Kaip sukurti efektyvią puslapio poraštę?


Kartais būtent mažiausios detalės turi daugiausiai reikšmės. Kuriant tinklalapį, puslapio poraštės (angl. footer) dizainas greičiausiai nebus jūsų numatytų veiksmų sąrašo viršuje. Vis dėlto, nors kurdami tinklalapį turėsite apgalvoti daug dalykų, atsiminkite, kad ši dažnai nepastebima turinio dalis gali būti ypač naudinga tam tikriems lankytojams. Gerai apgalvojant ir strategiškai planuojant, tinkamai suprojektuota poraštė gali padėti įgyvendinti verslo tikslus.


Kas yra puslapio poraštė (angl. footer)?


Puslapio poraštė yra turinio juosta, kuri yra matoma kiekvienos tinklalapio skilties apačioje – nesvarbu, ar būsite pagrindiniame meniu, kontaktų ar kitoje skiltyje. Jei panaudosite tinkamą turinį ir dizainą, poraštė padės sukurti teigiamą ir ilgalaikį įspūdį, tuo pačiu prisidės siekiant pagrindinių tinklapio tikslų.


Šis strateginis taškas yra ideali vieta pridėti galutinį CTA (call-to-action, liet. raginimas veikti), skatinant tinklalapio lankytojus susisiekti ar užsiprenumeruoti naujienlaiškį el. paštu. Jūsų poraštė gali būti antrinis puslapio meniu, užtikrinant, kad lankytojai nepraleis jokios svarbios informacijos ir patogiai naršys įvairiuose tinklalapio puslapiuose. Be to, galite pasirinkti pabrėžti tam tikrus elementus, pavyzdžiui, laimėtus apdovanojimus, atsiliepimus ar paskyras socialiniuose tinkluose.


Galiausiai, poraštė leidžia jums organizuotai įtraukti pagrindinę informaciją, pavyzdžiui, taisykles ir nuostatas, privatumo politiką ir kitus teisinius klausimus. Kai visi šie formalumai bus patalpinti vienoje vietoje, likusią savo puslapio dalį galėsite skirti tam, kas sukuria nepriekaištingą vartotojo patirtį ir pritraukia naujus klientus.



Įtraukite būtiniausią informaciją


Yra keletas pagrindinių aspektų, kuriuos lankytojai tikėsis pamatyti tinklalapio poraštėje. Pasirinkta informacija poraštei kartosis kiekviename tinklalapio puslapyje, todėl ji visada bus pasiekiama lankytojams. Laikykitės dizaino taisyklių, nepamirškite įtraukti privatumo politikos bei naudojimo sąlygų – tai jums padės pasirodyti profesionaliais ir patikimais.


Be to, yra gana įprasta pridėti naršymo meniu ir išsamią kontaktinę informaciją, pavyzdžiui, įmonės el. paštą, telefono numerį, adresą ir socialinių tinklų paskyras. Taip pat galite sukurti trumpą formą susisiekimui. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas – būtinai pridėkite puslapio sukūrimo metus ir autorinių teisių simbolį. Tai padės apsisaugoti nuo visų, bandančių plagijuoti jūsų tinklalapį.


Pridėkite naršymo meniu


Net jei lankytojai pasiekė jūsų puslapio apačią, tai dar nereiškia, kad jiems laikas palikti puslapį. Priešingai – nesvarbu, ar jie prarado susidomėjimą, ar kaip tik nori sužinoti daugiau, galite paskatinti juos naršyti toliau poraštėje pridėdami aiškų tinklalapio naršymo meniu.


Išreikškite savo asmenybę


Puslapyje kiekviena turinio dalis sukuria galimybę atspindėti jūsų unikalią asmenybę ir prekės ženklo identitetą. Tą patį galima pasakyti ir apie puslapio poraštę – ji turėtų būti suderinta su likusiu tinklalapio dizainu, kad naršymas jame išliktų sklandus. Laikykitės savo prekės ženklo spalvų, nuotaikos ir stilistikos.


Kurkite estetišką poraštę


Tai, kad poraštė rodoma pačioje tinklalapio apačioje, dar nereiškia, kad ji turėtų būti mažiau patraukli nei likusi tinklalapio dalis. Iš tikrųjų, dažniausiai tai būna paskutinis dalykas, kurį mato jūsų lankytojai. Todėl įsitikinkite, kad skiriate poraštės dizainui tiek pat dėmesio, kiek ir likusiam turiniui. Išlaikykite dizainą aiškų ir paprastą, kad lankytojai galėtų lengvai atpažinti svarbiausius informacijos taškus.


5 išskirtiniai puslapio poraštės pavyzdžiai


Jau žinote poraštės kūrimo pagrindus, todėl dabar atėjo laikas pasinerti į keletą tinklalapių dizaino inspiracijų. Nesvarbu, ar kuriate puslapį visiškai nuo pradžių, ar naudojate šabloną, šie „Wix“ vartotojų sukurti poraštės pavyzdžiai leis pasisemti idėjų jūsų tinklalapiui.


01. House Number 3

Restorano „House Number 3“ tinklalapio poraštėje yra pateikta visa esminė informacija. Restoraną lengva pasiekti pasitelkiant į pagalbą „Google Maps“ ir tiesioginio pokalbio valdiklį – šios mažos detalės rodo, kad jie atsižvelgė į klientų poreikius ir yra pasirengę suteikti pagalbą. Taip pat, galima matyti aiškią tinklalapio spalvų schemą, kuri tęsiasi ir poraštėje, todėl ji sklandžiai įsilieja į bendrą dizainą.

02. letsone

Prašmatni puslapio „letsone“ poraštė puikiai atspindi prekės ženklo esmę, kartu pateikdama lankytojams visą reikalingą informaciją. Naudojant tą patį foną kaip ir antraštėje, buvo sukurtas vientisas vaizdas. „letsone“ į poraštę taip pat įtraukė logotipą, tokiu būdu stiprindami savo prekės ženklą.

Visi elementai poraštėje išdėstyti labai organizuotai, pateikiant sąrašus ir antraštes. Hierarchija yra aiški, CTA patalpinta poraštės viršuje ir parašyta dideliu šriftu. Norint įsitikinti, kad lankytojai nepraleidžia progos susisiekti, tiesioginio pokalbio ikona buvo išskirta ryškiu, kontrastingu rožinės spalvos atspalviu.

03. Holly Oddly

„Holly Oddly“ įtraukė gražų poraštės priedą. Skirtingai nei kiti puslapio poraštės pavyzdžiai, Holly Oddly nusprendė šioje vietoje patalpinti trumpą savo ir prekės ženklo aprašymą, o norėdami sužinoti daugiau, visuomet galite lengvai pereiti į puslapį „Apie“ (angl. „About“).

Kadangi Holly Oddly turi sėkmingą „Instagram“ paskyrą, ji stengėsi atkreipti lankytojų dėmesį į poraštėje esančią „Instagram“ piktogramą, siekdama padidinti savo sekėjų skaičių.

04. Jérome Studio

Šis tvarių aksesuarų prekės ženklas rodo, kad geras dizainas neturi būti sudėtingas. Tinklalapio poraštėje naudojamos tik dvi neutralios spalvos, todėl yra puikiai perteikiama visa reikiama informacija ir palaikomas patrauklus dizainas. „Jérome Studio“ sukūrė tvarkingą maketą su aiškiai suvokiama hierarchija. Poraštė papildo likusį dizainą, puikiai susilieja su ryškia estetika ir formuoja elegantišką išvaizdą.

05. Becca Slack

Asmeniniame turinio kūrėjos, rašytojos ir komikės Becca‘os Slack tinklalapyje poraštė yra elegantiška ir erdvi. Pabrėždama savo kontaktinius duomenis ir pateikdama formą susisiekimui, Becca skatina potencialius bendradarbius ar darbdavius kreiptis į ją. Be tradicinių būdų susisiekti, Becca taip pat įtraukė tiesioginio pokalbio parinktį ir socialinių tinklų piktogramas.