Kaip pagerinti internetinės svetainės vartotojo patirtį? 15 svarbiausių patarimų



Žiūrint filmą tikimąsi potyrių kelionės: juoko, emocijų ar įkvėpimo. Viena pagrindinių filmų gamintojų užduočių – sudominti žiūrovą ir išlaikyti prikaustytą dėmesį nuo pirmos iki paskutinės minutės. Kuriant internetinę svetainę derėtų siekti tapataus tikslo – vartotojo apsilankymas jūsų puslapyje turėtų būti įsimintinas ir nekomplikuotas.

Geras internetinis puslapis išsiskiria keliais esminiais komponentais, iš kurių vienas svarbiausių – vizito apsilankymo trukmė. Ilgiau naršydamas internetiniame puslapyje vartotojas geriau susipažins su jūsų verslu ir siūloma produkcija. Siekiant pagerinti vartotojo patirtį derėtų atsižvelgti į kelis esminius aspektus, kuriais remiasi geras internetinio puslapio modelis – lengvai prieinamas, naudingas, veiksmingas ir patrauklus akiai. Integravus šiuos komponentus į jūsų svetainę galėsite sukurti džiaugsmingą internetinę kelionę puslapio lankytojams ir išlaikyti aukštą vartotojų patirties lygį.

Kaip sukurti internetinį puslapį, kuris būtų patrauklus vartotojui? Štai keli patarimai.

Kurkite vartotojams

Ištirkite ir nustatykite, kokia yra jūsų tikslinė auditorija. Kuriant internetinį puslapį kiekvieną aspektą derinkite prie šios grupės poreikių. Siekiant maksimalaus efektyvumo derėtų atsižvelgti į vartotojų grįžtamąjį ryšį ir atitinkamai keisti internetinio puslapio struktūrą. Kurkite galvodami apie vartotojus.

Daugiau yra mažiau

Paskutinių tyrimų duomenimis, online vartotojai dėmesį sutelkia vos aštuonioms sekundėms. Laiko sudominti lankytoją – itin mažai, todėl jūsų kuriamos svetainės pradinis puslapis turėtų įtraukti tik svarbiausias detales. Be jokių abejonių, jūs turite daug svarbios informacijos, kuria norite pasidalinti – ją derėtų susieti su vidiniais puslapiais arba prieraišais (angl. anchors).

Srautas

Internetinio puslapio turinys turėtų būti talpinamas į tam tikrus, jūsų nustatytus rėmus. Siekiant išlaikyti svetainės koncepciją derėtų nustatyti puslapio struktūrą ir esminius komponentus, svarbius jūsų vartotojui. Kurkite turintį prasmę ir aktualų jūsų tikslinei grupei srautą.

Vizualizacija

Viena nuotrauka yra verta tūkstančio žodžių. Kas galėjo žinoti, jog XX amžiaus pradžioje pasakyta frazė, bus tokia aktuali šiandieniniame online pasaulyje? Viena nuotrauka gali padėti išlaikyti vartotojo susidomėjimą ir koncentraciją. Prikaustykite dėmesį naudodami aukštos kokybės vizualizacijas, kurias paspaudus vartotojai bus nukreipti jiems aktualios informacijos link.

Tekstas

Tekstas yra būtinas siekiant perduoti informaciją (įskaitant ir šį blog‘ą, taip?). Visgi, derėtų paisyti kelių esminių taisyklių norint įtraukti rašytinį turinį į tinklalapį. Visų pirma, patikrinkite, ar tekstas yra įskaitomas (šrifto dydis ir stilius). Nenaudokite daugiau nei trijų skirtingų šriftų. Jei norite pateikti tam tikras instrukcijas – struktūruokite jas punktais.

Naršymo juosta

Tai yra esminis punktas, siejantis vartotoją su jūsų internetiniu puslapiu. Galvokite apie jį kaip apie GPS – paprasta, matoma ir lengva naršyti. Jūsų svetainės logotipas turėtų būti susietas su pradiniu puslapiu, t.y. paspaudus ant logo ikonos lankytojas turėtų patekti į pirminį puslapį.

„Baltoji erdvė“

Baltoji erdvė, dar žinoma kaip neigiama erdvė – tai tuščia ar nežymėta puslapio dalis. Jei mėgstate kaupti informaciją – užtikrinkite, jog jūsų online namai būtų tvarkingi! Organizuokite informaciją taip, kad skirtingas turinys (tekstai, paveiksliukai, ikonos ir kt.) puslapyje turėtų pakankamai vietos. Erdvė tarp skirtingų puslapio elementų yra itin svarbi srautui ir informacijos apdorojimui.

Matomoji tinklalapio dalis (angl. above the fold)

Naujienų blykstė! Praeityje, kuomet laikraščiai buvo pagrindinė žiniasklaidos forma, redaktoriai svarbiausią informaciją įtraukdavo į pradinius puslapius, „virš lankstės“. Tai reikšdavo, kad žmonės, laikydami laikraštį rankose matys svarbiausią informaciją. Nors spausdintos žiniasklaidos industrija beveik pranyko, idėja aktualiausią informaciją pateikti pirmame puslapyje – išliko.

Nuorodos

Galvokite apie nuorodas kaip apie kelionės gidą jūsų tinklalapyje. Naudokite jas siekdami nukreipti lankytoją į jo „kelionės“ tikslą. Jei nuoroda yra susieta su turiniu, esančiu jūsų tinklalapyje, paspaudus mygtuką vartotojas turėtų būti nukreiptas tiesiogiai į pasirinktą langą, neatidarant naujo skirtuko. Jei nuoroda yra susieta su išoriniu tinklalapiu nukreipkite ją naujam langui atidaryti.

CTA

CTA, anglų kalboje žinomas kaip Call to Action – raginimas veikti – turėtų būti esminis tinklalapio mygtukas, nurodantis ką lankytojas jūsų puslapyje turėtų veikti. Patalpinkite juos strategiškai patogiose vietose, pridėkite 2 – 3 žodžius ir pasirinkite akį patrauksiančią spalvą.

Pavyzdžiui: Eikite į kitą punktą -> o dabar rimtai, prašau, eikite į kitą punktą :).

Kontaktinė informacija

Jei internetinis puslapis yra skirtas jūsų verslui pristatyti, greičiausiai, jūsų tikslas yra parduoti tam tikrą produktą ar paslaugą. Jūsų kontaktinė informacija turėtų būti lengvai pasiekiamoje ir matomoje vietoje. Nepamirškite pridėti visos, komunikacijai reikiamos informacijos (pašto adreso, telefono, adreso).

Socialinių tinklapių nuorodos

Ar jūsų verslas yra socialinėje erdvėje (neigiamo atsakymo atveju, raginame kuo skubiau tai padaryti!)? Jei taip, tuomet socialines paskyras susiekite su jūsų kontaktine informacija. Galvokite apie socialinių medijų nuorodas kaip apie filmo tęsinį. Pridėję socialinių paskyrų nuorodas matomoje vietoje paskatinsite internetinio puslapio lankytojų įsitraukimą ir domėjimąsi jūsų verslu.

Muzika

Kad ir kaip mėgstame šokti pagal mums patinkančią muziką, nerekomenduojame prie svetainės pridėti automatiškai pradedantį groti muzikinį takelį. Vis dėlto, jei muzika yra dalis jūsų verslo, įsitikinkite, jog muzikinis takelis nesikartos be perstojo.

Mobilus suderinamumas

Pasaulyje, kuriame net šunys turi asmeninę Instagram paskyrą, svarbu atsižvelgti į lankytojų naršymo įpročius. Didžioji dauguma šiandieną renkasi naršymą naudodamiesi mobiliaisiais telefonais. Naudokite Wix mobilųjį redaktorių ir sukurkite svetainę, kuri būtų tinkama visiems elektroniniams prietaisams.

Apatinė puslapio eilutė

Jums svarbu kokius batus dėvite kas dieną, tiesa? Lygiai taip pat derėtų galvoti ir apie apatinę internetinio puslapio eilutę (angl. footer). Puslapio apačia turėtų būti informatyvi ir matoma. Pridėkite nuorodas į šiuos puslapius: Apie mus, Susiekite su mumis, Paslaugos, Privatumo politika, Internetinio puslapio planas (sąrašas visų naudotų internetinių puslapių). Tokiu būdu akcentuosite esminius punktus ir pagerinsite vartotojų patirtį.

Štai ir viskas! Neišsigąskite, nors punktų, kuriuos derėtų išpildyti yra nemažai, rezultatas – garantuotas.


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania