Kaip naudoti „Google Analytics“: gidas pradedantiesiems


„Scientia potentia est” – gerai žinomas lotyniškas posakis, reiškiantis „žinios yra galia“, gali būti taikomas visose gyvenimo srityse. Įgytos žinios vienareikšmiškai praverčia kuriant sėkmingą produkto ar paslaugos tinklalapį, o tinklalapių analizės įrankiai padeda sekti jūsų internetinės svetainės veikimą ir priimti apgalvotus sprendimus. „Google Analytics“ – vienas išsamiausių žiniatinklio analizės įrankių, padedančių sužinoti apie tinklalapių veikimą, lankytojų srautą ir jų charakteristiką. Šiame įraše apžvelgsime „Google Analytics“ platformą ir jos veikimo principus.


Kas yra „Google Analytics“?


„Google Analytics“ (trumpinys – GA) yra nemokamas žiniatinklio analizės įrankis, naudojamas sekti tinklalapio lankytojų srautą. Šis įrankis išsamias ataskaitas, leidžiančias jums suprasti tinklalapio našumą ir rasti geriausius būdus nukreipti srautą į jį. Be srauto duomenų, tokių kaip lankytojų skaičius ir atmetimo rodikliai (angl. bounce rate), GA taip pat siūlo išsamų auditorijos demografinių rodiklių įrašą, įskaitant jų vietą, amžių ir pomėgius.


Kaip naudoti „Google Analytics“?


Norėdami naudotis šia paslauga turėsite susikurti paskyrą ir susieti ją su savo tinklalapiu. Pateikiame patarimus, kaip panaudoti GA savo „Wix“ internetinėje svetainėje:

1. Susikurkite „Google Analytics“ paskyrą.

2. Pateikite savo tinklalapio informaciją ir gaukite sekimo numerį.

3. Spustelkite „Admin“ mygtuką puslapio apačioje ir pasirinkite „Tracking Info“.

4. Pateikite savo sekimo numerį.

5. Eikite į „Marketing Integrations“ savo „Wix“ paskyroje.

6. Prie „Google Analytics“ nuspauskite „Connect“.

7. Pateikite sekimo numerį.

8. Spauskite „IP Anonymization“ ir išsaugokite parinktis.


Supraskite „Google Analytics“ ataskaitas


Dėl pateiktų įvairių skaičių, grafikų ir duomenų, „Google Analytics“ iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti gana bauginančiai. Tačiau susipažinę su platforma suprasite, kad visa ši informacija kruopščiai sufiltruota į 5 tipų ataskaitas, pateiktas kairiojoje meniu juostoje.


Pirmą kartą prisijungus prie GA, jums bus pateikti baziniai duomenys: vartotojai, sesijos ir srauto šaltiniai. Galite redaguoti rodomą duomenų laiko intervalą ir kitą informaciją, kurią norite matyti savo pagrindiniame skirtuke. Taip pat šiame puslapyje pateikiamas aktyvių tinklalapio vartotojų skaičiaus realiu laiku grafikas ir puslapio peržiūrų per minutę suskirstymas.

Dabar, kai susipažinote su šios platformos prietaisų skydeliu, galime apžvelgti duomenų, pateikiamų GA, tipus.


Realaus laiko duomenys

Galite atidžiau pažvelgti į tinklalapio realiojo laiko statistiką realiojo laiko ataskaitoje. Čia galite matyti ne tik lankytojų skaičių, bet ir kuriuose puslapiuose jie lankosi, kaip jie rado jus, kokius raktažodžius naudojo, kai rado jūsų tinklalapį, bei geografinę lokaciją. Tačiau ši ataskaita yra laikoma mažiausiai vertinga iš visų pateiktų, nebent jūsų tinklalapis orientuotas į naujienas, norite patobulinti turinio publikavimo laiką arba sužinoti, kada jūsų lankytojai aktyviausi.


Auditorija

Auditorija – tai vartotojų grupė, kuriai būdinga tam tikra charakteristika: amžius, lokacija ar naudojamas įrenginys. „Google Analytics“ yra išskyrusi nemažai šabloninių auditorijų, kurių veiklą seka iškart tik jums susiejus tinklalapį su platforma. Tačiau jūs galite išskirti savo pasirinktą auditoriją, priklausomai nuo verslo plano reikalavimų.


Bendroji auditorijos ataskaita suteikia tinklalapio našumo informaciją konkrečiu laikotarpiu. Čia pateikiama informacija:

· Vartotojai: vartotojų, apsilankiusių tinklalapyje bent vieną kartą, skaičius.

· Nauji vartotojai: vartotojų, pirmą kartą apsilankiusių tinklalapyje, skaičius.

· Sesijos: apsilankymų tinklalapyje pasirinktu laikotarpiu skaičius.

· Sesijų kiekis vienam vartotojui: vidutinis vartotojo apsilankymų tinklalapyje skaičius.

· Puslapio peržiūros: bendras kiekis aplankytų tinklalapio puslapių (įskaitant pasikartojančius apsilankymus).

· Puslapiai/sesijos: vidutinis skaičius aplankytų puslapių vienos sesijos metu.

· Vidutinė sesijos trukmė: vidutinis praleisto laiko tinklalapyje kiekis vienos sesijos metu.

· Atmetimo rodikliai: vieno puslapio seansų be sąveikos procentas.

Be šios bendros analizės, skirtingos auditorijų ataskaitų kategorijos pateikia daug svarbios informacijos apie jūsų tinklalapio lankytojus. Tai leis nustatyti, ar sėkmingai pasiekiate savo tikslinę rinką. Pavyzdžiui, jei jūsų prekės ženklo tikslinė auditorija – paaugliai, gyvenantys Vilniuje, tačiau auditorijos ataskaitoje teigiama, kad dauguma jūsų lankytojų yra 55–64 metų amžiaus žmonės iš Kauno, jums gali tekti atlikti keletą pakeitimų tinklalapio SEO ar komunikacijos tonuose.


Įsigilinimas

Kalbant apie tinklalapio srautą, žinojimas, iš kur atkeliauja jūsų auditorija – vienas svarbiausių rodiklių, padedančių suprasti, kas pritraukia lankytojus. Įsigilinimo ataskaita suskaido srautą pagal šaltinį – tai leidžia jums pamatyti platformas, kuriose jūsų tinklalapis veikia geriausiai, ir sritis, kuriose reikėtų tobulėti.


Pateikiame 7 pagrindines šaltinių kategorijas, kurias seka GA:

· Tiesioginis: šioje kategorijoje pateikiami lankytojai, kurie pasiekė jūsų tinklalapį naršyklėje tiesiogiai suvedę jūsų domeną. Tai lojali auditorija, kurią galite skatinti kurdami internetines bendruomenes.

· El. laiškas: tai žmonės, kuriuos pasiekė jūsų elektroninio pašto rinkodaros kampanija ir kurie apsilankė jūsų tinklalapyje. Galite padidinti šiuos skaičius įtraukdami intriguojančius skatinimo veikti (angl. Call-to-action) mygtukus savo naujienlaiškyje.

· Organinė paieška: organiniai lankytojai pasiekia jūsų tinklalapį per paieškų sistemas. Idealiai, tai turėtų būti didžiosios dalies srauto šaltinis, kadangi jis nemokamai pritraukia plačią bei aktualią auditoriją. Pagerinti rezultatus ir optimizuoti tinklalapį galite raktažodžių pagalba.

· Apmokėta paieška: jeigu perkate reklamą „Google“ ar kitose paieškos sistemose (Bing, Yahoo! ir kt.), lankytojai, kuriuos pritraukiate savo reklamomis, bus rodomi šioje skiltyje.

· Nukreipimas: Nukreipiamosios nuorodos suvienija išorinius tinklalapius su jūsų internetine svetaine.

· Socialiniai: su tinkama socialinių tinklų rinkodaros strategija galite didžiąją dalį savo sekėjų paversti vartotojais. Šis srautas vienija organiškus ir apmokėtos reklamos lankytojus iš socialinių tinklų.

· Kita: šioje skiltyje įtraukiami visi lankytojai, kurių GA negalėjo priskirti aukščiau išvardytoms kategorijoms.


Elgesys

Elgesio ataskaita pateikia visus duomenis, susijusius su vartotojo veiksmais ir sąveika su tinklalapiu. Šioje skiltyje matysite, kaip veikia atskiri puslapiai, įskaitant srauto kiekį ir kiek vidutiniškai laiko yra praleidžiama konkrečiame puslapyje. Šie duomenys padės suprasti, kurios tinklalapio dalys pritraukia daugiau dėmesio.


Konversija

Duomenys, pateikiami konversijos skiltyje, gali būti labai vertingi optimizuojant smulkiojo verslo rinkodaros strategiją, bet dažnai ši ataskaita yra praleidžiama. Taip yra todėl, kad šiai skilčiai reikia daug žinių ir ji reikalauja daug dėmesio informacijos analizei. Kai jau susipažinsite su kitomis ataskaitomis, galite pradėti nagrinėti konversijos skiltį ir naudoti „Google Analytics“ tinklalapio tikslų nustatymams.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania