• simona9017

9 patarimai, kaip padidinti įsitraukimą į kuriamą turinį socialiniuose tinkluose?


Sukūrę tinklalapį savo prekės ženklui, būtinai turite pranešti žmonėms, kad jūs egzistuojate ir esate pasiruošę aptarnauti klientus.


Vienas iš geriausių būdų tai padaryti – socialiniai tinklai. Visų pirma, prieš pradedant vystyti komunikaciją socialiniuose tinkluose, jums reikia išmokti ir suprasti, kaip padidinti įsitraukimą, kad atkreiptumėte dėmesį į savo prekės ženklą, užmegztumėte prasmingus ryšius ir paspartintumėte verslo augimą.


Kas yra įsitraukimas į turinį socialiniuose tinkluose (angl. social media engagement)?

Įsitraukimas į kuriamą turinį socialiniuose tinkluose yra tai, kokio dėmesio ir atsiliepimų susilaukia jūsų įkelti įrašai. Nors komentarai, teigiami įvertinimai ir bendrinimai yra labiausiai paplitusi įsitraukimo rūšis, kai kuriose platformose naudojamos skirtingos įtraukimo funkcijos arba terminologija, pavyzdžiui, „Išsaugoti įrašą“.


Kurdami turinį nepamirškite, kad pagrindinis tikslas – prasmingas įtraukimas. Tai reiškia, kad nors ir turite daug sekėjų ar sulaukiate daug „patinka“ paspaudimų, svarbiausia yra tos sąveikos kokybė.


Įtraukimo į socialinius tinklų komunikaciją svarba

Dabar galime naudotis socialiniais tinklais laisvai ir nevaržomai, tačiau laikas, kurį ten praleidžiame, labai vertingas. Jį investuojame į kiekvienos platformos turinio kūrimą, sekėjų skaičiaus didinimą ir jų įtraukimą į kuriamą turinį. Juk nenorėsite, kad socialinio tinklo paskyroje komunikuotumėte tik su savimi arba turėsite daug sekėjų, tačiau jūsų sukurtą turinį jie ignoruos.


Kai ištobulinsite savo komunikacijos socialiniuose tinkluose strategiją ir talpinsite turinį, kuris suteiks žmonėms galimybę įsitraukti, tai gali atnešti naudos jūsų prekiniam ženklui:

  • Padidinsite prekės ženklo žinomumą. Sukurkite tokią socialinių tinklų turinio strategiją, kuri atitiktų prekinio ženklo tikslinės auditorijos poreikius.

  • Būsite savo srities specialistais, kurių žmonės klausytų. Kalbinis rinkodaros stilius socialiniuose tinkluose leidžia prekės ženklo balsui ir mintims spindėti.

  • Eksponentiškai padidinsite savo socialinių tinklų turinio pasiekiamumą. Kai kas nors pasidalins įrašu ar paspaus „patinka“, algoritmas nustatys, kad turinys gali būti naudingas ir kitiems asmenims, todėl tas įrašas ar jūsų paskyra gali tapti matoma daugiau žmonių.

  • Kursite prasmingus santykius. Skirtingai nuo tinklaraščio, el. pašto rinkodaros ar tradicinės rinkodaros, komunikacija socialiniuose tinkluose yra tiesioginis pokalbis su žmonėmis. Kai suteikiate žmonėms priežastį, kodėl verta sekti jūsų veiklą socialiniuose tinkluose, jie yra labiau linkę įsitraukti.

  • Suteiksite geresnį klientų aptarnavimą. Visada atsakykite į klientų rūpimus klausimus, net jei ir neturite klientų aptarnavimo skyriaus. Tai suteikia jums dar vieną galimybę pademonstruoti, kad jums klientai yra ypač svarbūs ir esate dėmesingi jų atžvilgiu.

  • Gausite tikslesnius duomenis. Metrika, kurią gausite komunikuodami ir sekdami rezultatus, gali padėti dar labiau pažinti auditoriją ir sužinoti, kaip ją efektyviau pasiekti.

Kaip padidinti įsitraukimą į turinį socialiniuose tinkluose?

Jei jau pradėjote savo prekės ženklo komunikacijai naudoti socialines medijas, turbūt jau esate susipažinę su pagrindiniais rinkodaros patarimais ir strategijomis. Tačiau dabar sutelksime dėmesį į 10 skirtingų būdų, kaip patobulinti žmonių įsitraukimą į savo socialinio įsitraukimo metriką ir gauti geresnę visos rinkodaros strategijos investicijų grąžą (angl. ROI).


01. Įrašykite savo dabartinius įsitraukimo rodiklius

Yra du būdai, kaip galite gauti socialinių tinklų rezultatų analizę. Pirmasis – prisijungti prie kiekvienos paskyros ir joje sekti pateikiamas analizes. Antrasis – jei naudojate socialinių tinklų valdymo ir planavimo įrankius, kaip „Buferis“ ar „Hootsuite“ . Čia visi duomenys bus vienoje vietoje, tačiau vis tiek rekomenduojame eksportuoti duomenis į skaičiuoklę ir išsaugoti juos kompiuteryje.


02. Nustatykite išmatuojamus ateities uždavinius

Dabar, kai žinote įsitraukimo rodiklius, laikas nusistatyti keletą tikslų. Pirmas dalykas, ką turite apgalvoti tai - kokią auditoriją norite pasiekti? Kokių veiksmus norite, kad žmonės pamatę jūsų turinį, atliktų? Kaip įvertinsite sėkmę?


Kad galėtumėte lengviau nuspręsti, kuri įtraukimo metrika jums yra svarbiausia, svarbu žinoti, kad ne visi įsitraukimo rodikliai skirtingose platformose yra vienodai svarbūs. Išsiaiškinkite, kuriuos įsitraukimo rodiklius norite stebėti pagal savo verslo tikslą: jei norite padidinti prekės ženklo žinomumą, sutelkite dėmesį į didesnį apsilankymų puslapyje skaičių; jei jūsų tikslas yra sukurti bendruomenę, sutelkite dėmesį į stebėtojų skaičiaus ar komentarų skaičiaus augimą kiekviename įraše ir pan. Ir žinoma, išsiaiškinkite, kurios socialinių tinklų platformos galėtų geriausiai padėti pasiekti šiuos tikslus.


03. Pažinkite savo auditoriją

Norėdami kurti turinį ir pasiūlymus tiksliniams klientams, turite išsiaiškinti, kas jie yra pagal demografinius rodiklius, jų poreikius ir motyvacijas. Kuriuos socialinius tinklus jie naudoja labiausiai? Kokiose paskyrose jie laikosi? Ar yra tam tikrų temų, kurios labiausiai domina? Koks įrašų tipas ir jų turinys jiems labiausiai patinka?

Šis žingsnis gali būti išeikvoti daug laiko, jei bandysite viską atlikti patys. Tačiau tokie įrankiai, kaip „Sprout Social“ ar „ BuzzSumo“, gali padėti.


04. Kurkite įtraukiantį tinklaraščio turinį

Kad socialinės žiniasklaidos strategija nebūtų vien tik apie jūsų verslą, galite sukurti tinklaraštį su kokybišku turiniu, kuriuo laikas nuo laiko pasidalintumėte su savo sekėjais.

Įsitikinkite, kad tinklaraščių kūrimo strategija sutampa su jūsų įtraukimo tikslais. Pavyzdžiui, jei jūsų tikslas yra padidinti komentarų skaičių „Facebook“ patalpintuose įrašuose, pradėkite rašyti tinklaraščio įrašus, kurie atsakys į dažniausiai pasitaikančius klientų klausimus, dėl kurių jie kreipiasi į klientų aptarnavimo skyrių.


05. Eksperimentuokite su skirtingais socialinės žiniasklaidos įrašų formatais

Norėdami padidinti įsitraukimą, praleiskite šiek tiek daugiau laiko išbandydami įvairius socialinių tinklų įrašų tipus, pavyzdžiui, „Live“ transliacijos, konkursai, apklausos ir kt.

Jei ieškote įkvėpimo, peržiūrėkite šį įrašų socialiniuose tinkluose idėjų sąrašą ir patarimus, kaip jas efektyviai panaudoti.


06. Sukurkite patrauklius ir įsitraukti skatinančius socialinių tinklų įrašus

Kasdien socialiniuose tinkluose paskelbiama daugybė skirtingo pobūdžio įrašų. Nors ir turėdami didelį sekėjų skaičių vienoje ar kitoje paskyroje, nesate garantuoti, kad įrašas bus pastebėtas dėl didelio informacijos kiekio.


Dėmesį visuomet patrauks išskirtiniai vizualai, kuriems galite naudoti ne tik statinius vizualus, bet ir vaizdo įrašus, o įrašą pagyvinti nuotraukų karusele. Dėmesį patrauks ne vien vaizdai – galite naudoti „Instagram“ filtrus, taip pat logotipo pridėjimas kaip vandens ženklo pavers jūsų įrašus labiau atpažįstamus.


Taip pat, turėtumėte nuolat ieškoti naujų funkcijų. Pavyzdžiui, „TikTok“ neseniai pristatė naują vaizdo įrašų klausimų ir atsakymų funkciją. Kiekviena platforma sukuria vis naujas funkcijas, atsižvelgdama į tai, kaip žmonės naudojasi pačia platforma, todėl pasinaudokite jomis.


Nepamirškite grotažymių (angl. hashtags) – naudokite jas, kad pagerintumėte savo įrašų aptinkamumą, taip pat kad įrašai išskirtų iš kitų.


Naudodamiesi tokiomis platformomis, kaip „LinkedIn“ ir „Pinterest“, galite rašyti ilgesnio tipo tekstus. Tik nepamirškite, kad ir čia galioja ilgo turinio formatavimo taisyklės. Rašykite tekstą jį išskaidant į trumpas pastraipas, tekstą pagyvinkite naudodami „emojis“.


07. Kurkite autentiškus įrašus

Nors socialiniuose tinkluose galite dalintis bet kuo, tačiau ne viskas atitiks jūsų prekės ženklo tapatybę. Taigi, įsitikinkite, kad kuriate autentiškus įrašus.


Žinoma, jūs norite reklamuoti savo prekės ženklą ir padidinti savo potencialių klientų bei pardavimų skaičių. Bet tai atlikdami turite būti autentiški ir nuoširdūs – kitaip žmonės greitai perpras, kad visą tai darote ne dėl savo būsimų klientų, o tik dėl sekėjų skaičiaus.


08. Laiku atsakykite į savo įsipareigojimus

Pradėję komunikuoti su žmonėmis socialiniuose tinkluose, suteikiate jiems galimybę bendrauti su jumis socialiniuose tinkluose, tad pasiruoškite jiems visiems atsakyti. Nebūtina dėkoti kelioms dešimtims ar šimtams žmonių už tai, kad jie paspaudė „patinka“ ant jūsų įrašo, tačiau skirkite laiko atsakyti tiems, kurie dalijasi jūsų įrašais ar juos komentuoja.


10. Reguliariai peržiūrėkite analizę ir, jei reikia, pergalvokite strategiją

Kai sukuriate socialinių tinklų strategiją skirtą prekiniam ženklui, būtina nustatyti stebėjimo ir analizės funkcijas tose paskyrose. Be šių įžvalgų negalima išmatuoti rinkodaros strategijos efektyvumo.


Reguliariai ar bent kas mėnesį patartina patikrinti savo socialinių tinklų analizę. Kalbėdami apie įsitraukimą, užduokite sau tokius klausimus: kurie įrašai sulaukė daugiausiai įsitraukimo? Kurie įrašai turi geriausius įsitraukimo rodiklius? Kurie iš jų visiškai ignoruojami? Ar yra platformų, kuriose įsitraukimo lygis išlieka tikrai žemas? Nepamirškite pažvelgti ir į „Google Analytics“.


Jei galite nustatyti, kurie įrašai ir platformos suteikia jums didžiausią investicijų grąžą, galite pertvarkyti savo strategiją ir suteikti auditorijai daugiau to, ko jie nori ten ir ten, kur jie to nori.