7 marketingo nuodėmės



Šiame beprotiškai konkurencingame pasaulyje kokybiškas produktas nebėra vienintelė sėkmingo verslo paslaptis. Taip pat svarbus ir žinojimas, kaip tą produktą ar paslaugą parduoti klientams. Būdami smulkaus verslo savininkai, puikiai žinote, kad kelias į sėkmę kartais gali būti itin vingiuotas. Kai tik pradedate pardavinėti savo produktus ir paslaugas, galite lengvai suklysti, tačiau taip pat lengvai tų klaidų galite ir išvengti, jei esate joms pasiruošę.

1. Tingumas

„Tai puikiai veikė prieš tai, padarykime tą patį ir šiais metais!” Kitaip tariant, „jeigu nelūžo, tai netaisykime“. Kažkur girdėta, tiesa? Tačiau realybė yra tokia, kad turite būti atidūs pokyčiams ir stengtis juos numatyti tam, kad pasiruoštumėte.

Itin paprasta patekti į spąstus galvojant, jog tokią pačią kampaniją reikia pakartoti ir šiais metais, jeigu ji puikiai suveikė praeitais. Prisiminkite, kad jūsų auditorija yra protinga (protingesnė nei jūs galvojate) ir ji tikrai prisimins, jeigu naudosite tą pačią idėją. Todėl nebūkite tingūs – kurkite unikalias, kūrybiškas kampanijas kiekvienais metais.

2. Pavydas

„Ar matėte, ką padarė mūsų konkurentai?“

Konkurentų idėjų plagijavimas jūsų problemų tikrai neišspręs. Pirmiausia, dėl galimų teisinių klausimų – visiškas kopijavimas gali atvesti ir iki teismo suolo. Antroji problema, su kuria galite susidurti – idėjos. Jūsų auditorija vogtą idėją gali sieti su ženklu, kuris tai padarė pirmasis. Galiausiai, kopijuodami galite prarasti auditorijos pasitikėjimą jumis greičiau nei įgyti jų lojalumą.

Svarbiausia pasinaudoti savo išskirtinumu. Išsirinkite du arba tris aspektus, kurie jūsų verslą padaro unikaliu ir į tai orientuokitės. Parodykite, kaip jūsų ženklas išsiskiria iš kitų konkurentų, akcentuodami tuos aspektus: galbūt jūs siūlote nemokamą pristatymą? Gal jūsų produktai yra rankų darbo? O gal jūs siūlote žemesnes kainas?

3. Godumas

„Darykime būtent tai, nes taip gausime daugiau like paspaudimų.“

Tam, kad geriau suprastumėte šį punktą, įsivaizduokite, kad esate įmonė, teikianti teisines paslaugas. Naujojo skelbimo vizualui pasirinkote keletą mielų auksaspalvių retriverių, aprengtų palaidinėmis ir švarkeliais. Ar surinksite daug like paspaudimų? Greičiausiai (nes pavaizduoti šuniukai), bet ar žinutė, kurią skleidžia skelbimas, yra tikrai tinkama jūsų verslui? Matyt, kad ne. Visas jūsų marketingo turinys turi būti orientuotas į du pagrindinius tikslus: didinti ženklo žinomumą ir pardavimus. Atlikę apžvalgą, turėtumėte susikurti strategiją ir jos laikytis. Prisiminkite, kad like paspaudimai arba pasidalinimai nėra konvertuojami į eurus.

4. Per didelis troškimas

„Bendradarbiaukime su tiek įmonių, kiek tik įmanoma.“

Žinoma, verslai visada ieško būdų, kaip plėsti klientų pasiekiamumą tokiais metodais kaip integracijos ar bendradarbiavimas. Ilgai netruks, kol jūsų prekės ženklas bus atpažįstamas ir sulauks įvairių, daug žadančių pasiūlymų.

Tačiau turėtumėte gerai apsvarstyti potencialių partnerysčių vertę. Ar tai bus naudinga jūsų ženklui? Ar jūsų auditorijos suderinamos? Ar abiejų ženklų vertybės sutampa? Priimkite racionalų ir apgalvotą sprendimą.

5. Įkyrumas

„Išsiųskime naujienlaiškį kiek įmanoma daugiau žmonių.“

Štai taip atsirado el. pašto šlamštas (angl. spam). Kad ir kaip norėtųsi išsiųsti naujienlaiškį visam sekėjų ratui – nedarykite to! Skirkite laiko ir atsirinkite skaitytojų sąrašus pagal jų preferencijas. Naujienlaiškį siunčiant visiems sekėjams iškyla rizika, jog prarasite vertingus vartotojus. Reklamuojantis yra svarbu dėmesingai atsirinkti auditoriją. Galite likti maloniai nustebinti, kokį teigiamą poveikį turės toks naujienlaiškių siuntimo būdas.

6. Puikybė

„Atsižvelgus į komentarus, manau, kad mano idėja yra tiesiog nuostabi.“

Kuriant logotipą, tinklalapį ar reklaminę kampaniją, jūs, kaip įmonės įkūrėjas, esate įtrauktas į kiekvieną procesą. Todėl yra svarbu pajausti, kada metas žengti žingsnį atgal ir pažvelgti į viską iš šalies.

Prisiminkite, kad ne jūs vienas perkate savo produktą ar paslaugą. Todėl jūsų auditorijos nuomonė yra taip pat labai svarbi. Natūralu, kad ji produktą arba paslaugą mato šiek tiek kitaip ir jai nėra svarbu pats kūrybos procesas – savo nuomonę jūsų klientai susidaro tik apie galutinį produktą. Todėl atidžiai klausykitės jų pastabų. Sulaukę kitų žmonių nuomonės, galėsite galvoti apie tai, kaip būtų galima produktą tobulinti, kad jis atitiktų vartotojų lūkesčius.

7. Gobšumas

„Pasirinkime šį sportininką, nes jis buvo Nike prekės ženklo ambasadorius.“

Mes neturime nieko prieš sportininkus arba Nike, bet būkite atsargūs vardų žinomumo pinklėms. Nėra teisinga manyti, jog išleisti pinigai žinomiems veidams garantuos sėkmingą kampaniją. Dažniausiai sėkmingiausios idėjos yra tos, kurios būna paprasčiausiai įgyvendinamos. Išlikite tikri sau ir savo prekės ženklui. Visada yra geriau augti lėčiau, bet tvirčiau nei staigiai šauti į aukštumas ir skaudžiai nusivilti.


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania