Kaip surengti internetinį seminarą?



Šiandieniniame skaitmeniniu ryšiu sujungtame pasaulyje netrūksta būdų, kaip pasidalyti žiniomis su savo auditorija iš namų. Vienas iš jų – internetinio seminaro kūrimas. Nors internetiniai seminarai kurį laiką buvo pamiršti, jie yra galingi įrankiai, padedantys dalyviams išmokti naujų įgūdžių ar išgirsti ekspertų įžvalgų. Be to, tai yra puikus būdas užmegzti gilius ryšius su savo auditorija ir sudominti vartotojus jūsų prekės ženklu.


Nežinote nuo ko pradėti? Toliau aptarsime, kaip sukurti internetinį seminarą.


1. Pasirinkite temą ir išnagrinėkite ją

Nesvarbu, kiek žinote apie pasirinktą temą, kuria kalbėsite, visuomet reikia peržvelgti naujausią informaciją, kurią gali pasiūlyti jūsų veiklos sritis. Pradėkite tyrinėti savo konkurentus ir kitus panašius internetinius seminarus, kuriuos galima rasti internete. Atkreipkite dėmesį į struktūrą, skaidres, kurios naudojamos iliustracijoms, ir kaip galėtumėte pakeisti seminarą. Atkreipkite dėmesį į tai, ar panašūs internetiniai seminarai yra mokami. Jei konkurentai reikalauja sumokėti, apgalvokite galimybę pasiūlyti nemokamą seminarą ar apmokestinti jį žemesne kaina, nes tai ilgainiui galėtų suteikti pranašumo. Jei nuspręsite imti mokestį, būtinai suteikite auditorijai papildomos naudos, kurios konkurentai neteikia. Jei kuriate svetainę „Wix“ platformoje, mokantiems klientams galite suteikti prieigą prie išskirtinio turinio naudodamiesi Paid Plans programa.

2. Išsirinkite savo internetinio seminaro formatą ir įrankius

Kai išnagrinėjate savo pasirinktą temą ir konkurentus, imkitės kito internetinio seminaro kūrimo etapo – susitelkite ties pristatymu. Pradėkite nuo formato: kokį pristatymą rengsite? Ar tai bus tiesioginė transliacija, ar įrašas, nufilmuotas iš anksto? Ar tai bus trumpas vienos sesijos internetinis seminaras, ar kelių sesijų kursas su skirtingais pranešėjais? Ar tai bus bendra apžvalga, ar išsamus „žingsnis po žingsnio“ gidas? Tai yra klausimai, kuriuos turėtumėte užduoti sau, kad sužinotumėte, kas bus įdomiausia ir vertingiausia jūsų auditorijai. Nesijaudinkite, jei jūsų planai nukrypsta nuo tradicinio internetinio seminaro. Kol pateikiate vertingą informaciją auditorijai taip, kad ji supranta, elgiatės teisingai.

Nepamirškite skirti daug laiko platformos, kurią naudosite savo internetiniam seminarui, tyrinėjimui. Jei norite „viskas viename“ sprendimo, galite transliuoti tiesiogiai „Wix Video“ platformoje ir realiuoju laiku bendrauti su savo auditorija iš savo svetainės. Taip pat galite naudoti tokias mokamas platformas kaip „Demio“, „GoToWebinar“, „Zoom“ ar „YouTube“, norėdami naudotis paprasta, bet nemokama tiesioginio srautinio perdavimo galimybe.

3. Įsigykite įrangą


Šiame internetinio seminaro kūrimo etape turėsite pasirūpinti įranga, kurią naudosite. Stenkitės nenaudoti internetinės kameros ar mikrofono, įmontuoto į nešiojamąjį kompiuterį. Toliau pateikiame dalykų sąrašą, kurių jums reikės norint surengti sėkmingą internetinį seminarą:


Pajėgus kompiuteris: internetinis seminaras neturėtų būti intensyvi operacija jūsų kompiuteriui, tačiau įsitikinkite, kad kompiuteris, gali dirbti su keliomis programomis vienu metu.


Kamera: atsižvelgiant į žiniatinklio seminaro formatą, turite kelis kamerų pasirinkimus. Vieno pranešėjo kalbą galimą filmuoti naudojant autonominę internetinę kamerą - tiesiog įsitikinkite, kad ji gali įrašyti ar transliuoti mažiausiai 1080p HD raišką 30 kadrų per sekundę greičiu.


Mikrofonas: nesvarbu, ar mokote internetu, ar pristatote naujausius atradimus, svarbu, kad jūsų žodžiai būtų aiškiai išdėstyti. Daug kas priklausys nuo to, kaip suformuluosite savo žodžius, tačiau blogas mikrofonas net aiškų balsą gali paversti netvarkingu. Investuokite į mikrofoną, suderinamą su jūsų internetinio seminaro programine įranga.


4. Sukurkite savo internetinio seminaro turinį


Laikas pradėti kurti jūsų pristatymą. Šiame etape yra esminių turinio elementų, kurie bus jūsų pagrindas kuriant internetinį seminarą:


Scenarijus: pirmiausia, sukurkite scenarijų visam internetiniam seminarui, taip galėsite sekti savo planą. Nebūtina sekti jo pažodžiui, tačiau jį parašę gebėsite susisteminti tai, ką pristatote savo auditorijai.


Skaidrės: turite keletą skaidrių kūrimo parinkčių, įskaitant „Microsoft PowerPoint“, „Keynote for Mac“ ir „Google Slides“. Nepamirškite pateikti įdomių faktų, statistikos ir diagramų. Vizualiai patrauklios skaidrės padės patraukti jūsų auditorijos dėmesį, todėl peržvelkite aukštos kokybės žiniasklaidos funkcijas, vektorinius paveikslėlius ir kitus dizaino išteklius, kurie padės perteikti savo žinias.


5. Reklamuokite savo internetinį seminarą


Internetinio seminaro kūrimo kelionė yra ilga, tačiau jūs jau esate arti finišo linijos. Sukūrus turinį, laikas pradėti pasakoti žmonėms apie tai ir kelti jų susidomėjimą. Peržiūrėkite keletą būdų, kaip informuoti auditoriją apie savo internetinį seminarą:


Siųskite naujienlaiškį: El. pašto rinkodara yra efektyvus įrankis nukreipti reikiamą auditoriją į savo internetinį seminarą. Jei jau turite naujienlaiškį ir žmonės jį užsiprenumeravo, atėjo laikas išsiųsti priminimus!


Parašykite tinklaraščio įrašą, reklamuojantį savo internetinį seminarą: Jei neturite tinklaraščio apie savo veiklą, apsvarstykite galimybę jį susikurti. Tinklaraštis ne tik leidžia parodyti savo žinias ir tapti jūsų veiklos autoritetu, iš kurio kiti gali pasimokyti, bet ir yra fantastiškas SEO (search engine optimization) įrankis. Sukūrę savo internetinį dienoraštį, parašykite tinklaraščio įrašą, kuriame išsamiai aprašykite, ko skaitytojai gali tikėtis iš jūsų būsimo internetinio seminaro.


Dalintis socialinėje medijoje: koks gi geresnis būdas paskleisti žodį nei per socialines medijas? Nesvarbu, ar tai „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“, „LinkedIn“, medijų platformose gausu panašių pomėgių turinčių žmonių, kurie tikrai bus patenkinti gavę informaciją apie jūsų internetinį seminarą. Jūs netgi galite išplėsti savo pasiekiamumą pridėję keletą grotažymių, kad žmonės lengviau jus rastų.


6. Surenkite internetinį seminarą


Pagaliau atėjo laikas jūsų internetiniam seminarui išeiti į viešumą. Prieš paspausdami įrašymo ar „live“ mygtuką, dar kartą patikrinkite visas pastabas, scenarijų ir visa kita, kas gali padėti jums pasiruošti. Kai ateis laikas, pradėkite ir užvaldykite pasaulį. Internetinio seminaro pabaigoje įsitikinkite, kad įtraukėte nuorodas ar kitus būdus, kuriais žiūrovai gali jus rasti. Tai apima jūsų tinklalapio adresą ir socialinius kanalus. Baigę padėkokite ir užbaikite internetinį seminarą.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania