Kaip naudotis Google Analytics? Patarimai pradedantiems



Žinios yra viskas: tai taisyklė, kuri galioja visose gyvenimo srityse ir jūsų internetinis tinklapis nėra išimtis. Norėdami optimizuoti savo internetinį egzistavimą, privalote žinoti savo tikslinę auditoriją ir suprasti, ko ji ieško. Tai padės jums suformuoti savo balsą, atliepti vartotojų poreikius, pagerinti turinį ir, žinoma, atsidurti pirmosiose paieškos pozicijose. Kas yra pagrindinis įrankis jūsų tinklapio analizei? Tai – Google Analytics.

Mes suprantame, kad kai kurie žmonės, išgirdę žodžius Google ir Analytics, iškart išsigąsta. Bet, laimei, mūsų blog’o tikslas yra ne tik padėti jums lengvai susikurti stulbinantį internetinį puslapį, bet ir užtikrinti visų reikalingų įrankių įvaldymą jo palaikymui.

Todėl šiandien bandome visiems laikams įminti paslaptį, kaip naudotis Google Analytics. Kelios eilutės skaitymo ir milžiniškas žingsnis į priekį jūsų tinklapio optimizavimui.

Pastaba: jei norite savo Wix.com tinklapį prijungti prie Google Analytics – spauskite čia.

Tikslinė auditorija – kokia ji?

Pirmas dalykas, kurį reikia suprasti, analizuojant savo tinklapį – kas yra jūsų lankytojai ir kaip jie vartoja jūsų kuriamą turinį? Kas geriau galėtų į tai atsakyti nei Google, tiesa? Platformos skiltyje „auditorija“ (angl. audience) rasite galybę naudingų įžvalgų, susijusių su jūsų vartotojais.

Auditorijos apžvalga – kiek sėkmingas yra jūsų tinklapis?

Natūralu, kad prieš pradedant gilintis į tai, kas ir kokie yra jūsų lankytojai, norite pasitikrinti, koks srautas apskritai egzistuoja jūsų svetainėje. Keletas dalykų, kaip galite matuoti savo sėkmę:

  • Sesijos (angl. sessions): kiek turite vizitų? Sesijos reprezentuoja visą jūsų puslapio srautą. Kitaip sakant, pagal apsibrėžtą datą pamatysite bendrą vizitų į jūsų puslapį skaičių. Jis skaičiuojasi kiekvieną kartą, kai kažkas naršo jūsų tinklapyje. Taigi tas pats žmogus gali turėti keletą sesijų tame pačiame tinklapyje.

  • Vartotojai (angl. users): kiek žmonių aplankė tinklapį bent vieną kartą? „Vartotojų“ parametras nurodo žmonių skaičių, kurie apsilankė jūsų tinklapyje bent vieną kartą. Skirtumas tarp sesijų ir vartotojų yra sugrįžtamųjų vizitų kiekis. Kuo daugiau sugrįžtančių lankytojų, tuo labiau jūsų auditorija yra susidomėjusi ir įsitraukusi į jūsų turinį.

Auditorijos apžvalga – kaip elgiasi vartotojai?

Dabar, kai jau esate susidarę bendrą paveikslą, laikas sužinoti, ką vartotojai tiksliai veikia jūsų tinklapyje. Google akylai stebi jūsų auditorijos elgesį tam, kad suprastų, kokia yra jūsų kuriamo turinio kokybė. Todėl žemiau pateikiamos įžvalgos yra pačios svarbiausios:

  • Puslapių peržiūros (angl. page views) ir puslapių sesijos (angl. page sessions): kiek puslapių naršo jūsų auditorija? Natūralu – kuo daugiau puslapių vartotojai skaito, tuo geriau yra jūsų tinklapiui. Žinoma, tam, kad turėtume tikslų supratimą apie turinio kokybę, reikia apmąstyti, kiek puslapių kiekvienas vartotojas naršo vidutiniškai. Tą išsiaiškinti galite žiūrėdami Page/Session skiltyje.

  • Vidutinė sesijos trukmė: kiek ilgai auditorija būna jūsų tinklapyje? Jei jūsų vartotojai kurį laiką būna jūsų tinklapyje, tai reiškia, kad kuriamas turinys jiems yra svarbus ir aktualus – tai puikus indikatorius Google.

  • Atmetimo rodiklis (angl. bounce rate): ar jūs esate tai, ko jie ieško? Atmetimo rodiklis rodo, koks procentas jūsų lankytojų paliko tinklapį be jokios interakcijos. Tai reiškia, kad atėję į jūsų puslapį, jie nieko nespaudė toliau ir iškart jį paliko. Platforma neturi galimybės šių atmetimų sekti, todėl nurodo kaip sesiją, kuri truko 0 sekundžių. Trumpai tariant, jei kažkas rado jus Google ir paspaudę iškart paliko jūsų tinklalapį, tai reiškia, kad tikriausiai jūs neturite reikiamos informacijos arba naudojate klaidingus raktinius žodžius.

Kuo geresni šie parametrai, tuo jūsų kuriamas turinys paieškos sistemose atrodys labiau vertingas – pergalė!

Auditorija: taigi, kas yra jūsų vartotojai?

Gerai, eikime prie rimtosios dalies. Jei norite kalbėtis su savo auditorija tinkama kalba, geriau žinoti, kas jie tokie yra. Pavyzdžiui, paauglius bandome pasiekti kitaip nei senjorus. Auditorijos nusistatymas leis savo marketingo strategiją plėtoti tinkama linkme ir, apskritai, suformuoti tinkamą vizualų identitetą. Kad įsitikintumėte, jog pasiekėte tinkamą auditoriją, turite stebėti du pagrindinius Google Analytics parametrus:

  • Auditorijos demografija: kokio jie amžiaus? Šioje sekcijoje jūs matysite savo lankytojų amžių bei jų lytį.

  • Auditorijos GEO: iš kur jie? GEO gali parodyti tiek, kokia jūsų lankytojų kalba, tiek fizinę jų buvimo vietą.

Iš kur vartotojai ateina?

Žinoti savo auditoriją yra gerai. Žinoti, iš kur jie ateina pas jus – dar geriau. Omenyje turime ne fizinę jų buvimo vietą, o internetinį šaltinį, kuris atveda vartotojus pas jus. Esate puikūs Facebook žaidėjai ar SEO meistrai? Ar jūsų naujienlaiškis atveda vartotojus ar esate internetinės reklamos roko žvaigždės? Yra tik viena vieta, kuri gali atsakyti į šiuos klausimus. Tai įgijimo (angl. acquisition) skiltis Google Analytics. Štai septyni galimi atkeliaujančio srauto šaltiniai:

  • Organinė paieška: googlintojai. Šis skaičius reprezentuoja skaičių žmonių, kurie rado jus per paieškos sistemas. Ar jie aukšti? Gerai! Tikriausiai naudojate teisingus raktinius žodžius. Jei ne, tikrai turėtumėte išsigryninti savo raktažodžius. Vyšnia ant torto – jei čia pasigilinsite kiek labiau, atrasite dalį raktažodžių, kurie atveda jūsų srautą.

  • El. paštas: skaitytojai. Ši įžvalga parodo, kiek vartotojų ateina pas jus dėl naujienlaiškio. Paprasta.

  • Tiesioginis šaltinis: tikintys. Tiesioginis srautas į jūsų tinklapį indikuoja vartotojų skaičių, kurie įrašo konkretų tinklapio adresą savo naršyklėje. Kitaip sakant, tai žmonės, kurie, didelė tikimybė, myli jus labiausiai po savo mamos.

  • Socialinis šaltinis: sekėjai. Esate labiau priklausomas nuo mėlynojo paukštelio 140 ženklų ar Zuckerberg‘o aktyvizmo? Tik patikrinkite savo socialinį srautą ir žinosite, kiek žmonių ateina iš socialinių tinklų ir kokių.

  • Mokama paieška: vartotojai. Jei išleidžiate dalį savo biudžeto reklamoms, pamatysite, ar jūsų išlaidos pritraukia potencialius klientus.

  • Perdavimas: prarastieji. Perduotas srautas parodo žmones, kurie atėjo pas jus iš svetainių, kurios jus paminėjo. Pavyzdžiui, blog‘as apie mocarelą paminėjo jūsų piceriją ir nurodą į jūsų tinklapį. Jums pasisekė.

  • Kiti: likusieji. Net ir Google kartais gali suklysti. Šioje sekcijoje talpinami visi vartotojai, kurių nebuvo galima įtraukti į jokią ankstesnę kategoriją.

Elgesys: ką auditorija vartoja?

Jau beveik! Trumpai aptarkime elgesio (angl. behavior) skiltį ir galėsime baigti. Ši kategorija rodo, kokie jūsų tinklapio puslapiai yra patys sėkmingiausi. Visiems blogeriams tai aukso kasykla, nes ši kategorija gali tiksliai parodyti, kokie straipsniai (ar temos) yra labiausiai skaitomos tiek ilguoju, tiek trumpuoju periodu. Supratimas, kokie puslapiai yra sėkmingiausi padės jums sužinoti, kiek pastangų turite įdėti į likusias savo puslapių sekcijas, kad pagerintumėte savo SEO.

Google Analytics gali padėti jums pasiekti tikslumo lygį, apie kurį visada svajojote. Taigi išbandykite šį įrankį, nes jo galimybės yra beveik neribotos!

Norite būti online meistrai? Sukurkite savo tobulą tinklapį!


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania