savo vartotojus galite suprasti, kokį kalbos toną naudoti komunikuojant su jais. Naudokite jiems gerai pažįstamus žodžius. Pavyzdžiui, vietoje termino „e-komercijos parduotuvė“ vartokite paprastesnius žodžius, tokius kaip „internetinė parduotuvė“.


04. Būkite naudingas

Pagrindinis mini tekstų tikslas – padėti vartotojams naudotis jūsų produktu. Bet kokia informacija, nuo mini teksto „404 puslapyje“ iki jūsų svetainės meniu kategorijų pavadinimų, turi padėti vartotojams pasiekti norimą tikslą. Tai padės palengvinti vartotojo judėjimą internetinėje svetainėje.

Pavyzdžiui, mini tektas „404 puslapyje“ gali nukreipti vartotojus į kitą, jiems aktualų, puslapį. Taip pat galite pridėti linksmą žinutę. Tokiu būdu galėsite pašalinti visus rūpesčius, suteikdami savo klientams pozityvesnį pojūtį ir geresnę vartotojo patirtį.

Pavyzdys: kaip vartotojams gali pagelbėti klaidos pranešimas? Jūsų klientai turi žinoti, kur jie suklydo ir kaip jie gali pataisyti tą klaidą. Pavyzdžiui, kai vartotojas klaidingai suveda informaciją jūsų internetinėje svetainėje, jūsų žinutė turi nurodyti, kur įvyko klaida: galbūt jie klaidingai įvedė savo vartotojo vardą ar slaptažodį arba praleido privalomą užpildyti laukelį?