• jolita0

Kas yra influencerių marketingas ir kaip jį išnaudoti?



Viena iš sunkiausių užduočių turint mažą verslą yra būti pastebėtiems tinkamos auditorijos anksčiau negu juos užmirš. Žmonių požiūris į reklamas yra visiškai kitoks, negu buvo ankščiau, kas šiek tiek apsunkina verslų žinomumo plėtrą pradinėje veikos stadijoje.

Tai lemia keli veiksniai: rodomų reklaminių skelbimų skaičius, netikėti, tačiau ne itin originalūs marketingo triukai. Daugybė reklamos kūrėjų yra per mažai susipažinę su rinkodaros gudrybėmis, todėl atkreipti vartotojų dėmesį darosi vis sunkiau – ypač sunku tiems asmenims, kurie tik pradeda įgyvendinti savo verslą. Jei jūs stengiatės kuo tolygiau ir efektyviau patekti į norimą auditoriją bei išlaikyti susidomėjimą, galbūt jums bus aktualu į savo rinkodaros planą įtraukti ir įtakingus asmenis.

Influencerių rinkodara yra jūsų ir jūsų auditorijos bendradarbiavimas socialinėje žiniasklaidoje. Influencerių nuomonė yra labai vertinama žmonių, besinaudojančių socialiniais tinklais. Tai yra daug daugiau negu tik tai, todėl mes pradėsime nuo pagrindų ir patarsime, kaip įgyvendinti šį rinkodaros būdą.


Pirmiausiai, kas yra rinkodaros influenceris?

Atrodo tai yra klausimas, kurį šiandien užduoda visi. Nors gali atrodyti, kad kiekvienas žmogus, kuris dažnai kelia savo nuotraukas į socialinius tinklus bei dalinasi savo sekmadienio pusryčių akimirkomis yra influenceris, tai nėra tiesa. Kartais mums gali atrodyti, jog žmogus turintis nemažą skaičių sekėjų taip pat galėtų būti nuomonės formuotojas, tačiau techniškai tai nėra teisingas spėjimas.

Asmuo darantis įtaką rinkodarai yra asmuo, kuris gali veiksmingai paveikti kito asmens sprendimą dėl paslaugos ar prekės pirkimo. Nuomonės formuotojai dažnai yra daug išmanantys ir patikimi savo rinkos atstovai, kartu jie taip pat bendradarbiauja su kitais tos rinkos nariais. Kaip pavyzdį, galime paminėti makiažo meistrę Nikkie De Jager (@NIKKIETUTORIALS). Ji dalinasi naudinga technika ir įspūdingais rankdarbiais pritraukdama didžiulį skaičių sekėjų. Merginos turinys jau yra pritraukęs 12,4 milijono ,,Instagram’’ sekėjų.

Kas padaro šias žiniasklaidos žvaigždes įtakingomis socialinių tinklų rinkoje? Tai, kad jos kuria savo individualų prekės ženklą – tokį, kuris tampa tikras ir patikimas sekėjams. Reklamuojant prekės ženklus sekėjai pasitikės nuomonės formuotojų rekomendacijomis.

Jie taip pat stengiasi tapti tam tikros temos autoritetais ar specialistais. Tai gerokai skiriasi nuo tradicinės reklamos formos. Vietoj to, nuomonės formuotojai sukuria savo individualius ir savarankiškus prekės ženklus naudodami savo socialinių tinklų paskyras ir reklamuodami kitus prekės ženklus, kurie atitinka jų vertybes bei pasaulėžiūrą.

Tam tikra prasme, jie yra pardavėjai ir jie turi tokiais būti, kadangi pagrindinė idėja yra parduoti paslaugą ar prekę. Pardavimo objektas gali taip ir likit nepastebėtas, jeigu nebus žmogaus, kuris parodys jį pasauliui.


Influencerių tipai

Kadangi yra daug skirtingų rinkų ir įvairios tematikos, kur galima save reklamuoti, egzistuoja įvairių tipų influenceriai, su kuriais yra bendradarbiaujama. Kiekvienas influenceris turi savo specifiką, rinką ir auditoriją.

Influenceriais gali būti garsenybės, žurnalistai ar reporteriai, blogeriai, vlogeriai ir kiti turinio kūrėjai. Kiekvienas kūrėjo tipas turi savo auditoriją ir kompetenciją ją išlaikyti, o vykdant influencerio kampaniją, reikėtų atsižvelgti į jo pobūdį.

Jei jūs tik pradedate nuo influencerių rinkodaros arba bandote patekti į labai specifinę nišą, rekomenduojame pasidomėti mikro influenceriais. Skirtingai nuo tradicinių influencerių, mikro-influenceriai paprastai yra įprasti žmonės, išmanantys savo temą, kuri gal nėra neįtikėtinai populiari, tačiau turi savo atskirą pasisekimą. Jie gali būti vertinami kaip labiau atsidavę savo turinio kūrimui, kadangi jie orientuojasi į kokybę.

Stebėtojų skaičius, kurį galime priskirti prie mikro-įtakos yra diskutuotinas. Vieni teigia, kad mikro-influenceris turi mažiau nei 2000 sekėjų, kiti sako – mažiausiai virš 3000, o kiti teigia, kad nuo 1000 – 10 000 iki 1000 – 100 000 sekeju. Nesivaržykite atlikti ,,Google’’ paieškos, kad pasidomėti nuomonės formuotojais iš anksto. Mikro-infuenceriai parodo, kad norint pasiekti savo auditoriją, nebūtinai reikia samdyti milijonus kainuojantį influencerį.

Tiesiog žinokite, kad jūsų pagrindinis siekis, kad paprastas žmogus kalbėtų paprastiems žmonėms apie jūsų prekę ir kad suteiktų nuotaikos jūsų kampanijai. Norint pasiekti daugiau, žmonės dažnai yra linkę dirbti su ekspertais, generaliniais direktoriais ir įžymybėmis.


Kas yra influencerių rinkodara?

Dabar, kuomet jau žinote, kas yra influenceris ir kokie būna jų tipai, lengviau apsibrėžti, kas iš tikrųjų yra influenceris ir kokio žmogaus jums reikia.

Influencerių rinkodara – influencerio ir prekės ženklo bendradarbiavimo kampanija. Nuomonės formuotojas pasinaudoja savo sekėjų gausa, kad supažindintų su tam tikru prekės ženklu ar produktu, kuris sutampa su tiksline rėmėjų auditorija. Tai puikiai tinka auditorijos formavimui, potencialių klientų generavimui, augantiems pardavimams, įtraukimui ir klientų lojalumui palaikyti.

Įtakos formuotojų rinkodaros kampanijos turi atspindėti abiejų šalių stilių bei vertybes. Kampanijos auditorijos patrauklumas turėtų būti vienodas abiejoms pusėms. Apskritai, influencerių rinkodara gali padėti sužinoti apie jūsų prekės ženklą ar produktą pasitelkiant jūsų rinkoje žinomą formą. Influencerių rinkodara yra idealus būdas pasiekti jūsų tikslinę auditoriją.

Pačius influencerius glima rasti bloguose ar internetiniuose naujienų portaluose, socialiniuose tinkluose arba influencerių rinkodaros įmonėse. Influencerius rinkodaroje naudoja ,,H&M’’ prekės ženklas, ,,WIX’’ ir daugelis kitų prekės ženklų, tad jeigu dar svarstote, ar verta išmėginti šį unikalų rinkodaros būdą – jus jau žinote, ką reikia daryti.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania