11 kūrybiškų potencialių klientų generavimo (angl. lead generation) strategijų jūsų verslui


Šiais laikais kiekvienas verslas patiria konkurenciją, todėl norėdami išsiskirti iš kitų tos pačios srities verslo atstovų, turite sukurti kūrybišką rinkodaros strategiją, kuri pritrauktų kuo daugiau klientų.


Potencialių klientų generavimas (angl. generate leads) yra potencialių klientų pritraukimas naudojant įvairias rinkodaros priemones, skatinant pirkti būtent jūsų siūlomas paslaugas ar produktus. Potencialių klientų generavimas apima susisiekimą su vartotojais ir paprastai jų kontaktinės informacijos gavimą, kad galėtumėte ir toliau juos įtraukti į savo rinkodaros ir reklamos procesus. Pradedama nuo tinklalapio sukūrimo, o tada potencialių klientų rinkimo naudojant formas, raginimus „veikti“ (angl. call-to-action) ir nukreipimo puslapius (angl. landing pages).


Šiame straipsnyje pateikiame 11 potencialių klientų generavimo strategijų, kurios skirtos padėti jums pritraukti kuo įmanoma daugiau potencialių klientų, o svarbiausia – išlaikyti nuolatinius klientus.

Kas yra potencialių klientų generavimo strategija?

Prieš pasinerdami į potencialių klientų generavimo strategijų tipus, patikslinkime keletą terminų:

  • Potencialūs klientai yra asmenys, kurie aktyviai domisi jūsų prekės ženklu. Pavyzdžiui, jie paliko savo kontaktinę informaciją tinklalapyje arba užsiprenumeravo naujienlaiškį.

  • Potencialių klientų generavimas yra nežinomų vartotojų pavertimas potencialiais klientais.

  • Potencialių klientų generavimo strategijos yra įvairios rinkodaros taktikos, kurios naudojamos norint paskatinti žmones domėtis ne tik jūsų verslu, bet ir turimu produktu ir paslaugų asortimentu. Tai apima viską – nuo nukreipimo puslapio sukūrimo iki virtualaus įvykio rengimo.

Kaip verslo savininkas ar rinkodaros specialistas, turite išsiaiškinti, kokios potencialių klientų generavimo strategijos gali būti naudingos jūsų verslui. Pradėkite nuo 1-3 labiausiai jums patikusių strategijų, įgyvendinkite jas, įvertinkite jų našumą ir priimkite pagrįstą sprendimą, kurioms technikoms turėtumėte teikti pirmenybę.


01. Sukurkite strateginius nukreipimo puslapius (angl. landing pages)

Jei kada nors spustelėjote nuorodą, kurią gavote elektoriniu paštu iš tam tikro prekės ženklo ar ją paspaudėte pamatę socialiniuose tinkluose, tikriausiai buvote nukreiptas tiesiai į nukreipimo puslapį. Nukreipimo puslapis yra atskiras tinklalapis, specialiai sukurtas rinkodaros ar reklamos tikslams vykdyti. Tai yra vienas iš svarbiausių elementų bet kurio rinkodaros specialisto arsenale. Skirtingai nuo įprastų tinklalapių, nukreipimo puslapiai turi vieną tikslą – raginti lankytojus paspausti „call-to-action“ nuorodas.


„Pro“ patarimas: jei norite sukurti nukreipimo puslapį, bet nežinote nuo ko reikia pradėti, pabandykite naudoti šią nukreipiamojo puslapio kūrimo priemonę.


02. Įtraukite raginimo „veikti“ (angl. call to action) nuorodas

Šie maži, bet galingi turinio fragmentai naudojami norint pritraukti lankytojus į tinklalapį ir paskatinti juos imtis tam tikrų veiksmų. Jie skirti ne tik nukreipimo puslapiams, tačiau taip pat naudojami rinkodaros kampanijose ar pačiame tinklalapyje.


Kalbant apie patį tinklalapį, galite padidinti konversijų rodiklį strategiškai pateikdami raginimus „veikti“ tose vietose, kur vartotojai gali norėti užsiregistruoti, užsiprenumeruoti naujienlaiškį ar tiesiog daugiau sužinoti apie jūsų prekės ženklą. Pavyzdžiui, į savo produktų ar paslaugų puslapį galite įtraukti raginimo „veikti“ nuorodas, siūlančias nemokamai išbandyti produktą ar gauti nemokamą konsultaciją.


Raginimai „veikti“ turi būtų trumpi ir funkcionalūs. Apsiribokite tik 1-2 žodžiais, nukreipiančiais vartotojus atlikti tam tikrą veiksmą, ir naudokite kontrastingą spalvą, kad jie išsiskirtų.


Nepriklausomai nuo pasirinktos raginimo „veikti“ nuorodos, nepamirškite, kad jūsų pagrindinis tikslas yra gauti ne tik kontaktinę informaciją, bet ir sužinoti apie savo tikslinę auditoriją daugiau informacijos, kad galėtumėte pritaikyti būtent jiems skirtą rinkodaros ar reklamos strategiją.


03. Sukurkite patrauklias formas

Jei asmuo skiria laiko užpildyti tam tikrą klausimyną, užsiregistruoti jūsų tinklalapyje, jis greičiausiai yra suinteresuotas sužinoti daugiau apie jūsų verslą ir galbūt įsigyti siūlomus produktus ar paslaugas.


Formos taip pat padeda gauti pagrindinę informaciją apie savo klientus. Nors tokio tipo informacijos rinkimo priemonės turėtų būti trumpos, kai kuriose formose sąmoningai naudojami papildomi klausimai. Kurdami formas, kurias gali užpildyti potencialūs klientai, galite paprašyti ne tik elektroninio pašto adreso ar vardo, bet ir įvardinti kokios profesijos atstovai jie yra, iš kur jie sužinojo apie jūsų verslą. Tai padės ne tik pažinti savo tikslinę auditoriją dar geriau, bet ir ją išskaidyti į atskiras skirtingų interesų grupes, kuriems galėsite pritaikyti specializuotus pasiūlymus ir pranešimus.


Galite talpinti formas įvairiose savo tinklalapio vietose, įskaitant pagrindinį puslapį, poraštę ar nukreipimo puslapius. Norėdami pradėti, peržvelkite šias kontaktinės formos dizaino idėjas.


04. Naudokite elektroninio pašto rinkodarą

Elektroninio pašto rinkodara yra efektyvi tada, kai siunčiamas turinys yra trumpas ir intriguojantis, o raginimo „veikti“ nuorodos yra drąsios ir įdomios. Galite naudoti patogias elektorinio pašto rinkodaros paslaugas, kad suplanuotumėte automatizuotus elektroninius laiškus, kurie bus išsiųsti bet kuriuo paros metu, kai lankytojas atlieka tam tikrą veiksmą jūsų tinklalapyje.


Svarbiausia, kad elektroninio pašto rinkodara padeda atskirti klientus, kurie tikrai domisi jūsų prekės ženklu, nuo tų, kurie nėra linkę įsitraukti. Asmenys, kurie sureaguoja į jūsų atsiųstus laiškus juos atidarydami ar tiesiog paspaudžia raginimo „veikti“ nuorodas yra labiau linkę tapti nuolatiniais klientais.


05. Pasinaudokite tiesioginiu pokalbio (angl. live chat) funkcija

Įtraukę tiesioginio pokalbio funkciją į savo tinklalapį, galėsite bendrauti su lankytojais realiuoju laiku, o tai yra puikus būdas pritraukti. Taip pat, tai parodo, kad turite puikią klientų aptarnavimo sistemą ir esate linkę užtikrinti malonią klientų patirtį.


Be pranešimų siuntimo pokalbio metu, naudokite tai kaip tiesioginį konversijos įrankį, aktyviems vartotojams siųsdami potencialių klientų fiksavimo formas. Tai skatina lankytojus įvesti pagrindinę kontaktinę informaciją, tokią, kaip savo vardą ir elektroninio pašto adresą.


Tarp „Wix“ vartotojų, verslo savininkai, kurie naudoja tiesioginio pokalbio funkciją savo tinklalapyje, parduoda iki 300 procentų produktų ar paslaugų daugiau. Be to, atsakant į pokalbio pranešimus vartotojams, kurie pradeda pokalbį, konversija pagerėja 65 procentais.


06. Prisijunkite prie socialinių tinklų bendruomenių

Būti aktyviais socialiniuose tinkluose yra vienas svarbiausių dabartinės rinkodaros veiksnių. Tačiau tai nereiškia, kad turėdami tik savo socialinių tinklų paskyras galite pasiekti beveik visą savo auditoriją. Norint dar labiau įsigilinti į savo tikslinės auditorijos poreikius, rekomenduojama dalyvauti diskusijose įvairiose socialinių tinklų grupėse.


Nors tokio tipo grupės paprastai draudžia reklaminį turinį, vis dėlto galite prie jų prisijungti, norėdami tiesiog pažinti tikslinę auditoriją ir suteikti jiems vertingos informacijos.


07. Sukurkite forumą

Be prisijungimo prie esamų internetinių bendruomenių, taip pat galite sukurti savo forumą. Tai sukuria glaudų esamų ir potencialių klientų ratą, kurie naudojasi jūsų tinklalapiu norėdami bendrauti, atsakyti į vienas kito klausimus, pasidalinti rekomendacijomis, įspūdžiais.


Žmonės naudos jūsų tinklalapį kaip tiesioginį informacijos šaltinį konkrečia tema. Be to, ištikimi klientai, mėgstantys jūsų prekės ženklą, forumo pagalba gali rekomenduoti jūsų produktus naujiems potencialiems klientams.


08. Siūlykite aukštos kokybės turinį

Tai yra dar viena populiari smulkaus verslo rinkodaros strategija, kuri yra labai svarbi potencialių klientų pritraukimui. Kurdami išsamų ir informatyvų savo tinklalapio turinį galite paskatinti neapsisprendusius lankytojus ne tik pasilikti jūsų tinklalapyje ilgiau, bet ir tapti nuolatiniais klientais.


Į savo tinklalapį įtraukite tinklaraštį, kuriame skaitytojai gali rasti atsakymus į iškilusius klausimus, problemų sprendimus. Be tinklaraščių rašymo, pabandykite sukurti turinį, kuris yra prieinamas vartotojams tik užpildžius formą ir palikus išsamią informaciją apie save. Tokio tipo turinys paprastai būna ilgesnis ir labiau įtraukiantis, pavyzdžiui, elektroninės knygos, dokumentai, ataskaitos ar šablonai.


09. Inicijuokite nukreipimo programą (angl. referral program)

Jei kada nors užsiregistravote „Uber“ ar „Airbnb“, tikriausiai esate susipažinę su nukreipimo programomis. Jų veikimo principas skatina esamus vartotojus rekomenduoti paslaugą ar produktą naujiems vartotojams, už tai gaunant specialią nuolaidą. Ši potencialių klientų generavimo strategija paprastai būna sėkminga, kadangi čia nuolaidos patrauklumas derinamas su asmeninės rekomendacijos patikimumu.


Norėdami pritraukti naujų klientų, parašykite savo nukreipimo strategijos planą. Tada sukurkite pritaikytus kuponus, kuriuos siųsite savo esamiems klientams, kurie jus rekomendavo ir naujiems klientams, kurie pasitikėjo jų rekomendacija.


10. Bendradarbiaukite su nuomonės formuotojais

Nuomonės formuotojai – tai socialinės žiniasklaidos vartotojai, turintys daug sekėjų, kurie jais pasitiki. Jums gali būti naudinga su jais bendradarbiauti, kadangi šie gali padidinti susidomėjimą jūsų produktu ar paslauga, teigiamai įvertindami ją.


Visų pirma, susisiekite su žinomais savo verslo srities nuomonės formuotojais ir pasiūlykite dirbti kartu. Kai kurie nuomonės formuotojai gali prašyti fiksuoto mokesčio, o kiti gali būti suinteresuoti komisiniais ar nemokamai gauti jūsų produktų ar paslaugų.


11. Veskite seminarus ar renginius

Nesvarbu, ar tai darysite asmeniškai, ar virtualiai, renginiai ir seminarai yra efektyvi priemonė norint pritraukti kuo daugiau klientų. Veskite internetinius seminarus ar virtualias konferencijas, kur žmonės galėtų sužinoti kažką naujo ar įgyti žinių apie sritį, kurioje specializuojatės. Jei toje srityje siūlote tam tikrą produktą ar paslaugą, švelniai nukreipkite auditoriją link savo pasiūlymo. Renginio pabaigoje galite suteikti specialų nuolaidos kodą visiems dalyvavusiems.


Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania