Kaip apibrėžti tikslinę auditoriją



Jei norite, kad verslas būtų sėkmingas, turite pasidalyti juo su pasauliu. Tačiau prieš pradedant reklamuoti savo paslaugas visiems, vertėtų pasvarstyti, kas yra geriausia auditorija jūsų prekės ženklui. Nors kyla pagunda savo produkto komunikacija bandyti pasiekti kuo daugiau žmonių, pagalvokite apie tai: ar pataikysite į taikinį, jei taikysite keliomis skirtingomis kryptimis, ar labiau pasiseks, jei visas savo jėgas sutelksite į taikinio centrą?

Tie patys principai taikomi ir tikslinės auditorijos paieškoms. Kuo aiškiau ji apibrėžta , tuo didesnė tikimybė, kad ji susidomės jūsų prekės ženklu.

Kas yra tikslinė auditorija?

Tikslinė auditorija – tai konkreti žmonių grupė, kuriai skirtas jūsų produktas. Kitaip tariant, jie yra pagrindinė jūsų rinkodaros strategijos auditorija. Ją gali sudaryti plati grupė, pavyzdžiui, moterys Lietuvoje, arba ji gali būti gana siaura, pavyzdžiui, miestietės, propaguojančios sveiką gyvenimo būdą, vegetarės, Vilniaus moterys. Pasirinkta grupė priklausys nuo konkrečių vartotojų poreikių, į kuriuos yra nukreiptas produktas. Norėdami tiksliai nustatyti auditoriją, turėsite pradėti analizuoti duomenis apie savo klientus ir konkurentus.

1. Ištirkite esamus klientus

Pirmasis tikslinės auditorijos apibrėžimo žingsnis – sužinoti daugiau apie esamus klientus. Net jei ką tik įkūrėte verslą ir dar neturite daug klientų, ši praktika bus naudinga vėliau. Informaciją galite rasti naudodamiesi svetainių analizės įrankiais, taip pat socialiniais tinklais ir el. pašto rinkodaros analizės platformomis.

Nepamirškite tinkamai sekti informacijos, kad galėtumėte tvarkyti savo duomenis ir lengvai nustatyti tendencijas. Išanalizavę tendencijas, galėsite nustatyti bendras savo klientų bazės savybes. Šios savybės darys įtaką jūsų atvykstamajai rinkodarai (inbound marketing) ir nukreips strategiją link jūsų auditorijos.

2. Sužinokite apie savo produkto pranašumus


Kitas žingsnis – suprasti klientų motyvus, lemiančius jūsų produkto pirkimą. Norėdami tai padaryti, turite sužinoti savo klientų požiūrį. Pagalvokite, kas juos motyvuoja pirkti iš jūsų, o ne konkurentų. Šią informaciją galite sužinoti tiesiogiai kalbėdami su klientais ar prašydami atsiliepimų. Specifinių produkto ypatybių supratimas padeda patenkinti jūsų auditoriją.


3. Ištirkite konkurentus


Labiau gilinkitės į rinką, pasižvalgykite, kurių tikslinių auditorijų siekia konkurentai. Žinoma, neturėsite prieigos prie jų klientų analizės duomenų. Tačiau galite suprasti, kas yra jų klientai, atlikdami savo konkurentų SSGG analizę. Panagrinėkite jų svetaines, tinklaraščius ir socialinius kanalus. Apsvarstykite, kuo pagrįsta jų tikslinė auditorija: tinklalapio turinyje, turinio rinkodaros strategijoje ir socialiniuose tinkluose. Remdamiesi konkurentų prekės ženklo kalba ir tonu, greičiausiai galėsite suprasti jų auditoriją. Naudokite šią informaciją palyginimui, kokios savybės ar pranašumai labiausiai patinka jūsų vartotojams.


4. Segmentuokite savo auditoriją


Surinkus informaciją apie tikslinės auditorijos ypatybes ir pomėgius, atėjo laikas naudoti šią informaciją norint aiškiai apibrėžti klientų tipus. išskirti tipai sudarys tikslinės rinkos pagrindą. Geriausias būdas tai padaryti – segmentacija. Tai reiškia, kad klientai turi būti suskirstyti į skirtingas grupes ar segmentus atsižvelgiant į jų bendras savybes.


Rekomenduojame savo klientus suskirstyti pagal: geografiją, demografiją, psichografiją ir elgesį.

Norėdami geriau suprasti savo segmentus, taip pat galite sukurti pirkėjų asmenybes. Pirkėjo asmenybės, taip pat vadinamos vartotojo asmenimis – yra įsivaizduojami personažai, kurių bruožai ir elgesys yra panašūs į įprastų klientų. Galiausiai šie išgalvoti personažai reprezentuoja jūsų tikslinę auditoriją, padėdami įgyti žinių apie tikrųjų klientų poreikius, norus ir gyvenimo būdą.


5. Patikslinkite savo tyrimus


Tikslinės auditorijos apibrėžimas grindžiamas kruopščiais tyrimais, tačiau tai nereiškia, kad iš pirmo karto ji bus tobula. Net ir identifikavę savo auditoriją, vis tiek turėsite nuolat tikrinti ir eksperimentuoti, kad gautumėte vis tikslesnį klientų vaizdą. Sukurkite socialinės žiniasklaidos rinkodaros strategiją ir atkreipkite dėmesį į įsitraukimą. Taip pat galite naudoti „Wix“ rinkodaros įrankius. Pagrindinė jūsų misija yra sukurti prekės ženklą, kuris stipriai atspindi auditoriją. Atminkite: kuo tikslingesnis turinys, tuo efektyvesnės strategijos ir didesnis susidomėjimas prekės ženklu.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania