5 svarbiausi patarimai prekės ženklo įvaizdžio kūrimui



Prekės ženklo įvaizdžio sąvoką suprantame skirtingai – vieni ją sieja su logotipais ant marškinėlių, kiti su vizitinėmis kortelėmis arba internetiniu tinklalapiu, treti mano, jog tai yra filosofija bei tam tikros prekės ženklo vertybės. Visgi, visi sutinka, jog sėkmingas prekės ženklo įvaizdis gali padėti išsiskirti konkurentų minioje. Įdomu, kaip sukurti būtent tokį įvaizdį? Dalinamės Ievos Juodelės, turinio kūrimo ekspertės, patarimais.


1. Pasirinkite arba susikurkite herojų


Ievos itin mėgstamas ir rekomenduojamas metodas sėkmingam prekės ženklo įvaizdžio kūrimui – istorijos pasakojimas, pasitelkiant herojų. Svarbu apgalvoti, koks veikėjo charakteris arba asmenybė turėtų būti, kad atspindėtų jūsų prekės ženklo vertybes ir būtų patrauklus jūsų auditorijai. Taip pat reikia apgalvoti, kaip jis atrodys, ką bus apsirengęs, kokiomis būdo savybėmis pasižymės ir pan. Tam, kad būtų paprasčiau išsirinkti tinkamiausią veikėją, klauskite savęs – jeigu jūsų prekės ženklas būtų žmogus, koks jis būtų? Pasirinkę herojų, kuris pasakos istoriją apie jūsų prekės ženklą, galėsite planuoti, ką ir kaip jis kalbės tikslinei auditorijai.


2. Kurkite įdomius tekstus


Ne tik vizualai, nuotraukos, bet ir tekstas yra itin svarbi dalis jūsų prekės ženklo įvaizdžio kūrime. Tekstus matote visur – ant pakuočių, pavadinimuose, šūkiuose, produktų aprašymuose, internetiniuose tinklalapiuose, socialinių tinklų įrašuose, lankstinukuose, skelbimuose ir t.t. Ieva pataria, pasitelkus tekstus, savo vartotojams perteikti tik vertingą ir įdomią informaciją, neapkrauti jų informacinėmis šiukšlėmis. Ji išskiria du pagrindinius tekstų kriterijus:


  • Aiškumas – kuo įmantresnis tekstas, tuo labiau jis klaidina vartotojus, tampa sudėtingas ir atstumia. Būtent dėl to aiškus ir trumpas tekstas su aktualia informacija turi būti jūsų prioritetas. Parašius sakinį, išbraukite kiek įmanoma daugiau nereikalingų žodžių, kad teksto esmė liktų tokia pati. Tokiu būdu taupysite skaitymo laiką ir jūsų įrašai taps vertingesni.

  • Vaizduotės lavinimas – rašykite taip, kad įsijungtų vartotojų vaizduotė. Kai žmogus pradeda įsivaizduoti tam tikras situacijas, jausmus, jis geba geriau įsiminti jūsų perteiktą informaciją. Į tai verta investuoti, nes vartotojų atmintis yra tiesiogiai susijusi su produkto perkamumu ir jo lojalumu.

3. Sukurkite įsimenantį pavadinimą


Kai apgalvojote, kokia asmenybė geriausiai atspindi jūsų prekės ženklą, bei žinote, ką norite pasakyti ir kokia yra jūsų pagrindinė idėja, galite pradėti kurti savo prekės ženklo pavadinimą. Pagrindiniai pavadinimų tipai:


  • Lotyniški – dažniausiai naudojami modernioms, klasikinėms įmonėms. Pavyzdžiui, Carpe Diem arba Tabula Rasa.

  • Akronimai – naudojami tuo atveju, kai jūsų įmonės pavadinimas susideda iš trijų ar daugiau žodžių. Pavyzdžiui, BBC arba IBM.

  • Naujadarai – tai naujų žodžių kompozicijos. Pasitelkiama tada, kai pavadinime norite vartoti du žodžius, kurie yra aktualūs ir nusako jūsų verslo veiklą.

  • Vaizdingi pavadinimai – tokio pobūdžio pavadinimai leidžia klientui aiškiai įsivaizduoti, apie ką yra jūsų prekės ženklas. Puikus pavyzdys – Wash&Go. Šis pavadinimas iškart pasako, kad produktas yra paprastas, vartojamas čia ir dabar.

  • Geografiniai – vartojami tuo atveju, kai norima pabrėžti savo paslaugos arba produkto kilmės šalį. Pavyzdžiui, Silicon Valley.

  • Humoristiniai – šie pavadinimai vartotojams patinka labiausiai, nes jie yra lengviausiai įsimenami. Pavyzdžiui, Yahoo.

  • Mitologiniai – pavadinimai, išreiškiantys tam tikros mitologinės būtybės reikšmę. Pavyzdžiui, Nike yra graikų pergalės deivė.

  • Oksimoronai – šie pavadinimai yra itin įdomūs, nes apjungia dviejų skirtingų reikšmių žodžius. Pavyzdžiui, Original Fake.

Taip pat nepamirškite, kad pavadinimas turi būti trumpas, išskyrus tuos atvejus, kai prekės ženklo idėja tam prieštarauja. Be to, jis turi būti lengvai ištariamas ir įsimenamas. Gal jau sukūrėte pavadinimą savo prekės ženklui? Nepamirškite pasitikrinti, ar tikrai tokio pavadinimo dar niekas nenaudoja. Tai paskutinis, tačiau labai svarbus aspektas!


4. Pasakokite savo prekės ženklo legendą


Legenda yra labai svarbi teksto išraiška ir, dažniausiai, ji naudojama socialinių tinklų arba internetinio tinklalapio skiltyje „Apie mus“. Ji turi kalbėti apie jūsų prekės ženklą herojaus lūpomis. Taip pat legenda turi būti informatyvi, papasakoti, kas jus esate, kokios yra jūsų vertybės. Itin ilgas ir oficialus pasakojimas tikrai nebus patrauklus jūsų vartotojams ir jų nesudomins, todėl savo tekstą struktūruokite ir stenkitės jį padaryti kaip įmanoma patrauklesnį.


5. Komunikuokite socialiniuose tinkluose


Jeigu nuspręsite komunikuoti socialiniuose tinkluose, stenkitės kurti įdomų turinį ir tekstus. Kaip tą padaryti? Vienas iš Ievos rekomenduojamų būdų – storytelling (liet. pasakojimų kūrimas). Apie savo paslaugą arba produktą pasakokite per asmenines patirtis, tekstuose atkreipkite auditorijos dėmesį į smulkias detales, atskleiskite, kokį jausmą patirs vartotojas, naudodamas jūsų produktą arba paslaugas. Visgi, svarbu nepersistengti ir išlaikyti konkretumą bei pajausti, koks komunikacijos tonas jūsų auditorijai patinka.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania