Kaip tapti antrepreneriu: 10 žingsnių ir patarimų sėkmei


Antrepreneris – tai žmogus, kuris supranta didelę riziką, bet vis tiek imasi iniciatyvos savo unikalią idėją paversti realybe. Šie žmonės supranta, kad jų veiksmai nėra lengvi ir patogūs, tačiau dažnai labai jaudinantys. Antreprenerio kelias – ne ramų ir patogų gyvenimą mėgstantiems asmenims.

Kaip tapti antrepreneriu

Išvardyti žingsniai gali būti naudojami kaip asmeninis vadovas, padėsiantis pasiekti sėkmę.

01. Nuspręskite, ar tai tikrai jums

Nepaisant to, kad šis gyvenimo būdas sparčiai populiarėja, buvimas antrepreneriu nėra plaukiojimas pinigų baseinuose arba mėgavimasis neribota jūsų produkto ar paslaugos paklausa. Antreprenerystės privalumai dideli, bet rizika ne kiek mažesnė, todėl šis gyvenimo būdas tinkamas ne visiems. Tad prieš imantis antreprenerystės svarbu apmąstyti, ar turite tai, ko reikia:

  • Jūs tikite savo idėja ir esate motyvuoti eiti iki galo;

  • Jūs visada ieškote iššūkių;

  • Jūs esate realistiški ir suprantate, kokios verslo idėjos gali būti pelningos;

  • Jūs pasitikite savimi ir esate bebaimis, nepriklausomai nuo turimų pasirinkimų;

  • Jūs esate atsparus stresui ir mokate išjungti emocijas versle.

Jeigu manote, kad neatitinkate visų šių kriterijų – neskubėkite kardinaliai keisti savo gyvenimo būdą, pradėkite nuo mažų žingsnių. Sėkmė neateina per naktį.

02. Pasirinkite idėją ir edukuokite save

Jūsų verslo idėja turi jus išskirti iš kitų, net jeigu sugalvojate atidaryti restoraną pažvelkite į jau gerai žinomą verslo idėją originaliai. Pavyzdžiui, atidarykite restoraną, kuriame siūlysite plačiausią aštraus padažo pasirinkimą mieste. Taip išsiskirsite iš konkurentų ir pasiūlysite kažką naujo.


Taip pat patariame rinktis sritį, kuria daugiausiai domitės. Kokiais dalykais galite domėtis ilgai ir nejausti lyg įdėtumėte daug pastangų? Arba galbūt jaučiate pareigą padėti spręsti problemas, tokias kaip plastikinių šiaudelių naudojimas? Geriausias sėkmės receptas – daryti tai, kuo tikite.


Tačiau verta nepamiršti, kad nepakanka tik noro ir aistros, reikia išmanyti tai, ką darote, todėl nepamirškite edukuoti save ir tobulinti pasirinktos srities žinias.

03. Atraskite savo tikslinę auditoriją

Idėja gali skambėti tobulai jūsų galvoje, bet prieš patvirtindami ją apmąstykite, ar kiti norės mokėti pinigus už ją. Didžioji dalis verslų bankrutuoja, nes neatranda savo rinkos. Kai aiškiai išsiskirsite tikslinę auditorija taps lengviau suprasti savo kliento poreikius ir taip parodyti jiems, kad jūs galite pasiūlyti tinkamiausią variantą. Siūlome pradėti pažinti savo tikslinę auditoriją, atlikdami rinkos tyrimą.

04. Suplanuokite ir pradėkite savo verslą

Suplanuoti ir pradėti verslą reikia laiko, tad neskubėkite. Šiuose žingsniuose jūs turite sukurti verslo koncepciją ir suprasti, ko reikia, kad ją įgyvendintumėte.


Pradėkite nuo verslo plano. Šis išsamus dokumentas padės nepraleisti nė vieno svarbaus verslo komponento, nuo misijos iki marketingo ir veiksmų plano. Visų šių žingsnių išrašymas į dokumentą leis lengviau suprasti tikslus ir kaip jums sekasi jų siekti.


Kitas svarbus dokumentas – verslo suvestinė. Šis dokumentas pravers ieškant partnerių, teikiant rėmimo užklausą ar siekiant trumpai apžvelgti savo verslą.

05. Pasamdykite puikius partnerius

Vienam kurti verslą gali būti sunku, patariame į šią kelionę leistis su partneriu, kuris padės jums pažvelgti į jūsų verslą iš kitos perspektyvos. Taip pat partneris visada bus šalia ir padės susirungti su iššūkiais bei geriausiai supras, su kuo susiduriate kasdien.


Pradėkite galvoti apie savybes, kurias norėtumėte matyti partneryje, ir tuomet pasvarstykite, kokie jūsų pažįstami atitinka išsikeltus lūkesčius. Iš anksto paruoškite, ką sakysite potencialiam partneriui, siekdami sudominti dirbti kartu, bei paruoškite verslo planą, kurį jam pristatysite, taip parodysite, kad tikrai rimtai žiūrite į siūlomą bendradarbiavimą.

06. Plėskite pažinčių tinklą

Komanda ir partneriai – puiki palaikymo sistema, bet reikia nepamiršti ir kitų pagalbos šaltinių. Mentoriai ir profesionalai, kurie gali suteikti naudingų rinkos įžvalgų, yra vertingos pažintys, kurios gali praversti ateityje.


Šioje srityje niekada nenustojama mokytis, tad kol yra galimybė – semkitės žinių iš profesionalų. Taip pat galite lankytis jums aktualiuose renginiuose, mugėse, seminaruose ir mokymuose. O kai sukaupsite pakankamai žinių ir jausitės patogiai, galite surengti savo seminarą arba internetinio forumo bendruomenę.

07. Išbandykite savo idėją

Bandomasis laikotarpis svarbiausias etapas siekiant sutelkti dėmesį į jūsų produktą ar paslaugą, čia galite stebėti, kokius patobulinimus reikia atlikti siekiant geriausio rezultato. Tai pirmasis idėjos pardavimo auditorijai žingsnis, kurio metu galite gauti daug naudingos informacijos iš vartotojų. Rimtai pažvelgus į atsiliepimus bei komentarus galėsite atlikti svarbius pokyčius.


Yra begalės būdų pristatyti save rinkoje, bet jūs turite išsiaiškinti, kas geriausiai veikia jūsų verslui. Nepamirškite, kad kuo daugiau būdų naudosite sklaidai, tuo greičiau ir sėkmingiau galėsite sukurti prekės ženklo žinomumą.

08. Planuokite finansus

Dažnai tai nuobodžiausias privalomas žingsnis verslo kelionėje, todėl geriausia tai pasidaryti kaip įmanoma greičiau. Pradėkite apžvelgdami, kokios sumos reikia, kad išlaikytumėte savo verslą. Apskaičiuokite reikiamų medžiagų, produkcijos, išteklių, atlyginimų ir darbo vietos išlaidas.


Supratę savo finansinę padėtį paskaičiuokite, kokią dalį reikiamos sumos galėsite padengti patys. Galbūt jums reikės ieškoti investuotojų? Tokiu atveju žinokite, kokios sumos prašyti iš rėmėjų.

Kai turėsite pakankamai lėšų verslui iš karto atsidarykite banko sąskaitą, kuri bus atskira nuo jūsų asmeninės. Vienas didžiausių atskiros banko sąskaitos privalumų – matysite išlaidas ir pajamas vienoje vietoje, taip bus lengviau daryti ataskaitas ir priimti finansinius sprendimus.

09. Sukurkite stiprų prekinį ženklą

Taip kaip juoda ir tamsiai žalia išskiria „Spotify“ iš konkurentų, taip ir jūs turėtumėte siekti sukurti stiprų prekinį ženklą. Versle identitetas išreiškiamas vertybėmis, kalba, darbuotojais ir klientais bei spalvomis, šriftais, logotipu ir dar daug kitų elementų. Su laiku visi šie elementai sąveikaudami kuria atpažįstamumą ir klientų pasitikėjimą. Integruokite šiuos elementus savo tinklalapyje.


Tačiau nepamirškite ir socialinių tinklų. Jeigu dar nepradėjote – pats laikas sukurti socialinių tinklų paskyras savo verslui, svarbiausia suprasti, kurie kanalai yra jums naudingiausi ir kaip juos sėkmingai išnaudoti.

10. Kurkite vertę rinkoje

Sukaupę pakankamai žinių apie idėjos išbandymą bei reklamavimą tinklalapyje ir socialiniuose tinkluose – esate pasiruošęs savo idėją parduoti. Norint tai padaryti, reikia sukurti vertę rinkoje. Suteikite klientams priežastį rinktis jus, tai galite padaryti socialinių tinklų ir savo internetinės svetainės pagalba. Dalinkitės įtraukiančiais įrašais, pradėkite rašyti blogą bei išsiųskite naujienlaiškius ir nuolaidų kuponus.

Patarimai sėkmei:

Antreprenerystės kelias nėra lengvas, todėl svarbu suprasti, kad kartais „vadovėlinė“ struktūra neužtikrina sėkmės. Nėra vieno kelio į sėkmę. Vieni baigia universitetą, kiti nebaigia vidurinės, vieni yra labiau kūrybiški, kiti – techniniai. Nepriklausomai nuo to, kokiai žmonių grupei priklausote, pateikiame universalius patarimus, kurie veikia daugumai:

  • Būkite realistas

  • Pasitikėkite savimi ir savo sprendimais

  • Dirbkite pastoviu tempu

  • Išmokite valdyti savo laiką

  • Nebijokite prašyti pagalbos

  • Prisitaikykite prie netikėtumų

  • Mokykitės iš klaidų

  • Būkite unikalus, nėra vienos formulės visiems

  • Prioritetą teikite savo sveikatai

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania