• jolita0

KAS YRA BENDRUOMENĖS VADOVAS IR KĄ JIS DARO?




Įkuriant verslą neužtenka tik sukurti svetainę ir pagrindiniame puslapyje didelėmis raidėmis įrašyti „Didysis atidarymas“. Vienas svarbiausių aspektų yra komunikacija tarp prekinio ženklo ir vartotojo. Išties, tai tampa atskiru darbu, kuris atsiranda dirbant pardavimuose, viešuosiuose ryšiuose, turinio kūrėju, įmonių vadovu ir dar daugiau. Nepaisant įvairių pareigų, yra viena profesija, kuri apima visas šias sritis, ir ji sparčiai populiarėja. Tai – bendruomenės vadovas.


Kaip ir buvo minėta anksčiau, bendruomenės vadovo pareigos yra įvairiapusiškos ir kinta, priklausomai nuo prekinio ženklo poreikių. Tai reiškia, kad gali būti sudėtinga apibrėžti konkrečias šios profesijos funkcijas. Žemiau rasite bendruomenės vadovo pareigas ir patarimus, kaip tokiu tapti.

Patarimai, kaip tapti nepakartojamu bendruomenės vadovu:

1. Būkite kūrybiškas

2. Mąstykite plačiai

3. Būkite gudrūs su turiniu

4. Išlaikykite savo požiūrį ir būkite empatiški

5. Palaikykite aptarnavimo mąstyseną


Kas yra bendruomenės vadovas?

Kadangi terminas labai platus, mes konkrečiai aptarsime „internetinius“ bendruomenės vadovus. Ir šiuo atveju bendruomenės vadovas yra asmuo, padedantis kurti, auginti ir palaikyti prekės ženklo internetinę bendruomenę. Tai gali būti daroma per socialinius tinklus, forumus ar kitas vietas, kur sutinkama tikslinė prekės ženklo auditorija.

Bendruomenės vadovas kalba prekės ženklo vardu, kas šioms pareigoms suteikia viešųjų ryšių funkciją. Kadangi didžioji dalis komunikacijos vyksta socialiniuose tinkluose, bendruomenės vadovai dažnai vadinami ir socialinių tinklų vadovais. Vis dėlto, bendruomenės vadovas didžiąją dalį dienos gali praleisti „Twitter“, „Facebook“ verslo puslapyje ir grupėse, „Instagram“, „LinkedIn“, „Reddit“ ir kt.

Realybėje geras bendruomenės vadovas – visų galų meistras. Jie sugeba įsijausti į kito žmogaus vaidmenį ir žino, kaip ir kada atitinkamai pritaikyti savo turinį bei bendravimą bet kurioje situacijoje.


Ką tiksliai daro bendruomenės vadovas?

Kai pradedate suprasti, kas yra bendruomenės vadovas, kyla klausimas, ką jie iš tikrųjų daro? Vėlgi, vadovo veikla priklauso nuo to, ko reikia prekės ženklui. Mes išskyrėme keletą pagrindinių pareigų, kurias bendruomenės vadovui gali tekti atlikti bet kurią dieną.


Bendruomenės stebėjimas, moderavimas ir įsitraukimas:

Didelę bendruomenės valdymo dalį sudaro aplinkos stebėjimas ir tinkamų veiksmų eigos išsiaiškinimas, o tai prasideda nuo stebėjimo: nuo socialinių tinklų iki forumų ir internetinių grupių. Jei tai yra tikslinė auditorija, ten turi atsirasti ir bendruomenės vadovas.


Turinio kūrėjas:

Bendruomenės vadovai taip pat gali būti atsakingi už turinio sukūrimą socialiniuose tinkluose. Jis gali būti pateikiamas nuotraukų ir teksto pavidalu, skirtas socialinių tinklų įrašams, tinklaraščių įrašams. Šiam vaidmeniui reikalinga greita, kūrybinga mąstysena, nes atsakingas asmuo turės sugebėti pateikti naują ir aktualų turinį nuo pat koncepcijos pradžios iki paskelbimo.


Klientų aptarnavimo atstovas:

Socialiniai tinklai yra puiki vieta socialiniam aktyvumui ir matomumui palaikyti. Kodėl? Nes kai kažkas yra nepatenkintas jūsų produktu ar paslauga, labiau tikėtina, kad jie ims apie tai kalbėti socialiniuose tinkluose nei kreipsis tiesiogiai į jus. Štai kodėl rasite nemažas komandas, kurių tikslas – palaikyti bendravimą su klientais socialiniuose tinkluose.

Buvimas aktyviais socialiniuose tinkluose, siekiant išspręsti daugelį klientų problemų (ar bent jau nukreipti juos tinkama linkme), padės jums ugdyti pasitikėjimą ir pritraukti lojalius klientus.


Socialinis klausytojas:

Šis patarimas gali eiti koja kojon su prieš tai minėtu. Nors didžioji klientų aptarnavimo dalis socialiniuose tinkluose paprastai veikia tada, kai klientas to siekia ir pažymi prekės ženklą, socialinis klausymasis veikia kitaip – jis gali labai nuoširdžiai, nefiltruodamas, surinkti vertingų duomenų apie tai, ką žmonės galvoja apie jūsų prekės ženklą, ir gauti atsiliepimų apie jūsų produktus ir paslaugas.


Viešųjų ryšių agentas:

Kartais žinoti, ko nesakyti, yra svarbiau, nei žinoti, ką pasakyti. Jūsų darbas yra mąstyti į priekį ir vengti sakyti dalykus, kurie gali būti klaidingai interpretuojami. Kaip prekės ženklo atstovas, bendruomenės vadovas turi suvokti savo žodžius ir išmokti manevruoti pokalbių metu. Tai reikalauja ryšių su visuomene vaidmens, kad būtų užtikrintas tinkamas balso tonas.


6 patarimai, kaip tapti bendruomenės vadovu

Kiekvienas darbas turi reikalavimus, kuriuos turi atitikti kandidatas, ne išimtis ir su bendruomenės vadovo pozicija. Tačiau bendruomenės vadovo pareigos tokios plačios, kad ne visada įmanoma įvardyti konkrečias funkcijas. Štai 6 patarimai, kurie jums padės tapti sėkmingu bendruomenės vadovu.


1. Būkite kūrybiškas

Nesvarbu, kokio tipo bendruomenės vadovu norite būti, sugebėjimas kūrybiškai mąstyti visada bus dideliu privalumu. Nesvarbu, ar kūrybiškos idėjos kyla socialinių tinklų įrašams, reklaminėms kampanijoms, ar tai netradicinio mąstymo forma siekiant rasti sprendimą klientui – šiose situacijose būtinas aštrus protas ir kūrybiškas požiūris.


2. Gyvenkite ir kvėpuokite savo prekiniu ženklu

Jūsų, kaip bendruomenės vadovo, tikslas nėra vien tik sužavėti auditoriją prekiniu ženklu, kurį jūs atstovaujate. Iš jūsų taip pat tikimasi, kad būsite vienas didžiausių jo fanų. Jūs laikomas savo prekinio ženklo ekspertu, todėl būkite juo ir įsitikinkite, kad visi tai žino!


3. Mąstykite plačiai

Dėl daugybės funkcijų, kurias atlieka bendruomenės vadovas, vienintelis būdas neatsilikti – prisitaikyti. Gebėjimas pakeisti ne tik vaidmenį, bet ir mąstyseną, yra būtinas. Geras bendruomenės vadovas gali pereiti nuo klientų aptarnavimo prie viešųjų ryšių atstovo akimirksniu. Puikus vadovas sugeba tai padaryti jiems net nepastebint.


4. Būkite gudrūs su turiniu

Nesvarbu, ar tai tobulas 280 ženklų „Twitter“ įrašas, ar visų pastangų reikalaujantis „Instagram“ dienos „story“, svarbu susipažinti su įvairaus turinio kūrimo ir darbo su juo koncepcija. Taip pat svarbu žinoti, koks turinys veikia bei įsigilinti į tai.


5. Išlaikykite savo požiūrį ir būkite empatiški

Kaip ir realus gyvenimas, internetas pilnas „trolių“, chuliganų ir neigėjų. Bendruomenės vadovui, kuris didžiąją laiko dalį praleidžia internete, būtų kvaila manyti, kad kiekvienas asmuo, su kuriuo teks bendrauti, bus pozityvus ir draugiškas.

Svarbu save kontroliuoti nuo klientų skundų iki viešųjų ryšių konfliktų, bendrauti ramiai ir apmąstytai bei nepriimti dalykų asmeniškai. Bendravimas su sudėtingais klientais yra atskira meno rūšis. Nepaisant situacijos, bendruomenės vadovas turi visada parodyti empatiją asmeniui ir situacijai.


6. Palaikykite aptarnavimo mąstyseną

Buvimas bendruomenės vadovu reiškia ne tik komentarų rašymą socialiniuose tinkluose visą dieną. Tai reiškia susibendravimą su savo auditorija ir pagalbą tada, kai reikia. Taigi, turėdami klientų aptarnavimo pagrindus ir teisingą mąstyseną, lengviau pasieksite savo tikslus, nes be klientų jūsų prekės ženklas būtų nieko vertas.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania