• simona9017

6 patarimai, kaip sukurti LGBTQ+ draugišką tinklalapį


2021-ųjų ,,Pride“ mėnesis mini 51-ąsias pirmųjų eitynių metines. Kiekvienų metų birželį, LGBTQ+ bendruomenė mini savo identitetą ir gina savo troškimą išsilaisvinti nuo persekiojimų ir diskriminacijos.


„Wix“ tvirtai tiki, kad socialinė įtrauktis yra neatskiriama tinklalapių dizaino dalis ne tik ,,Pride” mėnesio metu, bet ir kiekvieną dieną.


Sukurdami tinklalapį, kuris atsižvelgia į LGBTQ+ bendruomenės poreikius, jūs užtikrinate labiau įtraukiančias ir malonesnes patirtis įvairiausioms jūsų puslapį lankančioms žmonių grupėms. Todėl siūlome kelis patarimus, kaip sukurti LGBTQ+ bendruomenei draugiškesnę internetinę aplinką, kuri priimtų šią bendruomenę ir tuo pačiu tobulintų jūsų puslapio įvaizdį.


„Wix Rainbow“ patarimai: kodėl svarbu sukurti internetinį puslapį, kuris būtų draugiškas LGBTQ+ bendruomenei?


Prieš pradėdami nagrinėti, kaip sukurti socialiai įtraukianti puslapį, apie tokių tinklalpių svarbą pakalbėjome su „Wix Rainbow USA“ vadovu Alejandro de la Torre („Wix Rainbow USA“ yra vidinė bendrovės iniciatyva, kurios misija yra skatinti įmonės darbuotojus priimti ir palaikyti vietines LGBTQ+ bendruomenes).


Kurkite įtraukiančią tinklalapio patirtį LGBTQ+ lankytojams


Paklaustas kodėl verslas ar individualus žmogus turėtų pasistengti sukurti LGBTQ+ bendruomenę įtraukiant tinklalapį, Alejandro de la Torre atsakė, kad daugelis žmonių vis dar neatpažįsta prieš šią bendruomenę nustatyto pasąmoningo šališkumo tinklalapių kalboje ir dizaine. Pasak jo, LGBTQ+ bendruomenė nuolat susiduria su mikroagresijomis mūsų kasdienėje kalboje ir tinlalapiai neturėtų būti šios problemos dalis.


Viskas prasideda nuo tinklalapio lankytojo patirties. Išmokus puslapių dizaino, pradedate galvoti apie jų vizualinius ir funkcinius elementus, užtikrinančius puslapių estetiką ir patogų naudojimą. Vis dėlto, yra nemažai dizaino elementų, kurie nepatenka į nei vieną iš šių kategorijų, kaip puslapiuose naudojamos nuotraukos, kalba ir duomenys, bet tai vis tiek gali paveikti lankytojus emociškai.


Klientų emocinis įsitraukimas į verslo generuojamą skaitmeninį turinį yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių jų prisirišimą prie prekinio ženklo. Kalbant apie LGBTQ+ bendruomenės įtraukimą, tinklalapių valdytojai turėtų gerai pažinti jų skelbiamą turinį ir įsigilinti, ar jis nesukelia socialinės atskirties ar net diskriminacijos prieš tam tikras socialines grupes. Pasak de la Torre, internetinės platformos bendrai turėtų būtų visiems prieinamesnės ir draugiškesnės.


Į LGBTQ+ poreikius atsižvelgiantis tinklalapis naudingas verslą


LGBTQ+ bendruomenei draugiškesnis tinklalapis tuo pačiu padeda verslo plėtrai. Anot de la Torre, verslai, atsižvelgiantys į LGBTQ+ poreikius, ne tik prisideda prie šios grupės socialinės įtraukties, bet tuo pačiu patiria didesnį augimą.


Patarimai, kaip sukurti LGBTQ+ bendruomenei draugišką puslapį


Nesvarbu, kokios paskirties tinklalapį jūs kuriate; svarbu, kad sukurtumėte jį tokį, kuris būtų prieinamas ir įtraukiantis kuo platesnį spektrą žmonių, kurie juo naudosis. Maži pokyčiai gali sukurti didelius rezultatus, todėl siūlome pradėti nuo šių šešių patarimų:


1. Naudokite įvairias nuotraukas su LGBTQ+ bendruomenei priklausančiais žmonėmis


Vizualinė informacija gali puikiai atspindėti jūsų bendrovės bendruomenė, produktus ir paslaugas. Tai vizualiai ne tik perteikia šią informaciją, bet tuo pačiu formuoja jūsų prekinio ženklo stilių, toną, ir ideologinį pagrindą prieš visą visuomenę.


Renkantis vizualus, orientuokitės į tuos, kurie įrodytų, kad jūsų prekinis ženklas yra prieinamas visiems. Pavyzdžiui, galite įtraukti LGBTQ+ bendruomenę naudojant nuotraukas su šios bendruomenės žmonėmis. Tai leis jūsų prekiniam ženklui parodyti, kad jis atstovauja šią grupę ir jos interesus.


Kuriant savo tinklalapį naudojant Wix platformą, jūs galite rasti daug tokių nuotraukų „Wix Media Manager“ skiltyje.


2. Naudokite į LGBTQ+ bendruomenę atsižvelgiančius saugumo standartus


Įsivaizduokite: jūsų tinklalapio lankytojai sumoka už slaptažodžiu saugomą turinį. Jie užpildo visą informaciją, susikuria savo paskyrą ir galų gale sugalvoja paskyros slaptažodį.


Tada jie prieina prie saugumo klausimų – dažnai naudojama priemonė, norint užtikrinti maksimalų saugumą. Pirmas saugumo klausimas su kuriuo jie susiduria - ,,Kokia yra jūsų mamos mergautinė pavardė?”. O ką daryti, jei lankytojai neturi mamos, bet turi du tėčius?


Tokios mikrointerakcijos gali atrodyti nereikšmingos, tačiau jos sukuria atskirtį tarp jūsų ir kliento. Tinklalapyje galima nesudėtingai panaikinti šiuos elementus, kurie galimai atgraso potencialius klientus nuo jūsų prekių ar paslaugų.


3. Optimizuokite LGBTQ+ paieškas tinklalapio paieškos mechanizme


Metaduomenys – maži teksto fragmentai naudojami puslapiuose tam, kad paieškos varikliai žinotų kaip ir kada jūsų puslapis turėtų atsirasti paieškos rezultatuose. Metaduomenys gali būti SEO aprašymai, alt tekstai ir meta žymės. Strateginis metaduomenų naudojimas gali padidinti žmonių judėjimą į jūsų tinklalapį ir padėti jums pasiekti norimas grupės, pavyzdžiui LGBTQ+ bendruomenę.


Tinkamose situacijose siūlome įtraukti šį ir panašius terminus į puslapio metaduomenų bazę. Tai padės jūsų puslapio matomumui ir įvaizdžiui tarp LGBTQ+ bendruomenės narių, ir, be abejo, padidins lankytojų srautą.


4. Saugokite LGBTQ+ lankytojus nuo negatyvo


Tinklalapio savininkai gali kurti savo prekinio ženklo bendruomenę. Tačiau tai nėra taip paprasta. Jūsų kaip verslo atsakomybė yra užtikrinti saugią internetinę erdvę savo klientams.


Tai yra ypač svarbu, jeigu jūsų svetainė turi komentarų sekcijas, ar veikia forumų ar tinklaraščių principu. Šiose erdvėse gali būti talpinami prie LGBTQ+ priekabiaujantys ar juos diskriminuojantys tekstai, keliantys stresą šiai bendruomenei. Kad to išvengtumėte, siūlome stebėti komentarus ir įrašus, skelbiamus jūsų tinklalapyje ir sukurti infrastruktūrą, leidžiančią pranešti apie šiose erdvėse skleidžiamą agresiją.


5. Palaikykite LGBTQ+ produkciją


Klestintis e-komercijos sektorius leidžia kaip niekada lengvai palaikyti LGBTQ+ bendruomenę. Daugelis kompanijų išreiškia savo solidarumą su šia bendruomene ,,Pride” mėnesio laikotarpiu kurdami specialias produktų kolekcijas ir aukojantys dalį iš šių produktų uždirbto pelno.


Visgi, kalbant apie tinklalapį, kuri yra draugiška LGBTQ+ bendruomenei, visada galima padaryti daugiau nei birželio mėnesį pardavinėti vaivorykštės spalvų prekes. Vienas pagrindinių pokyčių, kurį galite įgyvendinti – unisex produktų skilties įtraukimas jūsų puslapyje. Tai padės tam LGBTQ+ klientų grupei atitolti nuo tradicinių lyčių normų skirstymo madoje, o jums padės populiarėti šioje bendruomenėje.


6. Nekalbėkite apie socialinę įtrauktį – parodykite ją


Viena yra demonstruoti savo palaikymą LGBTQ+ bendruomenei, bet visa kas kita yra įrodyti, kad jūsų verslas tikrai atsižvelgia į šią visuomenės dalį. Neretas atvejis, kad įmonės, naudojančios daug išteklių prekėms ir soc. tinklų kampanijoms, remiančioms LGBTQ+ bendruomenės tikslus ir interesus, vis tiek neatsižvelgia į esmines problemas su kuriomis ši bendruomenė susiduria internetinėse erdvėse.


Nėra nieko blogo su didesniais ar mažesniais solidarumo gestais, padedančiais normalizuoti LGBTQ+ kultūrą, bet mes visi individualiai galime prisidėti prie teigiamų pokyčių tiesiog atkreipdami dėmesį į žmones su kuriais mes bendraujame kasdien. Mūsų kaip verslų ir tinklalapių valdytojų atsakomybė yra užtikrinti, kad šie verslai ir svetainės būtų draugiškos LGBTQ+ visuomenės daliai.


Tikimės, kad pasisėmėte įkvėpimo, kaip įgyvendinti šiuos svarbius pokyčius savo tinklalapyje. Taip pat rekomenduojame peržiūrėti įvairios medžiagos apie LGBTQ+ bendruomenę, kalbėti su jos nariais ir, jeigu įmanoma, paprašyti šiai bendruomenei priklausančio pažįstamo peržiūrėti jūsų tinklalapį ir pateikti patarimų, kaip jis galėtų labiau įtraukti šią visuomenės grupę.