• jolita0

20 laiko valdymo patarimų produktyvumo didinimui darbe


Jūsų laikas yra vertingas ir brangus – tai faktas.


Planavimas, kaip praleisite kiekvieną dienos valandą, yra svarbi sėkmės ir sąmoningumo dalis. Tačiau nepriklausomai nuo to, kaip susiplanuosite savo dieną, darbai toliau kaupiasi. Vieną minutę jūs kuriate svetainę, kitą atnaujinate apskaitos knygas. O net nespėjus susivokti jūs jau pietaujate konferencinio skambučio metu. Tad be laiko planavimo strategijos normalu, jei jausitės lyg skęstumėte darbuose.

Sužinokite, kaip geriau valdyti stresą darbe, suvaldyti savo darbo dieną ir efektyviai bei produktyviai dirbti, laikydamiesi šių laiko valdymo patarimų:


1. Anksti kelkitės

2. Planuokite laiką iš anksto

3. Nusistatykite pasiekiamus tikslus

4. Pradėkite nuo mažiausiai patinkančių darbų

5. Rytus palikite svarbiausioms užduotims

6. Susikurkite organizacinę sistemą

7. Sugrupuokite panašias užduotis

8. Iš darbų sąrašo išbraukite nereikalingas užduotis

9. Nesigilinkite į detales

10. Sekite laiką

11. Sumažinkite blaškančių dėmesį dirgiklių skaičių

12. Planuokite baigti anksčiau

13. Išnaudokite laukimo laiką

14. Nustokite vykdyti kelias užduotis vienu metu

15. Išmokite pasakyti „NE“

16. Deleguokite savo darbą

17. Raskite prasmę susitikimuose

18. Suformuokite produktyvius įpročius

19. Pakankamai miegokite

20. Išlikite sveiki


01. Anksti kelkitės

Rytas – puikus metas susiplanuoti dieną, lėtai papusryčiauti, prasitampyti ir pasimankštinti arba pabaigti darbus, kurių nespėjote padaryti anksčiau. Prieš apsikraunant laiškais ir neišvengiamais darbais, skirkite šį laiką savo iniciatyvoms ir pradėkite dieną be streso, su didesniu džiaugsmu.


02. Planuokite laiką iš anksto

Dienos ir savaitės darbus reikia susidėlioti iš anksto. Jeigu nesuplanuosite savo dienos, kažkas kitas tai padarys už jus. Tad užsirašykite darbus iš vakaro arba ryte prieš pradedant darbus. Labai naudingas įprotis – susiplanuoti savaitę dar penktadienio vakarą. Tai padės išvengti varginančių pirmadienio rytų, kai, rodos, joks kavos kiekis nepadės rasti motyvacijos.


03. Nusistatykite pasiekiamus tikslus

Nusistatyti kryptį yra svarbi tikslų pasiekimo dalis. Tai reiškia mažų, kasdienių, pasiekiamų tikslų nusistatymą, kurie kloja kelią didesnių tikslų link. Pasiekę mažus tikslus, turėsite motyvacijos juos tęsti.

Užsirašykite savo didžiausius tikslus matomoje vietoje. Pavyzdžiui, jūsų tikslas gali būti gauti paaukštinimą darbe arba surinkti daugiau nei 500 sekėjų savo Instagram verslo paskyroje. Tada išskaidykite juos į mažesnius kasdienius tikslus, kaip inicijuoti naujų projektų galimybes arba susisiekti su savo naujais 10 sekėjų.


04. Pradėkite nuo mažiausiai patinkančių darbų

Ar jūsų darbų sąraše yra darbas, kuris kelia neigiamas emocijas? Atsikratykite jo kaip įmanoma greičiau. Atlikę šį darbą, imsite dirbti greičiau ir efektyviau, kadangi sąraše nebematysite atidėliojamo darbo. Tai būdas, padėsiantis jums pozityviau žvelgti į savo darbus.


05. Rytus palikite svarbiausioms užduotims

Kai kuriate dienos darbų sąrašą, surašykite juos prioritetine tvarka. Svarbiausius darbus, kartu su nemėgstamiausiais, atlikite pirmiausiai, kai dar turite jėgų po nakties poilsio. Svarbiausių darbų atlikimas nuims naštą nuo pečių ir palengvins dieną, sumažinant perdegimo galimybę.


06. Susikurkite organizacinę sistemą

Betvarkės ir chaoso jus supančioje aplinkoje sutvarkymas padidins jūsų produktyvumą. Tam, kad palaikytumėte tvarką darbo vietoje, paskirkite vietas visiems daiktams: nuo kompiuterio dokumentų iki tušinukų ir raktų. Apsvarstykite ir kalendoriaus nuspalvinimą įvairiomis spalvomis arba atskirų sąrašų sukūrimą asmeninėms bei darbinėms užduotims. Jeigu reikia, galima paskirti pusę dienos tam, kad ilgainiui padidintumėt produktyvumą.


07. Sugrupuokite panašias užduotis

Vietoj to, kad mėtytumėtės tarp užduočių ir svarstytumėte, kodėl negalite susikaupti, pabandykite sugrupuoti užduotis pagal koncentracijos lygį ir trukmę. Pavyzdžiui, po pietų skirkite 5 minutes analizių peržiūrai, elektroninio pašto patikrinimui ar kitiems mažiems darbams. Tai padės jums susivokti situacijoje ir išlikti produktyviems dienos bėgyje.


08. Iš darbų sąrašo išbraukite nereikalingas užduotis

Sukurkite išsamų darbų sąrašą tam, kad matytumėte, ką galite išbraukti, kas nėra tiek reikšminga ir būtina jūsų darbui ar verslui. Užimtumo ir vartotojiškumo pasaulyje mes dažnai galime pasimesti tarp nereikalingų darbų ir daiktų, svarbu išlikti sąmoningiems.


09. Nesigilinkite į detales

Nemaža dalis mūsų yra perfekcionistai, tai dažnai daro įtaką mūsų nuolatiniam užimtumui. Užgožkite tą vidinį kritiką, kuris žiūri į kiekvieną detalę, ir sutelkite dėmesį į bendrą vaizdą. Padarykite didžiąją dalį darbų, o prie detalių sugrįžkite vėliau, kai turėsite laiko.


10. Sekite laiką

Audituodami savo laiką geriau suprasite, kaip iš tiesų leidžiate savo laiką. Galbūt pastebėsite, kas jus blaško, pavyzdžiui, tos 30 minučių, praleistų Facebook po pietų arba trumpas pokalbis su bendradarbiais. Žinoma, bendravimas yra labai svarbu, tačiau svarbiau suprasti, kad tai daroma iš noro bendrauti, o ne iš siekio atsitraukti nuo darbų.

Iš savo dienotvarkės pašalinkite identifikuotus blaškančius dirgiklius ir geriau valdykite savo laiką. Tačiau nepamirškite 5-10 minučių pertraukų tarp užduočių ar susitikimų, kad atgautumėte jėgas, pailsėtumėte. Tuo metu galite pabendrauti su kolegomis arba užsukti į socialinius tinklus.


11. Sumažinkite blaškančių dėmesį dirgiklių skaičių

Žinodami, kaip leidžiate laiką, žinosite, kas jus blaško. Tačiau atpažinus juos, nepasidaro lengviau atsispirti. Dažniausi blaškikliai – naršymas Instagram arba atsakymas į žinutes Facebook. Jeigu suprantate, kad patys nesugebėsite atsispirti, atsisiųskite programėlę, kuri jums padės. RescueTime ir Freedom – tai dvi programėlės, kurios padeda blokuoti blaškančias svetaines arba programėles.


12. Planuokite baigti anksčiau

Nuolatinis vėlavimas arba projektų baigimas paskutinę minutę sukelia nemažai streso. Norėdami to išvengti nusistatykite ankstesnį baigimo laiką sau nei nustatyta iš tikrųjų. Taip galėsite apmąstyti visą darbą ir taisyti darbą, jei atsiras patikslinimų paskutinę minutę. Taip padidinsite pasitikėjimą savimi, kadangi baigsite darbus anksčiau laiko.


13. Išnaudokite laukimo laiką

Laikas, lai laukiate vizito pas daktarą, susitikimo ar kito autobuso, gali būti puikiais momentais pasidaryti darbus. Išnaudokite šį laiką greitoms, lengvoms užduotims kaip atsakymas į bendradarbių laiškus arba žinutes. Taip pat šį laiką galite išnaudoti savo asmeniniams pomėgiams (skaitymui, rašymui ir pan.) arba atpalaiduojančioms veikloms (meditavimui, prasitampymui ir kvėpavimui).


14. Nustokite vykdyti kelias užduotis vienu metu

Tikriausiai jau esate tai girdėję, bet kelių užduočių vykdymas vienu metu yra labai neproduktyvus įprotis. Jūs nudirbsite kur kas daugiau, jei darysite po vieną užduotį. Pamėginkite pabaigti vieną užduotį prieš pradedant kitą. Jeigu bandėte sekti savo laiką, tikrai pastebėjote, kad laiko valdymo patarimai padės lengviau kontroliuoti savo dieną.


15. Išmokite pasakyti „NE“

Būti nuolankiu bei sutikti su visais ir viskuo gali labai varginti. Jūs turėtumėt imtis iniciatyvos dirbti tuos darbus, kurie sutampa su jūsų požiūriu ir asmeniniais tikslais. Yra normalu iškart neatsakyti į viską „TAIP“, jeigu nesate tikri, ar norite tai daryti. Neskubėkite su atsakymu į užklausas, verčiau atsakykite į jas „aš dar patikrinsiu savo dienotvarkę ir susisieksiu“.


16. Deleguokite savo darbą

Būkite sąžiningi su savimi: ar jūs esate tokie užimti, kad nieko nespėjate? Tuomet visiškai suprantama, jeigu kai kurias užduotis perduosite kitiems kvalifikuotiems kolegoms. Žinoma, nesirinkite kažko, ką reikės apmokyti tam darbui, nebent ilgainiui tai atsipirks. Apsvarstykite galimybę pasisamdyti laisvai samdomus darbuotojus ar asmeninį asistentą.


17. Raskite prasmę susitikimuose

Susitikimai dažnai laikomi „laiko švaistymu“. Bet jūs galite pakeisti šį požiūrį, ypač, jei esate vedantysis. Kai planuojate susitikimą, turite nusistatyti aiškius tikslus ir veiksmų planą. Daugiau informacijos galite rasti blogo įraše - Kaip rengti efektyvius susirinkimus: 10 svarbiausių žingsnių


18. Suformuokite produktyvius įpročius

Įpročiai – tai veiksmai, kuriuos mes vykdome nepriklausomai nuo savo nuotaikos, pavyzdžiui, išsivalyti dantis arba patikrinti elektroninį paštą, vos atvykus į darbą. Įtraukite įpročius ir darbe. Pavyzdžiui, jeigu jūs – rašytojas, pradėkite savo dieną su valanda rašymo, prieš pereinant prie kitų užduočių. Taip užtikrinsite kasdienį progresą ir išvengsite darbų atidėliojimo bei blaškymosi.


19. Pakankamai miegokite

Neišsimiegojimas – tai pagrindinis dalykas, dėl kurio kitą dieną būna sunku susikaupti. Jeigu norite dirbti greičiau ir efektyviau, privalote išsimiegoti, tad naktį miegokite apie 7-8 h.


20. Išlikite sveiki

Maistinga mityba ir sportas – įrodytas būdas atsipalaiduoti darbe. Nejausdami streso išliksite ramūs ir lengviau išlaikysite dėmesį dirbdami. Omega-3 riebalų rūgštys gerina nuotaiką ir mažina stresą, šių rūgščių galite rasti žuvies produktuose, graikiniuose riešutuose ir didžiojoje dalyje sėklų. Mankšta, tokia kaip pasivaikščiojimai arba didelio intensyvumo treniruotės, pagreitina širdies ritmą, o tai pakelia energiją bei pakeičia mąstyseną – tai vėliau leidžia susikaupti ir geriau valdyti savo laiką.

Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania