Kaip sukurti autentišką prekės ženklo identitetą?


Klestinčios įmonės turi vieną bendrą bruožą: tvirtą ir nuoseklų prekės ženklo identitetą. Pagalvokite apie tokius žymius prekės ženklus kaip „Nike“, „Starbucks“ ir „Google“ – jų ilgalaikis išsilaikymas rinkoje ir pripažinimas visame pasaulyje yra svarus prekės ženklo galios įrodymas.


Norint tiksliai suformuoti savo prekės ženklo identitetą, reikia atlikti kelis veiksmus. Geriausia tai padaryti ankstyvose produkto ar verslo kūrimo stadijose – prieš kuriant savo tinklalapį ar generuojant kitą turinį, pvz., logotipą ir vizitines korteles.


Kaip susikurti savo prekės ženklo identitetą

Prekės ženklo identiteto kūrimas yra laiko, kūrybiškumo ir pastangų investicija. Tai taip pat puiki galimybė apsaugoti visas savo prekės ženklo sudedamąsias dalis ir nuspręsti, kaip jais pasidalinti su pasauliu. Naudokite šį planą kaip vadovą ir atspirties tašką:

  • Suformuokite savo prekės ženklo asmenybę.

  • Sukurkite savo prekės ženklo skiriamuosius elementus.

  • Sukurkite prekės ženklo stiliaus vadovą.

  • Sukurkite savo prekės ženklo egzistavimą.

Suformuokite savo prekės ženklo asmenybę

Prieš galvodami apie tai, kaip atstovausite savo prekės ženklą pasauliui, apgalvokite jo unikalius bruožus. Štai kaip suteikti savo prekės ženklui išskirtinę asmenybę:


Parašykite savo istoriją

Kas paskatino pradėti verslą? Ko norite pasiekti? Ką galite pasiūlyti savo bendruomenei? Jūsų prekės ženklo istorija yra pagrindas sukurti autentišką pasakojimą. Jei galėsite atsakyti į šiuos klausimus ir pranešti apie juos savo klientams, šie greičiausiai pajus ryšį su kuriamu produktu.


Apibrėžkite savo pagrindines vertybes

Sukurtas tvirtas vertybių rinkinys formuoja jūsų, kaip verslo, sukurtą kultūrą ir įrodo, kad jums rūpi ne tik pardavimai. Profesionalų patarimas: iškelta misija yra išmintingas būdas nupiešti savo verslo vaizdą sau, partneriams, darbuotojams ir klientams.


Išskirkite savo prekės ženklą

Atlikdami rinkos tyrimus įsitikinkite, kad išsiskiriate iš konkurentų. Tai geriausias būdas sužinoti, kas gerai veikia jūsų rinkoje. Geras metodas tai padaryti strategiškai yra SSGG (angl. “SWOT”) analizė.


Pažinkite savo auditoriją

Susipažinimas su auditorija yra svarbus prekės ženklo identiteto kūrimo pirmtakas. Apibrėžkite tikslinę rinką ir nuspręskite, kas yra geriausia jūsų prekės ženklo auditorija. Pažvelkite į tai, kaip žmonės reaguoja į skirtingas dizaino ir komunikacijos formas, atkreipkite dėmesį, kas juos skatina įsitraukti ir pasitikėti.


Sukurkite savo prekės ženklo elementus

Kai apsibrėžėte prekės ženklo „asmenybę“ ir nustatė, kuo jis išsiskiria, įrodykite savo vertę sukurdami galingą balsą ir pateikdami vizualų vaizdą. Jūsų prekės ženklo išskirtinumas yra unikalių elementų rinkinys, padedantis auditorijai jį atpažinti kaip kažką žinomo ir atskiriamo. Klientai vertina savitumą, kai jis patiekiamas skaidriai ir nuosekliai.


Balso tonas

Jei jūsų prekės ženklas galėtų kalbėti, kaip tai skambėtų? Autoritetingas? Kasdienis? Juokingas? Padrąsinantis?


Prekės ženklo balso tonas (angl. tone of voice) reiškia kalbą, naudojamą bendraujant su auditorija. Nuosekliai naudodamiesi tam tikru tonu, galite įkūnyti aiškų stilių ir didinti atpažįstamumą.


Spalvos

Jūsų prekės ženklo spalvos daro ilgalaikį įspūdį klientams. Štai keletas „Marketing 101“ patarimų: spalvos sukelia emocijas.


Be tam tikro tono nustatymo, šios spalvos turėtų būti nuosekliai naudojamos visuose jūsų prekės ženklo elementuose. Tyrimai rodo, kad firminių spalvų naudojimas padidina prekės ženklo atpažįstamumą net 80 proc. – pagalvokime apie jaudinančią raudoną spalvą, kuri atrodo neatsiejama nuo „Coca-Cola“. Laikui bėgant, auditorija susies spalvų paletę su jūsų verslu ir susipažins su prekės ženklo tapatybe.


Tipografija

Prekės ženklo šriftas pasakoja istoriją tiek pat, kiek ir pats turinys. Nors šrifto pasirinkimas atrodo subtilus sprendimas, tipografija yra pagrindinis prekės ženklo tapatybės kūrimo elementas. Pasirinkite šrifto stilių, kuris atspindėtų vientisą pranešimą ir stilistiškai atitiktų likusius išteklius. Taip pat apsvarstykite, kaip norite išdėstyti savo tekstą, atsižvelgdami į svarbius dizaino principus.


Logotipas

Daugelis žmonių sutiks, kad logotipas yra prekės ženklo veidas. Nesvarbu, ar samdote grafikos dizainerį, ar kuriate savo logotipą, naudokite sukurtą prekės ženklo identitetą kaip atspirties tašką logotipui kurti. Svarbu sukurti unikalų ir jūsų verslo esmę atspindintį logotipą.


Sukurkite prekės ženklo stiliaus vadovą

Dabar, kai nusprendėte, kaip atstovauti savo prekės ženklui, įtvirtinkite šias idėjas sukurdami prekės ženklo stiliaus vadovą. Stiliaus vadovas apibūdins kiekvieną prekės ženklo identiteto elementą ir padės jūsų darbuotojams, partneriams ir suinteresuotiesiems subjektams. Prekės ženklo stiliaus vadovas taip pat taps patogus, kai norėsite kažką keisti ateityje. Rinkodaros tendencijos visada keičiasi, o verslas ilgainiui išsiplės – beveik neišvengiama, kad ateityje norėsite atnaujinti savo dizainą. Stiliaus vadovas leidžia atlikti šiuos pakeitimus, tuo pačiu užtikrinant nuoseklų lojalumą prekės ženklo tapatumui.


Sukurkite savo prekės ženklo egzistavimą

Norėdami toliau vystyti savo prekės ženklą, pradėkite kurti vizualinį turinį, kurį matys jūsų klientai. Tai apima išteklius, kurie yra būtini reklamuojant jūsų prekės ženklą ir kuriant auditoriją: tinklalapis, pakuotė ir dar daugiau.


Tinklalapis

Tinklalapio kūrimas yra būtina verslo dalis. Čia klientai gali rasti daugiau informacijos apie prekės ženklą, taip pat tinklalapis pabrėžia prekės ženklo tapatybę. Norėdami sustiprinti profesionalų prekės ženklo suvokimą, pasirinkite domeną, kuriame yra jūsų įmonės pavadinimas.


Pakuotė

Jei esate prekės ženklas, kuris parduoda prekes asmeniškai ar per internetinę parduotuvę, atminkite, kad klientai mėgsta kūrybišką pakuotę. Pakuotė daug pasako apie prekės ženklo tapatybę. Galvokite „out of the box“. Žaisdami su medžiaga, vaizdais ir tekstu galite sukurti pakavimo stilių, atspindintį jūsų prekės ženklo vizualinį identitetą.


Vizitinės kortelės

Tiesa, kad gyvename skaitmeniniais laikais, tačiau vizitinės kortelės niekada nesensta. Pateikdami savo kontaktinę informaciją kartu su prekės ženklo logotipu, vizitinė kortelė yra draugiškas ir profesionalus būdas priminti naujiems ryšiams susisiekti.


El. pašto dizainas

Gera rinkodara el. paštu yra strateginis būdas didinti prekės ženklo žinomumą, reklamuoti naujus produktus ir bendrauti su klientais. El. pašto rinkodaros paslaugos leidžia kurti individualizuotus laiškus. Nesvarbu, ar laiškai yra reklaminiai, ar informatyvūs – būtinai naudokite savo prekės ženklo tapatybės dizaino elementus, tokius kaip logotipas, prekės ženklo spalvos ir šriftai.