Jaunojo verslo bendruomenė

El. paštas:

wixhub-LT@wix.com

Rūdninkų g. 2, Vilnius, Lietuva

Paskyra Facebook'e:

Wix Hub Lithuania

  • jolita0

10 PATARIMŲ, KAIP KURTI ĮTRAUKIANTĮ TURINĮ, KURIS PADIDINS SVETAINĖS LANKOMUMĄ




Pagrindiniu prioritetu, kuriant svetainę, turėtų būti svetainės turinys. Turėtumėte nepraleisti šios svarbios dalies, kadangi daugiau nei trečdalis lankytojų nustos domėtis svetaine, jeigu turinys ar išdėstymas jiems pasirodys nepatrauklus ir neįdomus.

Įtraukiantis svetainių turinys sukuriamas mąstant apie skaitytoją ir SEO. Tad norėdami pritraukti skaitytojų dėmesį turėsite gerokai pasistengti. Bet nebijokite, jūs ne vieni, mes jums padėsime.

Pateikiame jums 10 patarimų, kurių dėka jūsų svetainė sulauks didesnio lankytojų srauto:

1. Pažinkite savo auditoriją.

2. Suteikite vertę.

3. Optimizuokite turinį.

4. Pateikite nuorodų.

5. Nedaugžodžiaukite.

6. Pritaikykite apverstos piramidės metodą.

7. Venkite žargonų.

8. Naudokite įvairius žodžius.

9. Naudokite skatinimo veikti mygtukus (angl. call-to-action).

10. Pateikite informaciją vizualiai patraukliai.


1. Pažinkite savo auditoriją

Tikriausiai su šia užduotimi esate susidūrę dar pačioje verslo pradžioje. Tai, kaip pateiksite savo turinį socialiniuose tinkluose, padeda žengti žingsnį toliau. Jūsų rašomi žodžiai turi parduoti jūsų idėją, produktą ar paslaugą. O norėdami tai padaryti turite kalbėti savo auditorijos kalba.

Apsvarstykite savo tikslinę auditoriją: kaip jie atrodo? Iš kur jie? Koks jų amžius? Kokie jų bendri pomėgiai? Kurdami svetainės turinį atsakykite sau į šiuos klausimus tam, kad nepamirštumėte, kam rašote.


2. Suteikite vertę

Neužtenka mokėti gražiai rašyti, reikia sugebėti žodžiais perteikti vertę. O kadangi dabar jau išsigryninote savo auditoriją, kalbėkite apie tai, kas jiems aktualu. Paklauskite savęs: „Ar mano tikslinei auditorijai tikrai svarbus šis sakinys?“ To savęs klauskite su kiekvienu parašytu sakiniu. Pateikite jiems aktualią informaciją, pasiūlykite problemos sprendimo būdą bei sužadinkite smalsumą.

Taip pat nepamirškite domėtis turinio tendencijomis, šią informaciją galite rasti susijusiuose ar populiariuose bloguose. Naudokite kitus blogus kaip įkvėpimo šaltinį jūsų pačių tekstams, nesvarbu, ar tai blogo įrašas, ar pagrindinio puslapio tekstas. Raskite būdų būti geresniais ir įdomesniais už juos, taip tapsite puikiu savo turinio pardavėju.


3. Optimizuokite turinį

Svetainė pripildyta tikslingo, vertingo turinio yra puiku, bet ne visada toks turinys padės jums būti pastebėtais. Kodėl taip yra? Siekdami išsiskirti iš konkurentų turėtumėte pradėti naudoti SEO (liet. paieškų sistemos optimizavimas). SEO – tai įvairių technikų naudojimo procesas, kurio tikslas jūsų svetainę paieškų rezultatuose iškelti aukščiau kitų. Šis būdas padės jums susidraugauti su „Google“ ir sulaukti didesnio srauto.

Didžiausią dėmesį sutelkite į raktažodžius. Pirmiausia, išsiaiškinkite susijusius su jūsų svetaine raktažodžius. Tai galite padaryti peržiūrėdami populiarius terminus, susijusius su jūsų svetainės temomis, pavyzdžiui, „mados butikas“ arba „vestuvinė suknelė“. Išsiskyrę keletą pagrindinių terminų, naudokite juos savo tekstuose. Naudokite raktažodžius ir vietose, kurių galvojate, kad niekas nepastebi, tarkime, nuotraukų antraštėse ar svetainės aprašyme. Galbūt skaitytojai ir nepastebės, bet paieškų sistemos tikrai nepraleis šių terminų pro akis ir kels jūsų svetainės vertę bei aktualumą.


4. Pateikite nuorodų

Toliau kalbant apie SEO naudą, verta suprasti ir nuorodų naudą. Nuorodos į išorinius šaltinius padės paieškų sistemoms patvirtinti jūsų turinio patikimumą. Taip pat pateikdami kitos svetainės nuorodą galite susibendrauti su jų savininkais ir galbūt jie ateityje pasidalins jūsų nuoroda.

Žinoma, nesidalinkite bet kokiomis nuorodomis, naudokite tik patikimus šaltinius. Taip pat naudokite nuorodas tik, kai to iš tikrųjų reikia ir tai prisideda prie turinio kokybės. Pavyzdžiui, nurodydami faktų ir statistikos šaltinius tik padidinsite savo turinio patikimumą.

Jeigu nenorite naudoti išorinių nuorodų, galite naudoti vidines. Tai taip pat gali atnešti nemažai privalumų. Naudodami vidines nuorodas galite paskatinti skaitytojus pasigilinti į terminus, pateikdami nuorodą į jūsų rašytą straipsnį. Vidinės nuorodos gali padėti išvengti per didelio išsiplėtimo, kas vėliau pamatysite, gali pakenkti skaitytojų įsitraukimui.


5. Nedaugžodžiaukite

Tikriausiai esate aptikę bent vieną blogą, kurio „Apie“ skiltis primena gyvenimo aprašymą. Galbūt net esate pamanę, kad skaitote trumpą novelę.

Dauguma su malonumu rašome apie save ir apie savo verslą. Mes didžiuojamės savo darbais, todėl norisi pasidalinti visais pasiekimais. Betpradėdami rašyti ilgus tekstus apie savo sėkmę sužlugdysite didelio lankytojų srauto galimybes. Stenkitės, kad jūsų turinys būtų tiesioginis ir suprantamas, taip padidinsite tikimybę, kad jis bus perskaitytas iki galo.

Supraskite, kad neturite visko pasakyti vienu įrašu. 75% skaitytojų mieliau renkasi tekstus, kurie neviršija 1000 žodžių. Laikykitės šio limito ir skaitytojai liks susidomėję bei lauks kito įrašo.


6. Pritaikykite apverstos piramidės metodą

Šiais laikais žmonės labai užimti, tad tekstus tik permeta akimis, vis sunkiau išlaikyti skaitytojų dėmesį iki pat pabaigos. Apverstos piramidės metodas kovoja su tuo. Šis metodas siūlo pradėti nuo svarbiausios informacijos ir tęsti mažėjančia prioriteto tvarka. Naudodami šį metodą, pradėkite nuo informacijos sudėliojimo pagal svarbą.

Kai kuriate struktūrą, nepamirškite ir logikos. Pirmiausia apsvarstykite istoriją, kaip ją papasakosite. Teisingai panaudojus šį metodą, turėtumėte greitai ir ilgam pritraukti skaitytojų dėmesį.


7. Venkite žargonų

Žargonai – tai vidiniai juokeliai tarp jūsų ir kitų industrijos žmonių. Jie gali būti reikšmingi jums, bet ne daugumai svetainės lankytojų. Kurdami turinį mąstykite, kad jūsų svetainės lankytojai niekada nėra girdėję apie jus ar jūsų darbo sritį. Kalbėkite paprastais ir lengvai suprantamais žodžiais. Darydami tai padidinsite potencialios auditorijos dydį.


8. Naudokite įvairius žodžius

Skaitytojai nenori girdėti to pačio per tą patį. Tad stenkitės naudoti kuo įvairesnius terminus, kartotis turėtų tik jūsų raktažodžiai. Pavyzdžiui, žodį „pirkite“ galite pakeisti žodžiais: „įsigykite“ bei „apsipirkite“.

Norėdami užtikrinti, kad nekartojate žodžių per dažnai, paprašykite kolegos arba draugo perskaityti jūsų galutinį tekstą ir ieškoti pasikartojančių terminų.


9. Naudokite skatinimo veikti mygtukus (angl. call-to-action)

Šis žingsnis užtikrina jūsų turinio efektyvumą. Skatinimo veikti mygtuko funkcija – pagrindinis jūsų turinio tikslas. Šis mygtukas skatina jūsų skaitytojus veikti, kai jie apsilanko jūsų svetainėje.

Jeigu jūsų tikslas – pritraukti kuo daugiau naujienlaiškio prenumeratorių, jūsų skatinimo veikti mygtukas galėtų būti „Užsiregistruokite naujienlaiškiui“. Jeigu jūsų tikslas – pardavimai, jūsų mygtukas galėtų būti „Apsipirkite dabar“.

Kaip matote iš pavyzdžių, šie mygtukai yra labai aiškūs ir nusakantys esmę. Tačiau nepamirškite, kad net ir mygtukai turi atspindėti jūsų stilių ir kalbą, išlikite autentiški iki mažiausių detalių.

Turime jums anglišką gidą, kuris padės parašyti paveikų skatinimo veikti mygtuką.


10. Pateikite vizualiai patraukliai

Laikas – labai svarbus, todėl to nereikėtų pamiršti kuriant turinį. Atliktas Adobe tyrimas rodo, kad 66% žmonių mieliau rinktųsi vizualiai patraukliai pateiktą turinį nei paprastame fone parašytą tekstą.

Pritraukite dėmesį su intriguojančiu dizainu. Pradėkite nuo teksto, suskirstykite jį į pastraipas, naudokite numeruotus arba suženklintus (angl. bullet list) sąrašus. Nepamirškite baltos erdvės, kuri leis skaitytojui atsikvėpti. Tuomet apmąstykite bendrą svetainės išdėstymą. Įkvėpimo galite pasisemti iš naujausių 2020 metų dizaino tendencijų, tai padės jums labiau suprasti, kas veikia šiais laikais: nuo padidinto šrifto iki padalyto ekrano ir dar daugiau.