7 patarimai, kaip pagerinti darbo ir gyvenimo balansą, dirbant iš namų


Dirbant toje pačioje erdvėje, kurioje valgote, miegate ar žiūrite Netflix‘ą, sudėtinga rasti tinkamą balansą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Kitaip tariant, ilgėjant darbo iš namų periodui, ribos tarp darbinio ir asmeninio gyvenimo mažėja, todėl darosi sunku juos atskirti. Nepaisant to, ar dirbate marketingo, puslapių kūrimo ar kostiumo dizaino sferose, pastebėta, kad žmonės dirba ilgiau nei numato jų darbo valandos. Kaip atskirti profesinį nuo asmeninio gyvenimo, išlaikyti savo karjerą ir tuo pačiu skirti daug dėmesio savo šeimai, mylimiesiems ar draugams? Kelias į skirtingų gyvenimo dalių atskyrimą gali būti ilgas ir klaidus, bet toliau išvardinti patarimai padės siekti šio tikslo.


1. Nusistatykite tikslias darbo valandas


Kai kuriose industrijose ar pozicijose viršvalandžiai yra nereta situacija. Momentas, kai paliekate biurą ir išeinate namo, tiksliai parodo jūsų darbo pabaigą, tačiau dirbdami iš namų neturite tos pačios galimybės viską palikti ir fiziškai išvykti iš darbo vietos. Net jei ir atsikeliate nuo stalo, atsisėdate ant sofos, jūsų kompiuteris vis dar yra už kelių žingsnių. Vienas geriausių laiko planavimo patarimų dirbantiems iš namų – darbo valandų nustatymas. Žinoma, nepamirškite apie jas pranešti savo komandai ir vadovams. Tai leis laikytis tvarkaraščio ir geriau planuotis darbo dieną.


2. Nusistatykite tikslus


Skirkite laiko apmąstyti savaitės tikslus ir darbus. Paklauskite savęs, kokie prioritetai darbe – ar turite paskirtą tikslią dieną priduoti užduočiai? Ką privalote padaryti ir ką būtų šaunu padaryti? Tuomet, kai turėsite aiškų sąrašą užduočių, kurias reikia atlikti, galėsite susiplanuoti darbotvarkę. Taip pat siūlome išbandyti laiko planavimo programėles.

Taip pat svarbu nepamiršti asmeninių tikslų. Nepaisant to, kad jų užsirašyti nereikia, visuomet skirkite laiko ir juos apmąstykite. Ar yra kažkas, ką norite padaryti šiandieną ar šią savaitę? Galbūt norite paskambinti draugams, užsiimti meno projektais, paskaityti knygą ar nuveikti ką nors, kas atneša jums džiaugsmo. Pasistenkite jų nepamiršti ir imtis po darbo, tai leis atsipalaiduoti ir užmiršti darbe esančias problemas.


3. Darykite pertraukas


Dirbdami iš namų, neturite kolegų, su kuriais galite pasidaryti kavos pertrauką ar pasišnekėti, tačiau tai nereiškia, kad neturite daryti pertraukų. Skirti laiko pertraukoms yra gyvybiškai svarbus dalykas, siekiant sukurti tobulą darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Pertraukų darymas taip pat leidžia kur kas lengviau įveikti stresą darbe. Jos suteiks jums laiko atsitraukti ir pažvelgti į užduotis naujomis akimis. Pertraukų darymas netgi gali padėti tapti produktyvesniais.


4. Susikurkite darbo vietą


Žmonės, nuolat dirbantys iš namų, puikiai žino, kad darbas namuose ne visada yra toks malonus, kaip gali pasirodyti. Labai mažai šansų, kad visą dieną sėdėsite su matcha latte puodeliu rankoje ir galėsite poilsiauti. Taip pat, jei siekiate atrasti sėkmingą darbo ir asmeninio gyvenimo balansą, tikriausiai dirbti iš lovos nėra geriausia mintis. Vietoje to, susikurkite biurą namuose, skirkite tam konkrečią vietą. Speciali darbo aplinka sukurs aiškią ribą tarp darbo ir poilsio erdvės. Tokia darbo vieta sukuria tinkamą nuotaiką darbui, todėl nepamirškite turėti viską, ko gali prireikti: tušinukas, užrašinė, ausinės, skirtos produktyviai muzikai ar internetiniam renginiui.


5. Būkite geri sau


Turėdami daug atsakomybių, galite lengvai užmiršti asmeninę laimę. Nepaisant to, stenkitės priminti sau, kad tai – taip pat labai svarbus aspektas. Jei jausitės laimingesni ir patenkinti savimi, turėsite daugiau šansų būti geresniais darbuotojais, draugais, tėvais ir taip toliau.

Suprasdami, kad ne visuomet lengva atrasti tinkamą balansą, turime dar keletą praktinių patarimų. Pirmiausia, duokite sau laiko atsigauti po darbo – šiuo metu, tai itin svarbu, nes nebeliko laiko tarpo, kai keliaujate namo. Papildomai, nebijokite atsijungti: išjunkite telefoną, kompiuterį, atsiribokite nuo išorinio pasaulio, leiskite sau atsipalaiduoti. Kitas svarbu dalykas – skirkite laiko sau ir savo artimiesiems. Kadangi neturite neriboto laiko, stenkitės rasti bent mažus laiko tarpus, kuriuos skiriate draugysčių išlaikymui ar savęs tobulinimui.


6. Darbo apranga


Nepaisant to, kad neišeinate iš namų, tai neturėtų reikšti, kad visą dieną reikia dėvėti pižamą. Taip pat persirengus iš darbo rūbų į naminius, bus lengviau atskirti darbą nuo asmeninio gyvenimo ir pradėti ilsėtis. Vos pasibaigus darbo dienai persirenkite, tai pažymės jūsų darbo pabaigą ir leis pradėti asmeninio gyvenimo laiką.


7. Priimkite netobulumus


Kol egzistuoja be galo daug darbo bei asmeninio gyvenimo atskyrimo patarimų, kurie padeda pasiekti asmeninių tikslų, reikia suprasti, kad negalime visuomet tikėtis, jog šie du poliai nesusijungs. Galite daryti viską, tačiau nuolat atsiras dalykų, kurie darys įtaką darbo valandoms, šeimai ir kitiems dalykams. Puikus darbo ir asmeninio gyvenimo balansas nebūtinai turi būti pasiektas 100 proc. Nuolatinis tokio rezultato siekimas gali būti alinantis, todėl svarbu savęs nesmerkti kas kartą, kai kažkas nepavyksta.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania