8 smulkaus verslo tendencijos, kurias vertėtų žinoti 2021-aisiais


Nors smulkūs verslai pastaruoju metu susiduria su didžiausiais iššūkiais, daugelis taip pat ieško būdų, kaip iš naujo užmegzti ryšį su savo klientais ir prisitaikyti prie naujų rinkos poreikių. Kad planuoti ateitį, tobulėti ir pritraukti naujų klientų taptų lengviau, verslo savininkai tyrinėja pramonės tendencijas – pradedant patogesnio tinklalapio sukūrimu, baigiant ekologine bei socialine atsakomybe.


Atsižvelgdami į tai, mes sudarėme aštuonių besiformuojančių smulkaus verslo tendencijų sąrašą – savo klientų interesus 2021-aisiais metais supraskite dar geriau.


01. Perėjimas prie elektroninės prekybos

Pastaraisiais metais pastebima, kad parduotuvės ir paslaugos, iki šiol turėjusios fizines patalpas, pereina ir į elektroninę prekybą. Dėl apribojimų šalyje bei pasaulyje, daugelis smulkių verslų įsitraukia į e. prekybą tam, kad galėtų gauti pajamas net ir uždraudus fizinius pardavimus ir veiklą.


Kad elektroninė prekyba vyktų sklandžiai ir efektyviai, svarbu apgalvoti ne tik siūlomą asortimentą ar prekinio ženklo įvaizdį, bet ir užsakymų logistiką. Vienas iš būdų tai padaryti – pritaikyti vadinamąją „dropshipping“ strategiją jūsų elektroninėje parduotuvėje. Tai reiškia, jog prekes gamintumėte tik gavę užsakymą, todėl nereikės mokėti už prekių sandėliavimą, o taip sutaupysite lėšų.


Jeigu kursite savo internetinę parduotuvę su Wix, galėsite naudotis daugybe puikių e. prekybai skirtų įrankių, kurie padės suteikti pirkėjams daug skirtingų specializuotų paslaugų, kaip, pavyzdžiui, „dropshipping“, užsakymų ir apmokėjimų tvarkymas, surinktais duomenimis pagrįstos apžvalgos, kurios padės stebėti internetinės prekybos našumą, ir dar daugiau.


02. Mobiliosios rinkodaros naudojimas

Mobilioji rinkodara (angl. „mobile marketing“) yra viena iš didžiausių smulkaus verslo tendencijų, paplitusi visame pasaulyje. Mobilioji rinkodara reiškia, kad reklamuojate savo verslą mobiliųjų įrenginių naudotojams, pasiekdami juos per jų išmaniuosius įrenginius – telefonus ar planšetinius kompiuterius. Išmaniųjų telefonų naudotojų skaičius didėja įspūdingu greičiu visame pasaulyje – yra manoma, kad daugiau nei penki milijardai žmonių šiuo metu naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, todėl tiesiausias kelias pasiekti jūsų norimą auditoriją yra per jų telefonus.

Be to, kad galite sukurti patogų tinklalapį, pritaikytą mobiliesiems telefonams, yra daug kitų būdų panaudoti mobiliosios rinkodaros pranašumus jūsų smulkiam verslui. Pavyzdžiui, su klientų sutikimu, galite jiems siųsti naujienų žinutes ir taip visą laiką informuoti apie savo verslą ar specialius pasiūlymus. Taip pat, naudodami „Google“ skelbimus ir geografinės vietovės žymes, pasieksite potencialius klientus.


03. Išmaniųjų telefonų programėlių kūrimas Daugiau nei bet kada anksčiau žmonių naudojasi mobiliaisiais įrenginiais, kad atliktų skirtingas operacijas: sumokėtų už prekes, rezervuotų staliuką restorane. Todėl verta pamąstyti – galbūt metas ir jums sukurti mobiliąją programėlę?


Naudodami mobiliąją programėlę, galėsite valdyti verslą viena ranka. Jūsų klientai gali užsisakyti paslaugas, nusipirkti produktus ir visą laiką palaikyti ryšį forumuose, pokalbiuose ar grupėse. Taip pat galite siųsti aktyvuosius (angl. “push”) pranešimus iš programėlės, kad klientai visą laiką būtų informuoti apie jūsų verslo naujienas ar pasiūlymus.

Taip pat programėlės pagalba galite sukurti mobilią bendruomenę – pakvieskite klientus tapti jos nariais, kad šie dar labiau įsitrauktų į jūsų verslą ir visuomet žinotų naujausius pasiūlymus.


04. Klientų aptarnavimo individualizavimas

2021-aisiais kaip niekad svarbu yra žinoti, kas yra jūsų tikslinė auditorija. Suprasdami, kaip klientai daro sprendimus, galėsite geriau pritaikyti savo verslo ir/ar prekių reklamas tiesiogiai jiems. Individualus klientų aptarnavimas – tai paslaugų pritaikymas konkretiems kiekvieno kliento norams ir reikmėms.


Atlikdami kelis paprastus veiksmus, galite individualizuoti aptarnavimą ir taip sustiprinti savo ir klientų ryšį. Atlikti skaičiavimai rodo, kad palaikydami nuolatinį ryšį su klientais, tikimybę, kad jie išleis daugiau pinigų jūsų prekėms, padidinsite net 23 procentais. Tai užtikrins pelno didėjimą ilgesniam laikotarpiui.


Vienas iš būdų sužinoti daugiau apie savo klientus yra sukurti pirkėjo profilį ir stebėti duomenis apie jų pirkimo įpročius. Naudokite žiniatinklio analizės įrankius, pavyzdžiui, „Google Analytics“. Naudodamiesi surinkta informacija, stebėkite, kas klientui yra svarbiausia tinklalapyje ir kaip jis jame naviguoja. Pritaikę savo asmeninę patirtį, modifikuokite naudojamas rinkodaros priemones kiekvienam klientui. Pavyzdžiui, kiekvienam naujam pirkėjui galite nustatyti personalizuotą pasveikinimo el. laišką arba, atsižvelgus į pirkėjo istoriją ar pomėgius, pritaikyti nuolaidos kuponą.


Galiausiai, sužinoję daugiau apie savo klientų praeities elgseną, galėsite rekomenduoti kitas jiems patinkančias prekes ar paslaugas, pavyzdžiui, siųsti el. paštu savo produktų naujienas ir pasiūlymus, o galbūt specialiai jiems pritaikytus kuponus.


05. Nuotolinio darbo augimas

Kita svarbi smulkaus verslo tendencija yra nuotolinio darbo ir laisvai samdomų darbuotojų antplūdis. Nors tai suteikia unikalių pranašumų, tokių kaip lankstus planavimas ir ilgų kelionių į darbą ir atgal atsisakymas, daugeliui, dirbant už tradicinės biuro erdvės ribų, gali kilti papildomų problemų, pavyzdžiui, išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą.


Jei esate smulkus verslas, priklausantis nuo laisvai samdomų vertėjų ir nuotolinių darbuotojų, yra keletas būdų, kaip išlaikyti profesionalią darbo aplinką, kad darbuotojai jaustųsi palaikomi net ir nuotoliniu būdu. Atminkite, kad vis tiek galite motyvuoti darbuotojus net ir nesidalindami fizine erdve. Būtinai reguliariai susiskambinkite ir sekite savo darbuotojų darbą naudodamiesi tokiomis bendravimo platformomis kaip „Slack“, „Zoom“ ar „Google Meets“.


Papildomi būdai palaikyti savo darbuotojus dirbant nuotoliniu būdu: skirti laiko virtualiai bendrauti su savo komanda, išsaugoti savo unikalią įmonės kultūrą ir išreikšti savo dėkingumą už jų sunkų darbą prasmingais gestais ar privalumais.


06. Internetinės bendruomenės plėtimas

Sukūrę internetinę bendraminčių bendruomenę, stiprinsite ryšį tarp savo prekinio ženklo ir klientų. Dalindamiesi kokybišku turiniu savo kompetencijos srityje – nuo internetinių seminarų iki tinklaraščių – galėsite įsitvirtinti kaip vienas iš srities autoritetų ir įgyti auditorijos pasitikėjimą.


Internetiniai seminarai yra profesionalūs praktiniai užsiėmimai ar pristatymai, vykdomi internetu, įtraukiant vis didesnę auditoriją. Kitas puikus būdas palaikyti bendruomenę ir ją auginti – forumo sukūrimas. Tinklaraščio kūrimas taip pat gali padėti sustiprinti jūsų balsą verslo srityje ir nuolat susieti jus su tiksline auditorija.


Kartais jūsų internetinei bendruomenei reikia papildomos pagalbos. Nepalikite jų. Leiskite tinklalapio lankytojams akimirksniu susisiekti su jumis – pridėkite „Live Chat“ funkciją savo tinklalapyje ir padėkite atsakydami į kilusius klausimus.


07. Duomenų skaidrumo skatinimas

Jei esate smulkus verslas ir patys tvarkote surinktą asmeninę informaciją – nuo klientų vardų ir el. pašto adresų rinkimo ar jų kreditinės kortelės informacijos – svarbu parašyti ir pateikti savo tinklalapio privatumo politiką. Privatumo politika yra pareiškimas, atskleidžiantis kelis ar visus būdus, kuriais tinklalapis renka, naudoja ir tvarko lankytojų ir klientų duomenis.


Kurdami privatumo politiką, jūs laikotės teisinio reikalavimo apsaugoti savo kliento privatumą, kartu laikydamiesi geros verslo praktikos. Būkite tikslūs ir išsamūs leisdami klientams žinoti, kad renkate informaciją ir kaip ją naudojate.


Taip pat galite paminėti, kad jūsų tinklalapis naudoja slapukus, kurie yra trumpi duomenys, saugomi tinklalapio lankytojo naršyklėje. Būdami kuo skaidresni su savo klientais, padidinate jų pasitikėjimą ir sustiprinate jūsų patikimumą.


08. Ekologiškumas ir socialinis atsakingumas

Vartotojai, ypač jaunesnės kartos, pageidauja, kad bendrovės žengtų į priekį ir imtųsi tam tikrų veiksmų dėl socialinių ir aplinkosaugos klausimų, tokių kaip klimato kaita, gyvūnų ir augalų rūšių nykimas ir kt.


Įmonės imasi veiksmų įvairiais būdais, pavyzdžiui, gerina darbo kultūrą, aukoja geriems tikslams, tampa tvaresni savo veikloje. Jei nuspręsite imtis tokių veiksmų kaip pakuočių atliekų mažinimas ar darbo jėgos įvairinimas, būtinai apie tai informuokite klientus.


Įvairių dydžių bendrovės pradeda suvokti, kad seni verslo įpročiai gali būti pakeisti, ir savo ruožtu pradeda keistis. Visame pasaulyje galima didinti problemų žinomumą ir pradėti keisti senus įpročius, naudojantis stipriomis ne pelno siekiančiomis organizacijomis, peticijų tinklalapiais ir kitaip jas palaikyti tiek internete, tiek už jo ribų.

0 views