Kaip kurti sėkmingą marketingą internete savo verslui?



„Nesirinkite marketingo strategijų, kurios buvo populiarios prieš dvejus metus. Darykite tokį marketingą, kuris aktualus laiku, kuriuo gyvename dabar“, – teigia Deividas Budginas, skaitmeninės rinkodaros agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas.

Keičiantis laikams, keičiasi ir vartotojų elgsena, jų įpročiai, todėl reikia keisti ir marketingo strategijas. Ką žada 7-oji marketingo era? Kaip padaryti, kad komunikacija kurtų pridėtinę vertę verslui? Kas mūsų laukia marketingo ateityje ir kaip tam ruoštis jau dabar? Pradėkime viską nuo pradžių.

7-oji marketingo era

7-ojoje, patirčių eroje vartotojas iš prekės ženklų nori daug daugiau nei tik produkto. Jis nori, kad prekės ženklas turėtų aukštesnį tikslą, kuris sutaptų su jo siekiamu tikslu. Pavyzdžiui, tikimasi tam tikrų vertybių, tokių kaip sąžiningumas ar skaidrumas, palaikymo.

„Vartotojams skaidrumas yra labai svarbu. T.y. kad viskas, ką darome, būtų nuoširdu: elgesys su darbuotojais, produktų pateikimas ir t.t. Apskritai, vartotojams rūpi, kad būtume tokie, kaip save pristatinėjame“, – pažymi specialistas.

Anot D. Budgino, kitas svarbus vartotojui dalykas – žmogiškumas. „Žmonėms nereikia, kad būtume korporacijos, kalbančios aukštesnėmis materijomis, bet reikia, kad būtume paprasti, žmogiški ir kalbėtume vartotojui suprantama kalba“, – sako jis.

Galiausiai vartotojui svarbios išskirtinės patirtys, kuriamos skirtingose plotmėse. Patirtys gali būti pakuotėse, kurias norisi žiūrėti, atidarinėti, ar aptarnavime. Norime, kad visa tai viršytų mūsų lūkesčius. Patirtys taip pat gali būti ir komunikacija – žmonės tikisi, kad komunikacija nebus tik reklama, kuri iššoka neprašyta.

„Mūsų komunikacija, reklamos – bet koks turinys turi suteikti pridėtinę vertę, išskirtines patirtis. Tai galime padaryti šnekėdami įdomiai, edukuodami žmones. Pasistenkite apie save kalbėti taip, kad vartotojas pasiektų jūsų lygį ir gal net jus praaugtų. Bet kokia patirtis yra produkto dalis, todėl reikia galvoti, kaip mes šnekame su vartotoju, kaip pateikiame savo produktą ar pasiūlymą“, – pataria D. Budginas.

Kas mūsų laukia ateityje?

Komunikacija tampanti produkto dalimi – vienas iš tų dalykų, kas laukia ateityje. „Kai perkame tam tikrą daiktą, perkame ir prekės ženklą, vardą, įvazdį, kuris yra formuojamas komunikacijos pagalba, kuriant pridėtinę vertę ir gerą patirtį vartotojui“, – sako marketingo specialistas, toliau išvardydamas 8 pagrindinius dalykus, į kuriuos turėtume atkreipti vis daugiau dėmesio savo komunikacijoje.

Account based marketingas. Tai reiškia „konkretaus kontakto šildymą“, kai išsirenkame vieną sritį, įmonę ar vieną žmogų, kuris yra sprendimų priėmėjas. Tada pasirenkame taktiką, kuria bandome jį pasiekti, kuriame turinį ir tada pradedame bendrauti ne tik su juo, bet ir su jo kolegomis. Vėliau ne tik su kolegomis, bet ir jo aplinka. Taip siekiame tikslo tapti nuomonės lyderiais (bent jau toje įmonėje ar tos rinkos dalyje). Kuo toliau, tuo labiau matysime šį modelį b2b (verslas verslui) sektoriuje.

Tradicinių strategijų revoliucija. Kalbame apie SAVE modelį, kuris keičia ankstesnįjį 4P modelį ir yra sudarytas iš 4 pagrindinių dalykų. Pirma, vietoje produkto turime siūlyti sprendimą kažkokiai problemai – apie tai turime galvoti kuriant produktą. Antra, svarbu ne vieta, o pasiekiamumas. Vartotojui nebėra suprantama, kad produktą privalai rasti tik konkrečioje parduotuvėje – suvedęs klausimą internete turi surasti e-shop ar kitą platformą, kurioje produktą gali įsigyti. Trečia, turi būti akcentuojama ne kaina, o vertė, kurią gaus vartotojas. Ketvirta, turime galvoti ne apie rėmimą (reklamą), o edukaciją – kaip pateikti gerą, įdomų turinį, kuris būtų vertas vartojimo.

Nykstančios ribos tarp pirktos, įgytos ir nuosavos medijos. Įgyta medija yra ta, kurioje auditorijos komentarus, pasidalijimus ir t.t. užsidirbame savo komunikacija. Pirkta medija – soc. tinklų reklama ar, pavyzdžiui, Google AdWords. Nuosava medija – portalas, blog‘as ir t.t. Linijos ir ribos tarp šių dalykų nyksta. Šoje vietoje marketingas, ryšiai su visuomene, pardavimai, klientų aptarnavimas tampa vienu dideliu dariniu, kurio nebegalima atskirti. Turite sudėlioti vieną didelę strategiją tiek pirktai, tiek įgytai, tiek nuosavai medijai, o ne taikyti visoms trims dalims skirtingas strategijas.

Mobile only. Iš pradžių viskas turėjo būti pritaikoma mobiliems įrenginiams, dabar – turime pirmiau kurti mobiliems įrenginiams, o tik tada pritaikyti kompiuterių ekranams. Galų gale turinį kurti reiks tik mobiliems įrenginiams. Todėl savo komunikaciją turime ruošti taip, kad ji būtų patogi vartoti mobiliuoju būdu.

Turinys toliau karaliaus. Kartais geriau išleisti vieną gerą straipsnį, video ar blog‘ą per mėnesį, kuris suteiks didelę naudą, nei kiekvieną dieną rašyti beverčius straipsnius. Turinį geriau kurti rečiau, bet kokybiškai, kuriant pridėtinę vertę.

Suasmeninimas. Tai padaryti savo rankomis sudėtinga, bet kuo toliau, tuo daugiau atsiranda įrankių savo turinį pritaikyti skirtingiems vartotojams, atsižvelgiant į jų elgseną.

Realus laikas. Facebook live – tai tik pradžia. Technologijoms tobulėjant būsime įpratę apie save pasakoti realiu laiku ir kad visi matytų, ką mes šiuo metu veikiame. Kuo daugiau autentikos ir kuo daugiau transliacijos gyvai. Tai interakcija su žmonėmis, kuriuos galima įtraukti čia ir dabar.

Human2Human. B2b, b2c – viso to nebelieka. Naujausi tyrimai rodo, kad net ir turėdamas virš savęs aršų bosą, sakantį rinktis pagal žemausią kainą, vis tiek širdies gilumoje renkiesi emociškai. Lygiai tų pačių stimulų vedamas lyg rinkdamasis švarką ar batus, žmogus renkasi ir versle. Nesvarbu, ar kuriame turinį žmogui ar verslui, reikia vadovautis tomis pačiomis taisyklėmis.

Tai nuo ko pradėti?

Apibendrinant, pasak D. Budgino, pradžiai užteks laikytis šešių paprastų, bet labai vertingų žingsnių:

1. Kurkite bendruomenę, kontroliuojamą auditoriją. Geriausia tai daryti savo kurtoje platformoje. 2. Pirmiau pažinkite vartotoją, tada kurkite produktą. 3. Kurkite pridėtinę vertę ir patirtis. 4. Būkite gyvi. Tai – esminis dalykas. Būkite asmeniški, šnekėkite su žmonėmis jų kalba. Įsivardinkite, kokie jūsų klientai ir kaip su jais kalbėti. Būkite tokie, kokie yra jūsų vartotojai. 5. Išnaudokite technologines galimybes. 6. Svarbiausia, nepamirškite – darykite tokį marketingą, kuris aktualus laiku, kuriuo gyvename dabar!


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania